  • 1. Data: 2016-06-13 16:20:13
    Temat: Gdzie w Europie na prawko
    Od: "oblany" <o...@p...pl>

    Jestem rozczarowany i wkurzony już polskim systemem egzaminowania na
    kierowcę samochodu osobowego, nie zdaje na lekarza, ani operatora promu
    kosmicznego, czy samolotu, nie jestem mordercą za kierownicą, a mimo to
    nie mogę tego przejść już trzeci raz. Na ulicach widać wielu wariatów za
    kółkiem, skoro jest takie sito, to co tacy ludzie robią na miejsu
    kierowcy? W związku z tym moje pytanie: w jakim kraju w Europie z punktu
    widzenia posiadacza polskiego paszportu, można najłatwiej i w legalny
    sposób uzyskać dokument prawa jazdy, z możliwością zdawania w języku
    angielskim lub polskim. Proszę o poważne odpowiedzi. Nie interesują mnie
    żadne fałszywe dokumenty, a jedynie informacje o kraju, który podchodzi do
    tematu w rozsądny sposób, Polska taka nie jest.

  • 2. Data: 2016-06-13 16:24:08
    Temat: Re: Gdzie w Europie na prawko
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-06-13 o 16:20, oblany pisze:
> [...]
    > żadne fałszywe dokumenty, a jedynie informacje o kraju, który podchodzi
    > do tematu w rozsądny sposób, Polska taka nie jest.

    Na czym oblałeś?

  • 3. Data: 2016-06-13 16:30:38
    Od: "oblany" <o...@p...pl>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Na czym oblałeś?

    Kiedyś górka i słupek, teraz na żółtym, bo nie zahamowałem, zamiast tego
    przejechałem nie powodując żadnych zagrożeń.

  • 4. Data: 2016-06-13 17:21:04
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Na czym oblałeś?
    na pierwszym w życiu egzaminie. Znaczy w szkole można poprawiać oceny,
    zaliczać coś tam w innym terminie, zamiast czytać lektury - słuchać
    audiobooków. LEkarz nie może podejść do operacji swojego pacjenta w
    drugim terminie. w każdym razie nie tego pacjenta. Konstruktor nie może
    policzyć poprawnie budynku drugi raz, bo po piewszym błędzie długo
    będzie siedział za kratkami. A prawo jazdy to taki egzamin, w którym
    50%+1 punkt to zdecydowanie za mało aby zdać. Dobrze że tak jest, ale
    źle że tylko na egzaminie na prawko. jasne że niektórym się udaje,
    niektórzy potrafią to obejść. ale czy chcielibyście aby o Waszym życiu
    decydował ktoś kto obszedł egzamin?

    ToMasz

  • 5. Data: 2016-06-13 17:36:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 13 Jun 2016 16:30:38 +0200, oblany

    > Kiedyś górka

    Litości.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2016-06-13 17:56:46
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-06-13 o 16:30, oblany pisze:
    > Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś górka i słupek, teraz na żółtym, bo nie zahamowałem, zamiast tego
    > przejechałem nie powodując żadnych zagrożeń.

    Znaczy, że nikt się nie uwziął, tylko chciałbyś żeby Cię łagodnie
    potraktowano i przymknięto oczy na nieistotne błędy?

    Ja robiłem "rękaw" 3 razy i na placu nie powinienem był zdać, jeżeli
    trzymać się linijki. Na szczęście egzaminator mnie zapamiętał z teorii,
    gdzie jako jedyna osoba miałem tylko jeden błąd i chyba dlatego pozwolił
    mi wyjechać na miasto. Tam już nie było wątpliwości, że umiem jeździć,
    więc zdałem.

    Współczuję, ale wydaje mi się, że powinieneś spróbować jeszcze raz.

  • 7. Data: 2016-06-13 18:00:18
    Od: "oblany" <o...@p...pl>

    > Mon, 13 Jun 2016 16:30:38 +0200, oblany

    > Litości.

    Wybacz, nie jestem Kubicą, Stigiem i nie aspiruje do tego, w ruchu
    miejskim używałem do tego hamulca nożnego i świetnie się sprawdzał, nie
    musiałem co do centymetra "nie stoczyć się".
    Mam takie umiejętności a nie inne po 30 godzinach szkolenia, być może Ty
    urodziłeś się z benzyną w żyłach i będziesz rżeć z takich "niedorajd" jak
    ja, to zazdroszczę umiejętności.
    Prawko potrzebuje do życia i dojazdów do pracy, liczyłem na dyskusje w
    temacie poruszonym przeze mnie, a nie co do moich umięjętności i
    cwaniaczkowatości typowej dla "miszczów kierofnicy"

  • 8. Data: 2016-06-13 18:03:33
    Od: "oblany" <o...@p...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <N...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > źle że tylko na egzaminie na prawko. jasne że niektórym się udaje,
    > niektórzy potrafią to obejść. ale czy chcielibyście aby o Waszym życiu

    W szkole zdałeś czytanie ze zrozumieniem? Bo wydaje mi się, że nie. W
    ruchu miejskim jeździsz tak jak Tobie wygodnie, zgodnie z przepisami,
    parkujesz na miejscu które uznasz za stosowne i jesteś w stanie według
    swoich umiejętności w nie wjechać, uczysz się na własnym samochodzie i to
    tam uszkodzisz skrzynie, ale każdy kiedyś zaczynał. Porównujesz egzamin na
    prawko z operującym chirurgiem, radzę wybrać się do dobrego specjalisty.
    A teraz jasno i KLAROWNIE DLA CIEBIE: pytam w jakim kraju podchodzi się do
    tematu zdroworozsądkowo i można LEGALNIE tam zdać z polskim obywatelstwem,
    gdyż chciałbym tam ZDAWAĆ. Przeczytaj jeszcze raz i jeszcze raz, może
    kiedyś do Ciebie dotrze. Żegnam Cię. Nie chciałbym Cię spotkać na ulicy,
    jeśli tak samo kiepsko rozumiesz znaki drogowe, jak pismo.

  • 9. Data: 2016-06-13 18:03:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 13.06.2016 17:21, ToMasz wrote:
    > Dobrze że tak jest, ale
    > źle że tylko na egzaminie na prawko. jasne że niektórym się udaje,
    > niektórzy potrafią to obejść. ale czy chcielibyście aby o Waszym życiu
    > decydował ktoś kto obszedł egzamin?

    Szczerze - bez znaczenia. Po egzaminie i tak ludzie nie umieją jeżdzić,
    i uczą się dopiero potem (a niektórzy nie nauczą się nigdy). Statystyka
    pokazuje, że np w wypadkach/kolizjach samochód-rowerzysta w większości
    wypadków winny jest kierowca z uprawnieniami, niż rowerzysta, który
    podobno niec nie musi wiedzieć. Podobnie chyba z pieszymi (przynajmniej
    w okolicach przejść dla pieszych). Więc posiadanie prawka jest tylko
    dowodem na to, że nauczyłeś się jak zdać egzamin. Nic więcej. Można się
    śmiać, że ktoś górki nie umie czy łuku do tyłu, ale to naprawdę nie są
    te podstawowe umiejętności, o które chodzi, a np na A egzamin jest
    rzeczywiście przegięty. Na slalomie wolnym odpada ponad 50% ale nie
    dlatego, że to jakaś kosmiczna figura, a dlatego, że trzeba do tego
    motocykl czuć. I po 20 godzinach mało kto "czuje" zwłaszcza, że musi
    "czuć" od razu. Jakby można było zrobić rundkę po placu przed egzaminem,
    to zdałoby 80%. Sezon po zrobieniu prawka bez żadnego problemu robi to
    zapewne 95%, więc jaki jest sens uwalania 50% ludzi w imię zasad?

    Już więcej sensu miałoby dawanie (prawie) każdemu dokumentu na pół roku
    i potem egzamin - przynajmniej by się oceniało rzeczywiste umiejętności.
    W USA każdy dostaje od ręki a jezdzą bezpieczniej - czyli się da.

    Shrek.

  • 10. Data: 2016-06-13 18:03:59
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > ToMasz
    represja tu zastosowana ma motywacje tylko i wylacznie finansowa.
    system jest bandycki u cna i jako taki musi zostac wypalony rozpalonym
    żelazem do golego!
    i nie ma chooooya - MUSISZ sobie z tego zdawac sprawe!
    To teraz odrwracamy - ustawa wprowadza jednorazowa oplate za egzaminy. oba.
    raz placisz. zdajesz do skutku lub limitu w ustawie typu: "idiota".
    I co sie dzieje? Przy kompie sie pewnie nic nie zmieni, komputer sam
    decyduje o wyniku ale jazdy nagle cudownym sposobem zaczna zdawac WSZYSCY za
    pierwszym razem!
    Egzamin moj i moich kumpli ze szkoly: "Wyjedz pan z tego placu w prawo.
    Zawroć pan. Skrec pan spowrotem. Dzieki. zdal pan.
    Nie jestem w stanie sobie przypomniec zeby ktos z nas mial wypadek. Moze
    geniusze, moze szczesciarze.....
    Tyle tylko ze z tego co imo pamietam z grupy to ktos tu kiedys pisal ze tak
    samo wyglada egzamin w usa. Do teraz.
    Jak jest faktycznie to nie wiem.