  • 1. Data: 2021-09-13 21:22:41
    Temat: Z cyklu jaki monitor 27" 4K z USB C i PIP
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    Może ktoś ostatnio zgłębił temat monitorów i mógłby się podzielić
    przemyśleniami albo praktyką.
    Wymyśliłem sobie monitor 4K wielkości 27-28 cali (32 to już za dużo).
    Najchętniej z USB C do przesyłania obrazu i ładowania laptopa. Do tego
    inne wejścia typu HDMI i Display Port. I przydałaby się funkcja
    Picture-in-Picture czy Picture-byPicture (PIP czy PBP) żeby pracując na
    głównym komputerze można było sobie pogląd zrobić co tam na raspberry
    słychać. Niby można ssh czy vnc ale zadziała gdy główny komputer po vpn
    pracuje. Cena max ok. 2K PLN.
    Najbliżej wymagań jest LG 27ul850 ale brak w nim PIP.
    Jest teź fajna iiyama ProLite B2875UHSU-B1 z PIP ale bez USB-C.

    Może ktoś coś fajniejszego znalazł?
    Praca głównie statyczna z tekstem (kodowanie) więc większa częstotliwość
    czy lepsze kolory nie przeszkadzają ale płacić za to ekstra nie ma sensu.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 2. Data: 2021-09-14 00:16:02
    Temat: Re: Z cyklu jaki monitor 27" 4K z USB C i PIP
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 13/09/2021 20:22, Zdzichu500 wrote:
> [...]
    > czy PBP) żeby pracując na głównym komputerze można było sobie pogląd
    > zrobić co tam na raspberry słychać. Niby można ssh czy vnc ale zadziała

    Oczywiscie ze sie da po VPN czy SSH, sesje ssh/vpn mozna zagniezdzac w
    nieskonczonosc. Lepsze okienko VPN elegancko na pulpicie, ktorym mozna
    sterowac niz jakis egzotyczny PIP, ktory skresla 90% monitorow 4K i
    zostanie Ci do wyboru tyle co nic, i pewnie drogie.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2021-09-14 02:18:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:613fa501$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    user Zdzichu 500 pisze tak:

    > Praca głównie statyczna z tekstem (kodowanie) więc większa
    > częstotliwość czy lepsze kolory nie przeszkadzają ale płacić za to
    > ekstra nie ma sensu.

    to telewizor wyjdzie sporo taniej

    --
    Piter

    w poniedziałki chodzę tylko na dwa rdzenie

  • 4. Data: 2021-09-14 22:04:42
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 14.09.2021 o 00:16, pioruns pisze:

    Tu bardziej chodzi o sytuację gdy sesja vpn prowadzi gdzieś w świat a
    lokalne zasoby sieciowe wtedy są niedostępne. Wiem, że można część
    adresów wykluczyć z VPNa ale tutaj chodzi o sprzęt firmowy więc wolę tam
    nic nie ruszać jeżeli chodzi o bezpieczeństwo.

    > Lepsze okienko VPN elegancko na pulpicie, ktorym mozna
    > sterowac niz jakis egzotyczny PIP, ktory skresla 90% monitorow 4K i
    > zostanie Ci do wyboru tyle co nic, i pewnie drogie.

    Racja. Funkcja PIP nie jest absolutnie wymagana ale byłaby miłym
    dodatkiem. A lepiej zapytać niż nie pytać. Może jest gdzieś ideał ;)

    Pozdrawiam,
    Zdzichu