  • 1. Data: 2016-06-13 12:28:23
    Temat: Dziwny dzwiek z silnika - moze cos podpowiecie?
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    Hej szanowna grupo! Moze ktos tutaj bedzie mial pomysl, co moze
    byc zrodlem dziwnego dzwieku spod maski. Dzwiek pojawil sie
    kilka dni temu, w Grande Punto z przebiegiem zblizajacym sie
    do 150kkm. Przypomina takie wycie, jakie powstaje podczas
    szybkiego krecenia kawalkiem elastycznej karbowanej rurki :)
    (taka zabawa z dziecinstwa). Pojawia sie w bardzo waskim
    zakresie obrotow (2700-2800), praktycznie na kazdym biegu
    oraz na luzie, zarowno ze sprzeglem jak i bez. Wystepuje
    podczas przyspieszania, jednostajnej jazdy oraz przy hamowaniu
    silnikiem. Nie ma znaczenia, czy klima jest wlaczona czy
    wylaczona. Nie mam juz pomyslu co to moze byc. Nie wiem,
    czy jakies lozysko moze wyc w tak waskim zakresie obrotow?
    Jak nie, moze jakis poluzowany element wpada w wibracje
    (chociaz na razie niczego takiego nie znalazlem).
    Jakies inne pomysly? Turbiny nie mam :)

    Aha, czasem dzwiek sie nie pojawia, i pewnie tak tez
    sie stanie, gdy bede chcial to komus zademonstrowac ;)

    Pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2016-06-13 12:36:22
    Temat: Re: Dziwny dzwiek z silnika - moze cos podpowiecie?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > Jak nie, moze jakis poluzowany element wpada w wibracje
    > (chociaz na razie niczego takiego nie znalazlem).

    pomacaj paski - w szczególności ten od osprzętu a także koła pasowe
    (zobacz czy jest tam wyczuwalny luz).oczywiscie przy wyłączonym silniku
    - nie traktuję cie jak idiotę, ale wole dodać na wypadek ataku
    pomroczności jasnej. pomacaj plastiki przy obudowie filtra powietrza. To
    co opisujesz pasuje do rezonowania jakiegoś elementu i pukania z dużą
    częstotliwością o coś. popros by ktoś bawił się gazem a ty słuchaj i
    macaj. oczywiscie macanie ostrożne by nie włożyć łap w gorące elementy
    wydechu czy obracające się koła pasowe (no chyba ze ci palce nie miłe).

  • 3. Data: 2016-06-13 12:45:54
    Od: quent <x...@x...com>

    On 13.06.2016 12:28, Marcin Kiciński wrote:
> [...]
    >
    > Aha, czasem dzwiek sie nie pojawia, i pewnie tak tez
    > sie stanie, gdy bede chcial to komus zademonstrowac ;)

    Nie wiem co to za świst ale u mnie kiedyś gwizdało tak opisujesz jak
    miałem za mało oleju silnikowego - volvo v40 benzyna.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2016-06-13 12:58:57
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 czerwca 2016 12:45:56 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Nie wiem co to za świst ale u mnie kiedyś gwizdało tak opisujesz jak
    > miałem za mało oleju silnikowego - volvo v40 benzyna.

    Nie, poziom oleju w normie.
    Szukamy dalej.

    Ale dzięki.
    Pozdrawiam
    MK

  • 5. Data: 2016-06-13 13:08:22
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 czerwca 2016 12:36:27 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

    > pomacaj paski - w szczególności ten od osprzętu a także koła pasowe
    > (zobacz czy jest tam wyczuwalny luz).

    Pasek byl w tym roku wymieniony przy okazji regeneracji alternatora.
    Altek ma nowe lozysko, stad jeszcze pamietam jak halasowalo to stare
    i ten dzwiek wogole nie pasuje. Ale sprawdze naciag i kolo.

    > pomacaj plastiki przy obudowie filtra powietrza. To
    > co opisujesz pasuje do rezonowania jakiegoś elementu i pukania z dużą
    > częstotliwością o coś.

    No wlasnie juz kiedys mialem problem z rura zasysajaca powietrze do
    filtra: byla luzna i wpadala w wibracje, ale dzwiek wtedy tez byl inny.
    Zreszta od tego czasu pilnuje, zeby byla dobrze przymocowana trytytka ;)

    Pozdrawiam
    MK

  • 6. Data: 2016-06-13 14:54:35
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-06-13 12:28, Marcin Kiciński wrote:
> [...]
    >
    > Aha, czasem dzwiek sie nie pojawia, i pewnie tak tez
    > sie stanie, gdy bede chcial to komus zademonstrowac ;)

    Akurat łożysko może wydawać dźwięki w wąskim zakresie obrotów -
    podejrzewam, że wchodzi w rezonans. U mnie na przykład od lat wyje (na
    szczęście cicho) łożysko w alternatorze mniej więcej kiedy mam 2100
    obrotów. I głównie wtedy, kiedy jest bardzo sucho. Mechanik powiedział
    jeździć i nie przejmować się. Też długo nie mogłem mu pokazać ten efekt.

    Na postoju, jak rozkręcisz silnik do tych obrotów, też? Usadź kogoś, aby
    trzymał pedał gazu i słuchaj, skąd wydobywa się ten dźwięk, może
    chociażby z grubsza zlokalizujesz.

    Piotr

  • 7. Data: 2016-06-13 16:49:28
    Od: "zhbick" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Jakies inne pomysly? Turbiny nie mam :)

    Ale możesz mieć małą dziurę w wydechu :) Objawy brzmią znajomo, u mnie
    gwizdało przez przerdzewiałą obudowę katalizatora, początkowo właśnie w
    wąskim zakresie obrotów.

  • 8. Data: 2016-06-13 21:05:18
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Nie, poziom oleju w normie.
    >Szukamy dalej.

    Stetoskop warsztatowy powinien pomóc.

    Wiwo

  • 9. Data: 2016-06-14 00:03:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 13 Jun 2016 03:28:23 -0700 (PDT), Marcin Kiciński napisał(a):

> [...]
    > (taka zabawa z dziecinstwa). Pojawia sie w bardzo waskim
    > zakresie obrotow (2700-2800), praktycznie na kazdym biegu

    Jeżeli masz to szczęście że interesujący Cię dźwięk pojawia się kiedy
    samochód stoi, to wystarczy kawałek rurki gumowej - jedek koniec sobie
    wtykasz w ucho, a drugi staje się doskonałą, punktową słuchawką.
    Jeżeli ktoś utrzyma Ci te jedyne obroty, to bez problemu powinieneś
    namierzyć źródło hałasu.

  • 10. Data: 2016-06-14 08:15:46
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu poniedzialek, 13 czerwca 2016 16:49:30 UTC+2 uzytkownik zhbick napisal:

    > Ale mozesz miec mala dziure w wydechu :) Objawy brzmia znajomo, u mnie
    > gwizdalo przez przerdzewiala obudowe katalizatora, poczatkowo wlasnie w
    > waskim zakresie obrotow.

    No wlasnie, katalizator jest na liscie podejrzanych - reszta wydechu
    jest w miare nowa.

    Pozdrawiam
    MK