  • 1. Data: 2022-07-20 17:49:58
    Temat: Śnieg pada.
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    No dobra, żartowazłem. Ale staje się coś równie niemożliwego - jesienią
    startuje TVP Nauka.
    https://nauka.tvp.pl/
    Może będzie coś dla ludzi na choć trochę lepszym poziomie, niż Discovery.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2022-07-20 22:06:57
    Temat: Re: Śnieg pada.
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 20 July 2022 at 17:50:01 UTC+2, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Powitanko,
    >
    > No dobra, żartowazłem. Ale staje się coś równie niemożliwego - jesienią
    > startuje TVP Nauka.
    > https://nauka.tvp.pl/
    > Może będzie coś dla ludzi na choć trochę lepszym poziomie, niż Discovery.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    > --
    > "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    > -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
    -żartowazłem.
    to z tego programu ?
    TVP Nauka.
    htttttttttttps://nałóka.tvp.pl/

  • 3. Data: 2022-07-21 06:51:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Jul 2022 17:49:58 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > No dobra, żartowazłem. Ale staje się coś równie niemożliwego - jesienią
    > startuje TVP Nauka.
    > https://nauka.tvp.pl/
    > Może będzie coś dla ludzi na choć trochę lepszym poziomie, niż Discovery.

    W TVPiS?

    W cuda wierzysz?
    Chyba, ze zaczna od religii i teologii ..

    A potem sie okaze, ze pieniedzy nie ma, i wyjdzie cos na duzo gorszym
    poziomie ...

    J.

  • 4. Data: 2022-07-24 02:03:06
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-07-21 o 06:51, J.F pisze:
> [...]
    > Chyba, ze zaczna od religii i teologii ..
    >
    > A potem sie okaze, ze pieniedzy nie ma, i wyjdzie cos na duzo gorszym
    Jak TVP była POwska to mówiłeś TVPPO?
    Mają od cholery programów. Lepszych gorszych, ale sporo tego. TVP
    Historia jakiś tam poziom ma, na TVP Dokument też coś się nieraz trafi,
    jak ktoś się interesuje sportem, to też mają. Nie widzę powodów, by to
    miało być złe. Oczywiście wszystko można spieprzyć nawet mając
    miliardowy budżet, ale tak, wierzę w cuda.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2022-07-24 04:23:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-24, Pawel "O'Pajak" <o...@g...pl> wrote:

> [...]
    > miało być złe. Oczywiście wszystko można spieprzyć nawet mając
    > miliardowy budżet, ale tak, wierzę w cuda.

    No poPISali już zdaje się w przygotowywaniu programów edukacyjnych ery
    zamkniętych szkół wczesnego kowidu.
    Ale rozumiem, że sztab naukowy komisji Maciarewicza może tu pomóc, a
    jest jeszcze przecie dr Cucumber.

    A bardziej poważnie, to właśnie tu może być największy problem. Obawiam
    się, że żaden naprawdę uznany ekspert nie specjalnie chciałby mieć z
    obecną TVP cokolwiek wspólnego.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2022-07-24 13:28:57
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Obawiam
    > się, że żaden naprawdę uznany ekspert nie specjalnie chciałby mieć z
    > obecną TVP cokolwiek wspólnego.

    Nie widzę powodu, dla którego ktoś nie miałby się wypowiadać na tematy
    naukowe dla określonej stacji. Prawa fizyki tak samo dopadają leminga,
    jak pisiora. A to, że w pewnych kręgach oglądaja transmisje sportowe
    zaklejając kartką logo TVP, to no cóż, taki stan tego, co powinno być
    umysłem.
    Poczytaj sobie "Tygodnik TVP", szczególnie art. Magdaleny
    Kawalec-Segond. Rewelacja. Jak poziom naukowy będzie zbliżony do tych
    art., to mi 1 kanał telewizji wystarczy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2022-07-24 13:57:12
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-07-24 o 13:28, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > Kawalec-Segond. Rewelacja. Jak poziom naukowy będzie zbliżony do tych
    > art., to mi 1 kanał telewizji wystarczy.

    Oby nie było rewelacji, w stylu tej, o praludziach rzucających
    kamieniami w dinozaury.

