  • 11. Data: 2021-10-02 17:16:52
    Temat: Re: Dysk na SATA III
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 Oct 2021 18:20:57 +0200, Kamil napisał(a):

    > Zmieniałem porty SATA. Na trzech dysk działa, a na dwóch nie jest widziany.

    Mało to precyzyjne co mówisz ponieważ nie wiadomo o jaki dysk chodzi.
    Odpowiedz czy da radę uruchomić system z dysku systemowego na każdym
    porcie SATA podczas gdy wszystkie inne porty są nieobsadzone.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2021-10-05 13:50:24
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał:

    > Nie istnieje taki procesor.

    Sorry! Jasne, że nie istnieje. Miało być Intel i5. Ciągle się mylę, to
    Pentium za mną łazi :(

    Ale to pestka. Jest gorzej niż myślałem. Sprzedawca wymienił mi komputer i
    ten nowy (WIn 10) nie widzi dodatkowego dysku na żadnym porcie. W Bios dysk
    jest wykazany. Niemożliwe, aby drugi nowy sprzęt był uszkodzony. Coś jest z
    systemem. Tylko co?

    Pzdr

  • 13. Data: 2021-10-05 13:59:59
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

> [...]

    > Odpowiedz czy da radę uruchomić system z dysku systemowego na każdym
    > porcie SATA podczas gdy wszystkie inne porty są nieobsadzone.

    Chodzi o dodatkowy dysk HDD SATA. Sprzedawca wymienił mi komputer i na tym
    nowym dysk nie jest widziany przez system Win 10 na żadnym porcie SATA. Aż
    mi głupio, bo raczej niemożliwe aby dwa nowe komputery były wadliwe. Dziwne
    bo Linuks też nie widział dysku na tych dwóch poprzednich portach. na tym
    nowym dysk jest widziany w BIOS, a system go nie widzi. Sprawdzę Twoją
    sugestię, czy dysk systemowy SSD będzie widziany na wszystkich portach.

    Pzdr

  • 14. Data: 2021-10-05 14:06:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 5 Oct 2021 13:59:59 +0200, Kamil napisał(a):

    > Twoją
    > sugestię, czy dysk systemowy SSD będzie widziany na wszystkich portach.

    Nie wiem co rozumiesz pod "widziany". Po prostu podłączaj systemowy po
    kolei do wszystkich portów SATA i próbuj uruchomić system. Oczywiście w
    sytuacji gdy ten dysk jest jedyny w kompie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2021-10-05 14:09:29
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "heby" napisał:

    lsblk

    ls -l /dev/disk/by-id/

    > Czy programiści linuksowi to kretyni, czy chodzi o coś innego?

    Tak, chodzi o userów.

    Jasne, bo zwykły użytkownik powinien znać komendy wiersza poleceń w
    Linuksie. W czym problem, aby tak podstawowe sprawy były na pulpicie?

    pzdr

  • 16. Data: 2021-10-05 17:29:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/10/2021 14:09, Kamil wrote:
    > Tak, chodzi o userów.
    > Jasne, bo zwykły użytkownik

    Zwykły uzytkownik kupuje gotowca w MediaMarkt do ogladania pornoli, a
    jak się popsuje to oddaje do serwisu.

    Ty chcesz obsługiwać komputer jak nerd/geek. Dostałeś, wobec tego,
    narzedzie dla nerdów. Dobre narzędzie, ale jak każde specjalizowane
    narzędzie, jego obsługa jest trudniejsza niż młotka.

    > W czym problem, aby tak podstawowe sprawy były na pulpicie?

    Ponieważ:
    a) nie chcesz ich montować bez swojej wiedzy
    b) nie masz pulpitu, bo po ch. komu pulpit do takiej diagnostyki
    c) linux dostarczył klocki i masz sobie je poskładać jak chcesz, a nie
    jak jakaś firma myślała że chcesz
    d) każdy kto zna stronę google.com w 15 sekund będzie wiedział co wpisać
    w konsolę linuxa aby dostać listę urządzeń blokowych
    e) używasz takich narzędzi, jakie są optymalne do zagadnienia. Ikonki na
    pulpicie nie są optymalne do odpowiedzi na Twoje pytanie.

    SystemRescueCD, po odpaleniu i wykonaniu lsblk odpowiada na Twoje
    pytania. Jeśli pozerkasz w /proc, /dev i dmesg w okolicy urządzeń
    blokowych, możesz uzyskać odpowiedź na pytania, o których nawet nie
    miałeś pojęcia, że je można zadać.

    Fakt, że ktoś nie potrafi uzywać specjalizowanego narzędzia, nie czyni z
    jego twórcy kretyna. Dla Ciebie może wystarczającym być wyklikanie
    Managera Urządzeń. Niektóre systemy operacyjne najzywczajniej nie są
    dobre do zadania jakie masz przed soba, ale jednoczesnie są łatwe w
    używaniu. Używaj więc tego, co lubisz, a nie tego, co się nadaje do
    używania. Sugerowałbym jednak nie nazywać programistów linuxa
    "kretynami". Problem z kretynami jest zwyczajowo po drugiej stronie
    monitora.

  • 17. Data: 2021-10-05 19:09:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Oct 2021 13:50:24 +0200, Kamil napisał(a):

> [...]
    > jest wykazany. Niemożliwe, aby drugi nowy sprzęt był uszkodzony. Coś jest z

    Nadal trzeba z Ciebie siłą wyciągać informacje.
    Procesor I5 występuje w wielu generacjach, do Intel Rocket Lake czyli 11
    włącznie. W każdej z tych generacji było wiele wersji procesora, różniących
    się choćby (nie)obecnością układu graficznego.

    Nie podałeś, o jaką płytę główną chodzi.
    Dobrze, że podałeś, iż chodzi d dysk SATA. Domyślam się, że masz na myśli
    SATA na złączu i kalblu SATA. Bo są dyski SATA na złączu M.2
    Dla równowagi podam, że są też m.in. złącza M.2 obsługujące syski PCIe.

    Czy przypadkiem nie próbujesz zobaczyć natywnie dysku wpiętego do
    soft-raid? Co masz w BIOS-ie czy tam innym UEFI?
    Ewentualność inna - płyta główna serii biznesowej, gdzie można prawie każde
    urządzenie zablokować/zaszyfrować itp.

    Chłopie, ogarnij się.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2021-10-05 19:55:17
    Temat: Re: Dysk na SATA III [CMD]
    Od: jn <j...@m...invalid>

    W dniu 05.10.2021 o 19:09, Adam pisze:
    > Nadal trzeba z Ciebie siłą wyciągać informacje.

    Czy są w wierszu poleceń W10 komendy które
    pokazują takie informacje?

  • 19. Data: 2021-10-05 20:03:10
    Od: netx <n...@g...pl>

    W dniu 05.10.2021 o 13:50, Kamil pisze:

    > Ale to pestka. Jest gorzej niż myślałem. Sprzedawca wymienił mi komputer
    > i ten nowy (WIn 10) nie widzi dodatkowego dysku na żadnym porcie. W Bios
    > dysk jest wykazany.

    Kamil, może nie doczytałem ale czy na tym dysku co go nie widać są w
    ogóle jakieś partycje i system plików który Windows potrafi odczytać?

  • 20. Data: 2021-10-05 21:28:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Oct 2021 19:55:17 +0200, jn napisał(a):

    > Czy są w wierszu poleceń W10 komendy które
    > pokazują takie informacje?

    Kilka podstawowych rzeczy da się - może Grzesiek uzupełni.

    W PowerShell polecenia takie, jak systeminfo albo Get-ComputerInfo.
    Tych Get-* jest cała masa.

    Więcej nie pomogę, praktycznie nie znam i nie używam PowerShella.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam