  • 1. Data: 2010-11-03 20:42:25
    Temat: Edytor wizualny - jak sie za to zabrać?
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Robię prosty CMS na własnt użytek. Nic wyszukanego, ale kurcze fajnie by było,
    jakby zamiast zwykłego <TEXTAREA>... mieć pole wprowadzania tekstu z możliwością
    formatowania WYSIWYG (przynajmniej Bold, Italic, wielkosc czcionki, kolory).

    Jak się w ogóle zabrać za to? Proszę tylko o naprowadzenie na właściwy trop.

    Dziękuję,

    Latet

  • 2. Data: 2010-11-03 21:28:41
    Temat: Re: Edytor wizualny - jak sie za to zabrać?
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
    > Jak się w ogóle zabrać za to? Proszę tylko o naprowadzenie na właściwy
    > trop.

    Pewnie ze sie da:)
    Wpisz w google FCKEditor (albo CKEditor, bo zmienili projekt). To jest to
    czego szukasz. Z jeden dzien sobie potestujesz, ale pozniej bedziesz mogl
    spokojnie z tego korzystac.
    Jest dobre, jest konfgurowalne. I za darmo.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 3. Data: 2010-11-03 23:28:35
    Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>

    W dniu 03.11.2010 21:42, latet pisze:
    > Jak się w ogóle zabrać za to? Proszę tylko o naprowadzenie na właściwy
    > trop.

    Witam.

    TinyMCE - przetwarza pole textarea w edytor HTML.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-11-04 09:32:08
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-11-03 21:42, latet pisze:
> [...]
    > czcionki, kolory).
    >
    > Jak się w ogóle zabrać za to? Proszę tylko o naprowadzenie na właściwy

    Może coś takiego Cię zainteresuje:
    http://www.wymeditor.org/

    --
    Peter

  • 5. Data: 2010-11-04 14:09:10
    Temat: Re: Edytor wizualny - jak sie za to zabra?
    Od: "latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > spokojnie z tego korzystac.
    > Jest dobre, jest konfgurowalne. I za darmo.

    Zainstalowałem, zaczynam testy. Bardzo fajne, ale czy da się tak skonfigurować,
    aby nie konwertowało znaków UTF-8 na encje, tylko zostawiło je w spokoju?

    Dzięki,

    latet

  • 6. Data: 2010-11-04 14:41:50
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    > Zainstalowałem, zaczynam testy. Bardzo fajne, ale czy da się tak
    > skonfigurować, aby nie konwertowało znaków UTF-8 na encje, tylko zostawiło je
    > w spokoju?

    Hmm...

    Sprobuj z opcjami:
    FCKConfig.EnableXHTML = false ;
    FCKConfig.EnableSourceXHTML = true ;
    No i wysylanie poprawnego naglowka w html: charset=UTF-8

    A jakby nie dzialalo, to chyba "na chama" trzeba, tzn. byla opcja konwertujaca
    FCKXHtmlEntities.Entities={....} w /editor/js/
    I tam byla tablica co na jaka encje ma konwertowac. To wtedy wywalic odpowiednie
    znaki:)

    Tyle ze ja pisze o FCKEditor, a chlopaki wymyslili juz CKEditor, czyli nastepce.
    Moze tam to jest inaczej rozwiazane? Maja niezly manual - trzeba by tam
    poszukac.

    Tutaj jest jakis trop: http://cksource.com/forums/viewtopic.php?f=6&t=15356

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl