  • 1. Data: 2022-07-21 00:59:54
    Temat: Dwa wiatraki vs wzrost podciśnienia
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Jeden wiatrak wytwarza podciśnienie 1000 Pa, mówiąc inaczej
    z jednej strony wiatraka mamy podciśnienie 0,99 atmosfery zaś z drugiej
    ciśnienie 1,01 atmosfery. Wiatrak dość szybki ok. 20 k rpm.

    Jakiego podciśnienia spodziewać się po podłączeniu
    dwóch wiatraków szeregowo?

  • 2. Data: 2022-07-21 01:10:00
    Temat: Re: Dwa wiatraki vs wzrost podciśnienia
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.07.2022 o 00:59, alojzy nieborak pisze:
> [...]
    > ciśnienie 1,01 atmosfery. Wiatrak dość szybki ok. 20 k rpm.
    >
    > Jakiego podciśnienia spodziewać się po podłączeniu

    Tego nie dodaje się liniowo. Musisz mieć tzw. charakterystyki wiatraków,
    żeby z wykresu odczytać, jakie bedzie za kolejnym ciśnienie, gdy przed
    nim będzie to pochodzące od poprzedniego. Przy czym dla wiatraków z
    czymś takim się nie spotkałem, natomiast podobne zagadnienie rozważa się
    dla szeregowo łączonych pomp.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-07-21 01:16:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 21 July 2022 at 00:59:55 UTC+2, alojzy nieborak wrote:
> [...]
    > ciśnienie 1,01 atmosfery. Wiatrak dość szybki ok. 20 k rpm.
    >
    > Jakiego podciśnienia spodziewać się po podłączeniu
    włącz, sprawdź, opomiaruj, opublikuj jaki wiatrak, jaka prędkośc obrotowa, jaka
    temperatura powietrza, wilgotność

    zbuduj stanowisko badawcze
    i ustaw 10 wiatraków w szeregu

    tak działają turbiny wielowiatrakowe w odrzutowcach, na jednej osi
    tak pracują turbiny parowe w elektrowni

  • 4. Data: 2022-07-21 06:49:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Jul 2022 15:59:54 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:
> [...]
    > ciśnienie 1,01 atmosfery. Wiatrak dość szybki ok. 20 k rpm.
    >
    > Jakiego podciśnienia spodziewać się po podłączeniu

    Tak na pierwsza odpowiedz to bym rzucil 2x wiecej, no bo jak pierwszy
    w szeregu ma 0.99 na wylocie, to powienien miec 0.97 na wlocie.
    A - to 3x wiecej.

    Ale ale ... co one wysysają?

    Bo jak jak jakis zamkniety budynek, to powietrze naplywa przez różne
    szczeliny i szyby, tzn kanaly wentylacyjne.
    Przy 0.97 at bedzie naplywalo 3x wiecej, a wtedy podcisnienia wiatraka
    spadnie ...

    J.

  • 5. Data: 2022-07-21 10:22:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-20, alojzy nieborak <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > ciśnienie 1,01 atmosfery. Wiatrak dość szybki ok. 20 k rpm.
    >
    > Jakiego podciśnienia spodziewać się po podłączeniu

    https://noctua.at/pub/media/wysiwyg/series_parallel_
    operation/Series_Parallel_Graph-border.png

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2022-07-21 13:29:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 21 July 2022 at 10:22:46 UTC+2, Marcin Debowski wrote:

    > https://noctua.at/pub/media/wysiwyg/series_parallel_
    operation/Series_Parallel_Graph-border.png

    > --
    > Marcin
    100 wykresów opisujących ten problem

    https://www.bing.com/images/search?q=fans+in+series+
    and+parallel+operation&form=HDRSC2&first=1&tsc=Image
    HoverTitle

    Moze się pojawić efekt zdudnienia, gdy wiatraki szeregowe oddalone od siebie
    i zaczna halasować z częstotliwością rezonansową tuby