  • 1. Data: 2020-07-25 18:18:30
    Temat: USB-C dock
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    jak szybkie jest USB-C ?

    Bo widze takie "stacje dokujace" do komputerow/laptopow,
    z HDMI, ethernetem, kilkoma USB, i laczy sie to po USB-C.

    Nie za duzo szybkich urzadzen ?
    Czy po prostu zwolnia w razie potrzeby?

    A swoja droga - ma to i gniazdo USB-C ... mozna kaskadowac ? :-)

    https://allegro.pl/oferta/baseus-stacja-dokujaca-lap
    top-macbook-hub-adapter-8598297262

    J.

  • 2. Data: 2020-07-25 19:49:43
    Temat: Re: USB-C dock
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1dlk3fzt6990e$.1eytvzbpuy702.dlg@40tude.net>
    user J.F. pisze tak:

    > jak szybkie jest USB-C ?

    jest tak szybkie jak... jak coś bardzo szybkiego (c) Halama

    Zwykły usb 3.0 przenosi co najmniej 550 MB/s (sprawdzałem)
    a c niby 10Mbit/s 2 x wiecej niż 3.0

    te 3 porty niebieskie to nie polecą razem na full.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 3. Data: 2020-07-25 23:25:51
    Od: Jary <q...@r...pl>

    W dniu 2020-07-25 o 18:18, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Bo widze takie "stacje dokujace" do komputerow/laptopow,
    > z HDMI, ethernetem, kilkoma USB, i laczy sie to po USB-C.

    używam takiej stacji Della. Wszystko podpięte pod stację, pendraiwy,
    monitor, sieć etc. Gienialne rozwiązanie. Nie sprawdzałem czy coś
    zwalnia bo nie zauważyłem problemu z szybkościami.

  • 4. Data: 2020-07-26 22:03:39
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisal(a):
    > jak szybkie jest USB-C ?

    Nigdy sie nie dowiesz tego dopóki nie zmierzysz :) Moze byc równie dobrze 5
    Gb/s jak i 40 Gb/s.
    https://www.androidauthority.com/state-of-usb-c-8709
    96/

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2020-07-27 00:01:55
    Temat: Jakie włączniki Wi-Fi ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Sprowokowany pytaniem o dzwonek Wifi podrzucam moje pytanie :

    Poszukuję włączników do światła (dopuszkowych), które "na razie" można
    by użyć samodzielnie - i jednocześnie w przyszłości zastosować np. z
    OpenHab'em.

    Ponieważ używam już paru gadżetów SONOFF'a ( na razie na ich chmurze )
    to chętnie bym użył także ich włączników;

    https://www.itead.cc/sonoff-tx-series-wifi-smart-wal
    l-switches.html

    ale niestety one wymagają w puszce przewodu neutralnego - a ja nie mam.
    Są jakieś tam koncepcje jak toto podłączyć z użyciem dodatkowego
    kondensatora itp. "wynalazki" - ale wolałbym coś gotowego, bo nie mam
    czasu na takie zabawy teraz.

    Podsumowując :
    * Potrzebne włączniki 1 i 2 kanałowe.
    * Żeby miały programowanie czasowe ON/OFF i możliwość zdalnej obsługi
    jak np. w SONOFF
    * żeby potem dało się je użyć z OPENHAB
    * oczywiście bez potrzeby użycia przewodu neutralnego w puszce

    Ktoś używa czegoś i może polecić ?

    PS: jest włącznik SONOFF ( SONOFF TX T4EU1C ) , który działa bez
    neutralnego, ale jest tylko 1-kanałowy.