  • 1. Data: 2009-01-26 17:28:16
    Temat: E 51 Ukradli
    Od: "Normanex" <n...@o...pl>

    Witam
    Ukradli mi ostatnio Nokie E51 czy jest możliowość zmiany numeru IMEI
    (356795027098008) w tym telefonie? Zgłoszony na policje i podany do bazy
    www.skradzione.net .
    Sonda:
    Czy ktoś kiedyś odzyskał telefon badz karte sim (skradziony, albo zgubiony)?
    Nie ukrywam, że najbardziej zalezy mi na karcie sim no na telefonie też.
    pozdrawiam
    1720854

  • 2. Data: 2009-01-26 18:20:32
    Temat: Re: E 51 Ukradli
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Normanex pisze:
> [...]
    > zgubiony)?
    > Nie ukrywam, że najbardziej zalezy mi na karcie sim no na telefonie też.
    ORange:
    dzień dobry. znalazłem telefon, ma w srodku karte orange, ale nie da sie
    z niej zadzwonic, tak jakby nie logował sie do sieci. PRawdopodobnie
    zablokowany. prosze ustalic numer telefonu włąsciciela - chce sie z nim
    skontaktować w sprawie zwrotu.
    nie mozemy, ochrona danych..
    dobrze, wiec oto mój numer telefonu, proszę ustalić włąsciciela i
    poprosic zeby do mnie zadzwonił. niemozemy, ale moze mi Pan wreszcie dac
    ten telefon i spadac! Nie moge bo niewiem co pani z nim zrobi.

    Policja.
    chce kupic telefon. Prosze mi sprawdzic czy aby nie jest kradziony. oto
    jego IMEI. Pokaż pan ten telefon. Niemam go, chce go kupić. to kup pan
    ten telefon i przyjdz z nim. Po co?. Sprawdzimy jaki ma imei. a jak
    bedzie kradziony? To juz tu zostanie, a PAn najprawdopodobniej uniknie
    oskarzenia o paserstwo. ---- Aaaaa rozuuummiem, dziekuje, żegnam.

    Tyle mam do powiedzenia w tej przykrej sprawie. To z moich osobistych
    doświadczeń.

  • 3. Data: 2009-01-26 18:59:32
    Od: "Normanex" <n...@o...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Policja.
    > chce kupic telefon. Prosze mi sprawdzic czy aby nie jest kradziony. oto
    > jego IMEI.
    Numer IMEI jest podany na www.skradzione .net wiec co tu ma policja.
    Pytam czy jest mozliwośc zmiany numeru IMEI poprzez nowy soft itp..
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-01-26 19:30:58
    Od: "Kenny" <k...@p...onet.pl>

    > Pytam czy jest mozliwośc zmiany numeru IMEI poprzez nowy soft itp..
    > pozdrawiam

    Da się zmienić, ale jest to przestępstwo. Można je porónać do przebicia
    numerów silnika w samochodzie.

    Kenny

  • 5. Data: 2009-01-26 19:39:08
    Od: "Normanex" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Kenny" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gll354$f2v$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Da się zmienić, ale jest to przestępstwo. Można je porónać do przebicia
    > numerów silnika w samochodzie.
    No ale po zmianie IMEI będzie prawie jak "legalney" i mozna go sprzedać

  • 6. Data: 2009-01-26 19:55:59
    Od: dizel <d...@N...pl>

    On Mon, 26 Jan 2009 20:39:08 +0100, "Normanex" <n...@o...pl> wrote:

    >Użytkownik "Kenny" <k...@p...onet.pl> napisał w
    >wiadomości news:gll354$f2v$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    >No ale po zmianie IMEI będzie prawie jak "legalney" i mozna go sprzedać

    Sprzedać zawsze można ale przecież jest jeszcze naklejka pod baterią z
    numerem imei, no chyba że ją ktos zedrze ale to już będzie podejrzane
    , przynajmniej dla mnie by było jakbym miał kupić taki tel, a
    tłumaczenia że zmieniło się obudowę czy coś można sobie wsadzić

  • 7. Data: 2009-01-26 20:02:33
    Od: marcinez <m...@U...eu>

    Kenny pisze:

    > Da się zmienić, ale jest to przestępstwo. Można je porónać do przebicia
    > numerów silnika w samochodzie.

    Teoretycznie, ciekawe czy komukolwiek coś zrobili za zmianę imei?? Teraz
    w dowodach rejestracyjnych nie ma numeru silnika :)

    --

    Marcin

  • 8. Data: 2009-01-26 20:07:42
    Od: "Kenny" <k...@p...onet.pl>

    > Teoretycznie, ciekawe czy komukolwiek coś zrobili za zmianę imei?? Teraz w
    > dowodach rejestracyjnych nie ma numeru silnika :)

    Ale jest nr nadwozia i jego zmiana też jest przestępstwem :-)
    A pewnie jeszcze nikt nie został za to ukarany ze względu na znikomą
    szkodliwość społeczną czynu (od jakiegoś czasu bardzo popularna linia
    obrony).

    Kenny

  • 9. Data: 2009-01-26 20:31:20
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Kenny pisze:

> [...]
    > A pewnie jeszcze nikt nie został za to ukarany ze względu na znikomą
    > szkodliwość społeczną czynu (od jakiegoś czasu bardzo popularna linia

    Czy ktoś moze podać jakiś przepis zakazujący zmiany imei?

    Z autami to jest tak: są drogie, wiec mają nabijane numery. Numery są
    zmieniane najczęsciej w celu ukrycia oszustwa, którego celem jest
    zdobycie korzysci majątkowych. Zmiana numerów jest trudna i zawsze mozna
    udowodnić ze taką zmiane przeprowodzono (pomijam kwestie ceny badania)

    Imei w telefonie mozna zmienic w 3 minuty, programem który jest legalny.
    nalepka pod baterią mozna wydrukować równie prosto i legalnie. Zmiana
    taka jest ( o ile ćwiczyłem to na siemensie s55) niewykrywalna. Teraz
    najlepsze: kupując telefon (np w MM) nie mamy możliwości ( czesto
    wiedzy) sprawdzenia czy ów numer jest zgodny i czy jest autentyczny!
    Dlaczego wiec nie mozna go zmienic? (pytanie czysto teoretyczne)
    ToMasz

  • 10. Data: 2009-01-26 20:51:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Czy ktoś moze podać jakiś przepis zakazujący zmiany imei?

    A mozesz podac ten, ktory zakazuje zmiany numeru nadwozia?
    To jest TEN SAM przepis:

    (art 306 kk)

    Kto usuwa, podrabia lub przerabia znaki identyfikacyjne, datę produkcji lub
    datę przydatności towaru lub urządzenia, podlega karze pozbawienia wolności
    do lat 3.

    Pozdrawiam
    SDD