    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Druciarstwo w projektorze
    Date: Wed, 15 Sep 2021 17:27:46 +0200

    Cześć.

    Wpadł mi w ręce stary projektor bez lampy. W zasadzie bez całego
    "modułu" lampy.

    Jakiś NEC z czasów <1kpx.

    W miejscu lampy jest trzypinowe gniazdo.

    Chińczycy produkują do tego gniazda "zamienniki" lamp, trzeba mieć tylko
    oryginalny moduł.

    Nie mam.

    Chciałbym troche drucirstwa, ale właśnie stwierdziłem, że nic o tych
    lampach nie wiem.

    Ma 3 piny. Metahalogen/metalohalogen/metalochalogen (wszystkie 3 w
    użyciu ;) ? One wymagają zapłonu, prawda?

    Takie:

    http://pl.aliexpress.com/item/32802531569.html

    Jedna elektrona to chyba mocy, ale druga to zapłon? Ten owinięty drut...

    Tak sobie pomyślałem ... może by wsadzić tam ... cokolwiek.

    a) rzutnik wykrywa lampę, a w zasadzie jej brak. Muszę go oszukać. Być
    może istnieje linia "lamp good" gdzieś pomiędzy zasilaniem lampy a uC -
    do zerknięcia. Nie widzę innych styków, jak te 3. A może da się szybko
    oszukać od strony lampy? Jakich napięc się spodziewać na częsci
    roboczej? jakich na zapłonie? Jakiś rezystor mocy (w celu sprawdzenia,
    czy reszta elektroniki wystartuje)? Oryginalna lampa ma ponad 100W mocy.
    Obecnie rzutnik wykrywa *brak* lapmpy, nie wiem, jak to robi do końca.
    Czeka aż się zrobi jasno, czy może czeka aż pojawi się pobór prądu?

    b) Idealnie było by wsadzić w środek sporego LEDa ;) takiego jak w
    tanich "rzutnikach" za 200zł. Wbrew pozorom świecą dostatecznie jasno
    aby było to użyteczne. Wtedy całe "mocowanie" mogę sobie wydrukować.
    Widziałem takigo moda na innym rzutniku, ale był to starszy projektor,
    bardzej głupi. Ktos może powiedzieć: kolory. Ja mogę powiedzieć: tak.

    Tak wiem, to kompletnie bez sensu, ale jakoś tak leży i się marnuje...
    proszę wiec to potraktować jako kompletnie idityczny i ordynarnie
    pozbawiony resztek sensu projekt na zimowe wieczory głupiego cebulaka.

    PS. Tak wiem, sprawne są po 100-200zł. Dla uspokojenia nerów: dwa dni
    temu taki własnie kupiłem. Ale idzie do szkoły.