  • 1. Data: 2020-07-26 18:45:01
    Temat: Dzwonek do drzwi Wi-Fi
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Ktoś ma i używa?
    Sprawdza się to? Może dzwonić na dwa telefony?
    Już się pogodziłem z tym, że idzie to przez jakieś serwery.
    Ceny od 200 do 1 kzł.

    Robert

  • 2. Data: 2020-07-26 19:54:44
    Temat: Re: Dzwonek do drzwi Wi-Fi
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2020 18:45, Robert Wańkowski wrote:
    > Ktoś ma i używa?

    W tej roli może być dowolny przycisk 433MHz przeznaczony do automatyki
    domu (killa $ na aliexpress).

    > Sprawdza się to?

    Zależy jak z zasięgiem.

    > Może dzwonić na dwa telefony?

    Jeśli sobie skonfigurujesz to może rownież nagrać wideo, wysłać smsa,
    odpowiedzieć komunikatem kiedy będziesz, uruchomić światła na wejsciu
    itd itp.

    > Już się pogodziłem z tym, że idzie to przez jakieś serwery.

    Ale to może być Twój serwer.

    > Ceny od 200 do 1 kzł.

    W tej cenie zbudujesz cały system inteligentengo domu na Hassio, Pi4,
    rfbridge w którym taki dzwonek to nieistotny detal w porównaniu z resztą
    możliwości jakie Ci to daje.

  • 3. Data: 2020-07-26 20:09:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-26 o 19:54, heby pisze:

    > W tej roli może być dowolny przycisk 433MHz przeznaczony do automatyki
    > domu (killa $ na aliexpress).

    A co na drugim końcu przycisku?

    > Zależy jak z zasięgiem.

    Sieć jest przy furtce.

    > Jeśli sobie skonfigurujesz to może rownież nagrać wideo, wysłać smsa,
    > odpowiedzieć komunikatem kiedy będziesz, uruchomić światła na wejsciu
    > itd itp.

    Aby to się nie wiąże z opanowaniem jakiegoś języka programowania?

    > Ale to może być Twój serwer.

    To może być przerost formy nad treścią. Ale może...
    Ja to sobie zawsze tak wyobrażałem, skoro telefony są w mojej sieci w
    zasięgu i ewentualny przyciski też, to już więcej nie potrzeba, a że to
    idzie via Chiny to był dla mnie szok. :-)

    > W tej cenie zbudujesz cały system inteligentengo domu na Hassio, Pi4,
    > rfbridge w którym taki dzwonek to nieistotny detal w porównaniu z resztą
    > możliwości jakie Ci to daje.

    Hmm... teraz to nic mi nie przychodzi do głowy jaka inteligencja w domu
    jest mi potrzebna. Może tylko kamery.

    Robert

  • 4. Data: 2020-07-26 20:23:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2020 20:09, Robert Wańkowski wrote:
    > A co na drugim końcu przycisku?

    rfbridge.

    https://allegro.pl/oferta/sonoff-bridge-rf-433-mhz-p
    omost-wifi-do-rf-7916348124

    Z chin za połowę tej ceny.

    Pi4 - 200zł
    obudowa - za friko jak masz kogoś z drukarką 2D
    rfbridge - 30zł
    przycisk 433MHz - jakies 15zł

    Już masz za to inteligenty przycisk dzwonka. I nieskończone mozliwości.

    > Aby to się nie wiąże z opanowaniem jakiegoś języka programowania?

    Nie. A jesli już to na necie są biliardy przykładów a to coś ciezko
    nazwać językiem programowania. To raczej opisy "jeśli coś się stało to
    poczekaj 3 sek i wyłącz coś na 3 minuty".

    > To może być przerost formy nad treścią.

    Nie. To jest pod twoją kontrolą. Pomiajać aluminiowe czapki, jeśli coś
    kontrolujesz to jest to tak dobre jak o to dbasz. Często lepsze niż
    chińskie chmury w piwnicy na przedmieściach Pekinu.

    Kolega ma barmę sterowaną z telefonu. Przez chmurę "niemiecką". I na dwa
    dni stracił dostęp do garażu z powodu problemów z routingiem u swojego
    operatora internetu. Nie chciał się przyznać co to za "technologia". Ale
    droga była podobno. Zadowolny jest, za 5kzł też byłbym nawet jak by nie
    działało :/

> [...]
    > zasięgu i ewentualny przyciski też, to już więcej nie potrzeba, a że to
    > idzie via Chiny to był dla mnie szok. :-)

    Wiec do działa OOTB. W przypadku gdy jesteś poza domem masz 2 opcje:
    a) kumać sieci na poziomie podstawowym i postawić VPN (roboty na całe 5
    minut z PiVPN + jakiś duckdns)
    b) zapłacić za dostęp przez chmurę (albo połaczyć z google assistantem
    czy co tam używasz).

    Zasada jest prosta: jeśli chcesz możesz mieć za darmo. Jeśli strzelasz
    focha na nowinki techniczne to trzeba płacić.

    > Hmm... teraz to nic mi nie przychodzi do głowy jaka inteligencja w domu
    > jest mi potrzebna.

    Skoro już chcesz dzwonek Wifi to w cenie gotowego rozwiązania masz cały
    system który sobie potem wykorzystasz jak chcesz.

    > Może tylko kamery.

    Od tego się zacznie.

  • 5. Data: 2020-07-26 22:16:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2020 20:23, heby wrote:
    > rfbridge.

    A i jeszcze jedno. Jesli bardzo się upierasz, że naciskanie klawiszy na
    HomeAssistant jest zbyt skomplikowane, to urządzenia sononff załatwią
    ten temat przez "chińską chmurę" i będą kilka razy tańsze niż
    rozwiazania konkurencji.

    Innymi słowy możesz kupić przycisk na 230V sonoff (albo nawet wsad do
    puszki - sonoff mini) i tyle. Sonoff mini to 30 zł.

    Natomiast czy da się aplikację na telefonie wykorzystać do generowania
    dzwięku jak ktoś ten przycisk wciśnie - nie wiem. Użytkowników którzy
    kupili sonoff i używają jako itead/ewelink sonoff pewnie jakiś
    znajdziesz ... jak dobrze poszukasz ... cała reszta ma tam Tasmote i
    używaj HomeAssistanta olewając chmurę sonoff.

    Jak do tego za następne 40zł kupisz gniazdo 230V sonoff to możesz do
    niego podpiąc normalny dzwonek. Dwa w jednym.

  • 6. Data: 2020-07-27 03:55:05
    Od: KIKI <h...@u...dl>

> [...]
    > Ktoś ma i używa?
    > Sprawdza się to? Może dzwonić na dwa telefony?
    > Już się pogodziłem z tym, że idzie to przez jakieś serwery.

    To nie musi działać przez serwer w Chinach. Taki serwer kiedyś
    przestanie działać razem z domofonem. Tam się wybiera P2P czy normalnie.
    Ustaw sobie po adresie IP tylko sprawdź w opcjach czy się da.

  • 7. Data: 2020-07-27 10:26:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 26 Jul 2020 20:23:05 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > swojego
    > operatora internetu. Nie chciał się przyznać co to za

    No ale bez względu czy to będzie niemiecka technologia za 5k czy
    własne struganie na Pi jak dostawca popsuje routing to oba
    rozwiązania nie będą działać więc co to za argument przeciw
    niemieckiej technologii?

    --
    Marek

  • 8. Data: 2020-07-27 11:14:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Jul 2020 03:55:05 +0200, KIKI <h...@u...dl> wrote:
    > To nie musi działać przez serwer w Chinach. Taki serwer kiedyś
    > przestanie działać razem z domofonem.

    Nie mogę się tej chwili doczekać, okazuje się że jest spora grupa
    użytkowników, których taką domowa infrastruktura oparta jest na
    "serwerze w Chinach". Ważne tylko by to nie nastąpiło przed okresem
    gwarancji.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2020-07-27 11:25:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-27 o 11:14, Marek pisze:

> [...]
    > użytkowników, których taką domowa infrastruktura oparta jest na
    > "serwerze w Chinach". Ważne tylko by to nie nastąpiło przed okresem

    Skończy się jak z garminem.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2020-07-27 15:42:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/07/2020 10:26, Marek wrote:
    > No ale bez względu czy to będzie niemiecka technologia za 5k czy własne
    > struganie na Pi jak dostawca popsuje routing to oba rozwiązania nie będą
    > działać

    Nie, róznica jest taka że *moje* rozwiązanie będzie działać. HA jest
    niezależny od internetu, działa całkowicie lokalnie, wymaga tylko prądu
    jestli jesteś w obrębie domu. On był w domu i automatykę szlag trafił.
    Tasmota (instalowana na hardware sonoff) posiada dodatkowo możliwosc
    łaczenia się z awaryjnym AP, wiec jeśli masz pojęcie co robisz, szanse
    na upierniczenie się całości są nikłe, najwyżej nie będziesz miał
    dostepu z internetu, bo vpn przestanie działać.

    > więc co to za argument przeciw niemieckiej technologii?

    Ta "niemiecka technologia" popsuła się w wyniku utraty routingu do
    niektórych adresów IP na których revdns dawał *.cn.

    Ponieważ nie czaisz: koleś został złowiony przez firmę instalującą
    automatykę domową na hasło "niemiecka chmura". W środku, zgaduje, jest
    chińska.