    From: "Adam" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: EMC
    Date: Wed, 1 Jul 2009 17:20:20 +0200

    Witam Szanownych Kolegów,
    otóż mam urządzonko, które w skrócie pobiera kilka amperów 2 - 4 i ma uP. I
    tak się nieszczęśliwie okazało, że mniej więcej na częstotliwości (mierzonej
    oscyloskopem zaraz przed stabilizatorem, czyli na zasilaniu) ~= 250MHz,
    sieje. Mam taki chiński oscyloskop, ale wierzę, że pokazuje dobrze. Zresztą
    ta częstotliwość to chyba mniej więcej 1/T, gdzie T to czas wykonywania
    instrukcji uP. Po prostu steruję tranzystorami i trochę się tam prądy
    przełączają.
    Prosiłbym o radę jak się tego pozbyć. Znalazłem w tme coś takiego jak "filtr
    szerokopasmowy EMI serii BNX", który wydaje się tłumić wszystko od 1MHz do
    1000MHz. Ale jakoś nie wierzę, żeby podłączenie go (jeszcze nie wiem czy za
    czy przed stabilizatorem) po prostu rozwiązało sprawę. Czy polecanie
    poczytać na temat dławików i obwodów LC, tyle, że z tego co widzę to dławiki
    (takie co to mają napisane w opisie częstotliwośc rezonansowa = 250MHz,
    mniej więcej) nie mają prądu w A tylko w mA. Jeśli macie jakieś
    doświadczenia w tej dziedzinie, będę wdzięczny za jakieś info. Może są w
    ogóle na to jakieś normy i w nich są jakieś propozycje?

    Z góry dzięki za odpowiedź
    Pozdrawiam
    Adam