  • 11. Data: 2019-11-26 09:57:56
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-11-26 o 08:57, yabba pisze:

    > Klientem producenta samochodów jest pierwszy i częściowo drugi
    > właściciel. Każdy z nich średnio będzie go używać przez 3 lata, więc
    > rdza na samochodzie siedmioletnim nie obchodzi już producenta oraz
    > nabywców nowych samochodów.

    Obchodzi.
    Bo jak wszyscy wiedzą że rdzewieje a cena trzyletniego jest
    porównywalna do ceny sześciolatka od konkurencji to sprzedaż
    spada na pysk.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2019-11-26 10:27:18
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 26-11-2019 o 09:57, RadoslawF pisze:

    > Obchodzi.
    > Bo jak wszyscy wiedzą że rdzewieje a cena trzyletniego jest
    > porównywalna do ceny sześciolatka od konkurencji to sprzedaż
    > spada na pysk.

    Dlatego napisałem, że samochód może rdzewieć dopiero u trzeciego
    właściciela. Pierwszy właściciel musi mieć zapewnioną bezproblemową
    sprzedaż samochodu. A drugi właściciel musi widzieć, że kupuje sprawną
    używkę.

    yabba

  • 13. Data: 2019-11-26 10:46:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-11-26 o 10:27, yabba pisze:

> [...]
    > właściciela. Pierwszy właściciel musi mieć zapewnioną bezproblemową
    > sprzedaż samochodu. A drugi właściciel musi widzieć, że kupuje sprawną

    Drugi właściciel mając do wyboru samochód, który za kolejne 3 lata
    zardzewieje, i taki, który nie zardzewieje, wybierze ten pierwszy?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2019-11-26 12:15:13
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 26-11-2019 o 10:46, Liwiusz pisze:

    > Drugi właściciel mając do wyboru samochód, który za kolejne 3 lata
    > zardzewieje, i taki, który nie zardzewieje, wybierze ten pierwszy?

    Pozwól, że zwrócę uwagę na ten fragment:
    ">> Dlatego napisałem, że samochód może rdzewieć dopiero u trzeciego

    yabba

  • 15. Data: 2019-11-26 12:33:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-11-26 o 12:15, yabba pisze:

    > Pozwól, że zwrócę uwagę na ten fragment:
    > ">> Dlatego napisałem, że samochód może rdzewieć dopiero u trzeciego

    Pozwól, że wrócę do mojego argumentu - dlaczego drugi właściciel wolałby
    sprzedawać samochód, który będzie zaraz korodował, niż taki, który nie
    będzie zaraz korodował? Ten drugi uzyska wyższą cenę trzeciej sprzedaży,
    więc będzie bardziej pożądany przez kupującego drugiego właściciela.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2019-11-26 17:45:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 26.11.2019 08:56, yabba wrote:
    > Pośrednio tak. Pierwszy właściciel chce mieć bajerancki i tani
    > samochodu. Statystycznie już nie będzie jego właścicielem jak zacznie
    > pojawiać się rdza, więc nie zwraca uwagi na zabezpieczenia antykorozyjne
    > w nowym samochodzie.
    > W interesie producenta jest, żeby samochód był jeszcze w dobrym stanie,
    > gdy pierwszy właściciel będzie go sprzedawać oraz uległ biodegradacji
    > zaraz po sprzedaży go do trzeciego właściciela.

    Jak słyszę porównania zarobków w rozmowach innych osób, to padają
    argumenty że jest nieźle, bo kiedyś trzeba było 2-3 wypłaty na pralkę a
    teraz można 2-3 pralki za wypłatę. Skoro z tego się cieszą ludzie, to
    nie oszukujmy się że z samochodami jest inaczej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2019-11-26 20:47:33
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 26.11.2019 o 12:33, Liwiusz pisze:

> [...]
    > będzie zaraz korodował? Ten drugi uzyska wyższą cenę trzeciej sprzedaży,
    > więc będzie bardziej pożądany przez kupującego drugiego właściciela.

    Po pierwsze to już producenta samochodu "niezabardzo" obchodzi.
    Po drugie sprzedaje, _bo_ zaraz będzie (lub wręcz zaczyna) rdzewieć.
    Jakby miał nie korodować, to zapewne by nie sprzedawał.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 18. Data: 2019-11-26 23:15:00
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-11-26 o 20:47, LEPEK pisze:

    > Po pierwsze to już producenta samochodu "niezabardzo" obchodzi.

    A powinno. Bo to co opisuje yabba działa tylko jak model
    jest nieznany na rynku. Jak ludzie dowiedzą się że rdzewieje
    to sprzedaż spada z powodów opisanych.

    > Po drugie sprzedaje, _bo_ zaraz będzie (lub wręcz zaczyna) rdzewieć.
    > Jakby miał nie korodować, to zapewne by nie sprzedawał.

    :-)

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2019-11-27 00:04:55
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-26 08:56, yabba wrote:

> [...]
    > samochodu. Statystycznie już nie będzie jego właścicielem jak zacznie
    > pojawiać się rdza, więc nie zwraca uwagi na zabezpieczenia antykorozyjne

    Ile kosztuje zabezpieczenie antykorozyjne że można na nim zaoszczędzić?

  • 20. Data: 2019-11-27 00:59:04
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 27-11-2019 o 00:04, kk pisze:

    > Ile kosztuje zabezpieczenie antykorozyjne że można na nim zaoszczędzić?

    Jeśli coś kosztuje więcej niż 0 (zero), to producent będzie czasem
    chciał na tym zaoszczędzić.

    yabba