    WM

  • 8. Data: 2022-07-24 15:09:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-24, Pawel "O'Pajak" <o...@g...pl> wrote:

> [...]
    > jak pisiora. A to, że w pewnych kręgach oglądaja transmisje sportowe
    > zaklejając kartką logo TVP, to no cóż, taki stan tego, co powinno być

    Bo to trochę tak jakby współpracować z tvp za czasów PRLu, a w tej
    chwili są inne alternatywy. Może masz rację, że ktoś uzna misję
    edukacyjną za ważną i się zgodzi, ale nie mam wątpliwoći, że wielu
    będzie miało solidne opory.

    > Poczytaj sobie "Tygodnik TVP", szczególnie art. Magdaleny
    > Kawalec-Segond. Rewelacja. Jak poziom naukowy będzie zbliżony do tych
    > art., to mi 1 kanał telewizji wystarczy.

    Zerknąłem tu, pierwszy z brzegu, coś z lipca:
    https://www.tvp.info/61350459/magdalena-kawalec-sego
    nd-kogo-lubia-komary

    Tu jest ten art. który de facto omawia:
    https://www.researchgate.net/profile/Qi-Yong-Liu/pub
    lication/361653665_A_volatile_from_the_skin_microbio
    ta_of_flavivirus-infected_hosts_promotes_mosquito_at
    tractiveness/links/62c117503d26d6389e8db160/A-volati
    le-from-the-skin-microbiota-of-flavivirus-infected-h
    osts-promotes-mosquito-attractiveness.pdf
    Nie widzę nigdzie odnosnika, co wydaje się lekką wiochą.

    Kompletny brak wzmianki o roli dwutlenku węglą, co jest dyskutowane w
    oryginalnym art. a nie wspomniane chyba słowem na tvp. Jest to co
    najmniej lekko dziwne, bo to wiedza, którą większość wykształconych osób
    posiada i czytając ten art. będzie się zastanawiało, a co z tym
    dwutlenkiem właśnie, czy np. widoczne różnice nie wynikają z różnic w jego
    poziomie. To jest wyjaśnione w art., ale już nie na tvp.

    Wiem, że się czepiam, bo nie jest to coś grubego kalibru, ale mam trochę
    mieszane uczucia.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2022-07-25 10:29:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Jul 2022 02:03:06 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Jak TVP była POwska to mówiłeś TVPPO?

    Wtedy nie sprawiala takiego wrazenia, choc moze i taka byla :-)
    Ktora wladza dopusci, aby podwladni pracownicy ją krytykowali :-)

> [...]
    > miało być złe. Oczywiście wszystko można spieprzyć nawet mając
    > miliardowy budżet, ale tak, wierzę w cuda.

    Ale my tu o naukowych programach.
    Miala TVP szanse, mogla telewizyjną szkołę zrobic.
    I zrobiła. Opinie mozesz poczytac.

    A za moich czasow bylo Telewizyjne Technikum Rolnicze, wystarczyloby
    odkurzyc tasmy ...

    https://www.youtube.com/watch?v=p1JR_GgSu_c
    https://www.youtube.com/watch?v=8d8q1ZklJAQ

    J.

  • 10. Data: 2022-07-25 15:05:55
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Bo to trochę tak jakby współpracować z tvp za czasów PRLu

    Obawiam się, że za PRLu można było wybrać pomiędzy PZPR, ZSL i SD. czyli
    nie było w czym wybierać. Dziś masz 80 partii skrajnie różnych. Sam też
    możesz własną założyć. Wystarczy po prostu wygrać wybory. TVP mnie
    denerwuje swoją namolną i toporną propagandą, TVN jako zakładana przez
    WSI/SB jest w tym bardziej fachowa/wyrafinowana. Ale wracając do nauki w
    telewizji, to przypominam nieśmiało, że "Sonda" - program przy którym
    ulice się wyludniały i wszyscy siedzieli przed TV, był emitowany tylko w
    PRLu, Dodatkowo ś.p. Andrzej Kurek raczej delikatnie mówiąc sympatyzował
    z komuną. Mimo, że jestem zwolennikiem komunizmu warstwowego;-), to
    szanuję człowieka i co roku jakiś znicz w rocznicę śmierci zapalam na
    grobach obydwu panów K&K. O emitowanym w PRLu TTR już J.F wspomniał.
    Było jeszcze Laboratorium, a IV program PRLowskiego radia to było cudo.
    W zasadzie bojkot dotyczył czasów Stanu Wojennego.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa