  • 41. Data: 2020-06-11 12:49:02
    Temat: Re: Dziecko wypadło z samochodu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello K,

    Thursday, June 11, 2020, 10:20:11 AM, you wrote:

> [...]
    złapał za najbliższy uchwyt, który okazał się klamką
    > Nie wiem czy myslimy o tym samym, chodzi o blokade (przelacznik)
    > widoczny na krawedzi drzwi po ich otwarciu czy tez Lanos mial ekstra
    > guzik do blokowania drzwi (tak jak wiekszosc aut dzisiaj)?

    Przełącznik.

    > Bo jesli to pierwsze to nawet Polonez mial,

    W Polonezie nie pamiętam po prostu.

    > a jesli to drugie to i tak da sie otworzyc drzwi po powtornym
    > pociagnieciu klamki (w nowszych).

    W nowych samochodach nadal jest przełącznik blokady. W Giuliette
    trzeba użyć kluczyka lub śrubokręta. Podobnie jak wyłącznik poduszki
    pasażera.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2020-06-11 12:50:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michal,

    Thursday, June 11, 2020, 10:20:38 AM, you wrote:

    > W taksówce?

    Jakie to ma znaczenie? Montujesz fotelik, to możesz i przełączyć
    blokadę drzwi. Po to ona jest.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2020-06-11 12:52:44
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/06/2020 11:49, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    >
    > W nowych samochodach nadal jest przełącznik blokady. W Giuliette
    > trzeba użyć kluczyka lub śrubokręta. Podobnie jak wyłącznik poduszki

    Oczywiscie, ze jest. W trzech ostatnich autach jakie mialem dalo sie to
    zrobic kluczykiem.

  • 44. Data: 2020-06-11 13:57:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-11 o 10:56, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > twierdził, że był zapięty i że najpewniej do wypadku doszło, bo syn się wypiął lub
    wyślizgnął

    Jeżeli to słowa ojca to ściemnia. Chyba po zdarzeniu widział czy są
    zapięte czy nie.

    Robert

  • 45. Data: 2020-06-11 14:15:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-11 o 10:47, K pisze:

    > Tez sprawdzam, ale nie zawsze mam czas na zabawe typu: jak nie zapniesz
    > to nigdzie nie pojedziemy. Wiec ide w szantaz typu, nie bedzie tableta,
    > tv, nintendo i to dziala.
    A stary dobry kabel od żelazka?
    No tak, kiedyś kable żelazowe były odłączane od strony żelazka. :-)

    Robert

  • 46. Data: 2020-06-11 15:08:37
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/06/2020 13:15, Robert Wańkowski wrote:

    > A stary dobry kabel od żelazka?
    > No tak, kiedyś kable żelazowe były odłączane od strony żelazka. :-)
    >
    > Robert

    Przypominam, ze mamy 2020 rok i od mniej wiecej 20 lat mozna miec za to
    zarzuty i stracic prawa rodzicielskie. To nie lata 80/90 gdzie to
    dzialalo ;)

  • 47. Data: 2020-06-11 17:27:12
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 11 czerwca 2020 03:05:36 UTC-5 użytkownik K napisał:
> [...]
    fighter-plane-accident-france-ejected-investigation-
    saint-dizier-a9464066.html

    > Tak srednio, dzieciak lecial na te drzwi wiec co najwyzej mogl sie na
    > nich zatrzymac. Gdyby zakret byl w druga strone to by sie chcial czegos
    > chwycic i moglaby byc w takim ukladzie klamka. Tyle tylko, ze wtedy dzwi
    > by sie nie otworzyly.

    Dzieciak sie bawil klamka przed wypadkiem.
    Albo drzwi wogole nie byly zamkniete od poczatku.

    Po pociagniaciu klamki drzwi same sie otwieraja o te 5-10mm i juz sa wtedy luzne.

    Na zakrecie sie otwarly. Zakladam ze albo dzieciak byl o nie oparty albo rzeczywiscie
    zakret byl tak dynamiczny ze dzieciak byl popchniety na te drzwi z powodu
    bezwladnosci.

    Tak czy siak, rozwiazanie jest proste: pasy, siodelko, blokada.

    W znakomitej wiekszosci przypadkow (99,99999) dziala wysmienicie. A na skleroze nie
    pomoze zadna technologia.

  • 48. Data: 2020-06-11 17:31:22
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 11 czerwca 2020 03:56:15 UTC-5 użytkownik Przemek Jedrzejczak
    napisał:
    > --W taksówce?
    >
    > Policjanci ustalili, że 30-letni ojciec jechał na zakupy do pobliskiego marketu. z
    4-letni Jaś siedział z tyłu. Z przodu na fotelu pasażera siedziała babcia chłopca. -
    Ojciec twierdzi, że jego samochód ma przystosowane siedzenie do przewożenia małego
    dziecka. Jego syn to bardzo ruchliwe dziecko twierdził, że był zapięty i że
    najpewniej do wypadku doszło, bo syn się wypiął lub wyślizgnął z pasów i otworzył
    drzwi auta - dodaje Damian Ciecierski. - Jego wersja będzie weryfikowana przez
    śledczych, którzy prowadzą czynności w kierunku narażenia dziecka na bezpośrednie
    niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu. Materiał
    zostanie przesłany do tarnogórskiej prokuratury. Na rodzicu ciąży obowiązek
    szczególnego dbania o bezpieczeństwo swojej pociechy.

    A starczylo babcie z tylu posadzic.
    Mysmy dzieciaka pilnowali na siedzeniu z tylu nawet jak byl przypiety pasami (1), na
    siodelku (2), z blokada drzwi po obu stronach (3,4).

    Ale my truskawki cukrem sypiemy.

    Ale obstawiam ze dzieciak z tych ruchliwych co to nawet babcia nie chce sie zajmowac.

  • 49. Data: 2020-06-11 17:33:55
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 11 czerwca 2020 03:42:20 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > życiu - skutecznie ich z tego wyleczyłem. Być może częścią problemu
    > jest to całe obecne bezstresowe wychowywanie?

    Moj mial tendencje do zaczepiania pasa o konczyny w roznej konfiguracji. Co chwila
    trza bylo upominac.

    Nie zdziwil bym sie gdyby ten tez se ten pas na glowe przesuwal albo na stope i tym
    sposobem byl w praktyce nieopiety pasem.

    Po to sie z dzieciakiem z tylu jedzie jak nie trzyma rygoru.

  • 50. Data: 2020-06-11 17:34:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2020 o 17:31, s...@g...com pisze:

    > A starczylo babcie z tylu posadzic.
    > Mysmy dzieciaka pilnowali na siedzeniu z tylu nawet jak byl przypiety pasami (1),
    na siodelku (2), z blokada drzwi po obu stronach (3,4).

    > Ale my truskawki cukrem sypiemy.

    My to jeszcze dodatkowo owijaliśmy folią bąbelkową.

    --
    Shrek