  • 21. Data: 2012-03-31 14:25:55
    Temat: Re: Doradźcie zakup aparatu
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    7

    > piszą nieprawdę? Nie pamiętam już źródła w jakim to wyczytałem lecz poziom
    > szumu przetwornika był tam podany w decybelach - czyli w konkretnych
    > wartościach dla poszczególnych wartości ISO. Różnica w całym zakresie ISO
    > była na wykresach kolosalna na niekorzyść Pentaxa: rzędu 5-9dB z tego co
    > pamiętam.

    Spróbuję inaczej.
    Jakie dla Ciebie ma to reperkusje praktyczne? Jakie to ma znaczenie,
    skoro w normalnym użytkowaniu tego po prostu nie widać?
    Zacznij od patrzenia na obraz jako całość. Jeżeli natomiast obraz
    generowany przez aparat, jest dla Ciebie półproduktem do dalszego
    przetwarzania, a jakość odwzorowania drobnego detalu jest tu krytyczna.
    to raczej powinieneś rozejrzeć się za czymś zgoła innym. Ja bym patrzył
    w kierunku FF.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2012-03-31 15:24:01
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2012 11:00:58 +0000 (UTC), m...@g...pl
    napisał(a):

    > Rozwiń wątek plisss... Czy chciałeś powiedzieć, że AF jest w K7 dobry a z
    > resztą gorzej bywa?

    Raczej Pentaksy słyną z tego, że mają kiepski AF w porównaniu z Nikonem czy
    Canonem a najlepszy AF z Pentaksów ma model K-5. Ale to taka częściowa
    prawda z tym autofocusem, bo moim zdaniem więcej zależy od fotografa czy
    sobie poradzi czy nie no i od tego co fotografujemy i w jakich warunkach.
    Używam body Pentax, robiłem niedawno fotki na turnieju tańca przy słabym
    świetle, gdzie wiadomo, że pary się ruszają i zrobiłem bardziej ostre i
    lepsze zdjęcia niż zawodowy fotograf z Nikonem bo widziałem jego fotki i
    innych fotografów z Nikonami, Canonami i Sony z tej samej imprezy. I ja
    robiłem bez lampy a widziałem jak się niektórzy męczyli z lampą, próbowali
    do góry, w bok a i tak nie wyszło to rewelacyjnie. Bardzo mało szumi Pentax
    K-5, polecam go tylko nie wiem ile możesz wydać na aparat.

    --
    Krasnal

  • 23. Data: 2012-03-31 22:24:11
    Od: " " <m...@g...pl>

    JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał(a):

    > Spróbuję inaczej.
    > Jakie dla Ciebie ma to reperkusje praktyczne? Jakie to ma znaczenie,
    > skoro w normalnym użytkowaniu tego po prostu nie widać?

    U mnie główny warsztat pracy to ekran. Możliwość szparowania obiektów,
    przetwarzanie cyfrowe obrazów. Trochę zaszumione zdjęcie po minimalnej
    korekcie w postaci np. przesunięcia widma barw staje się bardzo mocno
    zaszumionym. Dlatego najpierw zdjęcia o większym szumie przepuszczam przez
    Neat Image. To trochę pomaga a czasem nawet ratuje sytuację.

    FF ?

  • 24. Data: 2012-03-31 22:56:38
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-03-31 20:24:11 +0000, " " <m...@g...pl> said:

    > FF ?

    W tym kontekście pełna klatka, czyli poczciwy mały obrazek 24x36, który
    na krzemie otrzymał nową wyższą pozycję.

  • 25. Data: 2012-04-01 08:33:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    napisa?(a):

    > Hmm... czyli tu:
> [...]

    Zerknij tu:

    http://www.optyczne.pl/155.7-Test_aparatu-Nikon_D510
    0_Szumy_i_jako%C5%9B%C4%87_obrazu_w_RAW.html
    http://www.optyczne.pl/109.7-Test_aparatu-Pentax_K-7
    _Szumy_i_jako%C5%9B%C4%87_obrazu_w_RAW.html
    http://www.optyczne.pl/153.7-Test_aparatu-Pentax_K-5
    _Szumy_i_jako%C5%9B%C4%87_obrazu_w_RAW.html

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 26. Data: 2012-04-01 09:53:44
    Od: " " <m...@g...pl>

    Marek <p...@s...com> napisał(a):

    Mam jeszcze jednego konkurenta do pierwotnego wyboru. Co sądzicie o Sony A77
    w porównaniu z Nikonem D5100 i Sony A580? Ma więcej pikseli, ale to już mało
    istotne. W międzyczasie w przypadkowych miejscach dowiaduję się o
    mankamentach wcześniej wybranych aparatów. Podobno Nikon ma duży feler przy
    ręcznym fokusie. Mianowicie podgląd obrazu po wciśnięciu lupy powiększony do
    skali 1:1 (piksel w piksel) jest interpolowany. Nie da się więc
    jednoznacznie określić czy obraz będzie ostry czy nie. W instrukcji do tego
    aparatu (która z niewiadomych względów jest dostępna tylko dla
    zarejestrowanych posiadaczy aparatu) nawet nie wspomniano o możliwości
    zoomowania przy ręcznym fokusie.

    W A77 z kolei zastosowano rozwiązania, które mam w mojej wiekowej Minolcie
    D7i, a które z niewiadomych powodów zdają się być rarytasem. Mianowicie
    wizjer jest elektroniczny - a więc pokrywa 100% kadru, widzimy jak zdjęcie
    wyjdzie zanim je zrobimy (głębia, ekspozycja, prześwietlenia itp). Wygodna
    jest też poziomica cyfrowa... Nie chcę jednak bajerom ulegać. Czy macie
    uwagi eksploatacyjne odnośnie A77 w porównaniu z poprzednim wyborem?

  • 27. Data: 2012-04-01 17:24:02
    Od: oretykasza <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 marca 2012, 21:58:45 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Chciałbym powrócić do mojego dawnego hobby jakim jest fotografia. Rozważam
    > zakup aparatu cyfrowego. Chciałbym uniknąć przykrych (drogich)
    > niespodzianek po niewłaściwym wyborze. Wstępnie wybrałem aparaty Nikon
    > D5100 i Sony A580 ale nie upieram się przy tych modelach. Zależy mi na HDR
    > i stabilizacji obrazu. W przyszłości myślę też o zakupie obiektywów i lamp
    > błyskowych zdalnie wyzwalanych.
    >
    > Czy możecie doradzić/odradzić zakup jakiegoś konkretnego modelu?

    rozpatrz sobie wszelkie _swoje_ za i przeciw. Do czego jest Ci potrzebny aparat,
    jakie zdjęcia w większości wypadków masz zamiar robić itd. Koniecznie przejedź się do
    sklepu, w którym dostaniesz każdy interesujący Cię model do ręki i będziesz mógł go
    "poczuć", usłyszeć i powąchać ;p Weź pod uwagę, że sprzęt to głównie szkła. Nie
    zapominaj - jeśli wybierzesz aparat ze zmienną optyką - że nie po to masz w aparacie
    dziurę z bagnetem, żeby kupować jeden obiektyw do wszystkiego (choć taka "spacerówka"
    też oczywiście się przydaje...).

    Z dwóch które podałeś wybrałbym Nikona. Za parę lat, gdy przestanie Ci wystarczać
    body które masz, będziesz przynajmniej miał już jakieś szkła do nowej puszki.