    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Dwa pytania do wifi.
    Date: Mon, 16 May 2022 14:09:23 +0200

    Na pme nigdy się nie zawiodłem nawet jak temat nie stricte
    elektroniczny. Dajcie znać jeśli bezwzględnie pytać powinienem gdzie
    indziej.

    W dziedzinie ustawiania routera wifi jestem totalnym laikiem. Jakiegoś
    TpLinka (standardu g) ustawiałem wiele lat temu. Zaczął szwankować i
    zmieniłem teraz na Asusa (standardu ax).

    Nie rozumiem dwóch spraw (dziesiątek innych zapewne też):
    1.
    Router wystawia dwie sieci: 2,4G i 5G.
    Pomyślałem sobie, że połączę laptopa do sieci 5G a potem ukryję
    wysyłanie przez nią SSID i ta sieć pozornie zniknie, a faktycznie będzie
    działać.

    Po wyłączeniu rozgłaszania SSID laptop się rozłącza. Dlaczego?
    Przecież wszystko o sieci wie, a to że ona nie rozgłasza się naokoło nie
    powinno być problemem.

    2.
    Zdziwiło mnie, że jak wyłączałem rozgłaszanie SSID dla 5G to mi
    napisało, że musi wyłączyć WPS i zostało ono wyłączone dla obu sieci.

    Czy znacie jakieś logiczne wytłumaczenie tego?
    Przecież router mógłby chyba pod względem WPS zachowywać się jakby był
    tylko 2,4G.

    P.G.