eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Elektryki palą domy?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 153

  • 141. Data: 2023-08-23 19:50:17
    Temat: Re: Elektryki palą domy?
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Myjk w
    <news:zpe4h1s8eupq$.dlg@myjk.org>:

    > Wed, 23 Aug 2023 12:42:04 +0200, To.Ja
    >> I ładuje z 22kW?
    > Nie, mój Outlander PHEV bierze 3.7kW maks.

    Ależ ci podliczyłem, że nie więcej niż 4.6 można wyciągnąć

    >> A jaka jest moc umowna na fakturze od energetyki?
    > AFAIK 24kW.

    WOW. I jest użyte? Bo to kosztuje jednak za przydział mocy...

    >> No to po co ci 22kW, skoro i tak korzystasz z 230V z zabezpieczeniem
    >> przedlicznikowym pewnie około 25A, a zalicznikowym 20A to wyciągniesz 4,6kW
    >> z tego max.
    > Ponieważ aktualnie ładuję się w dówch domach

    Bez znaczenia w ilu miejscach -- dalej max 3.7 jak sam powyżej napisałeś

    > Zakupiłem zatem do nowego domu wallboxa, a mocniejszego (bo do mojego
    > PHEV jest maks 3.7kW) i z odpinanym przewodem (bo teraz mi potrzebny jest
    > Type1) pod przyszłe BEV (gdzie jest przewód Type2).

    I będzie 24kW?

    Myjk, przestań pierdolić głupoty, że masz 22-24kW max skoro i tak korzystasz
    z 3.7 max, a co będziesz miał jutro (czyli raczej za 5 lat) nikogo nie
    obchodzi na usenecie


    --
    Tomasz


  • 142. Data: 2023-08-24 11:16:41
    Temat: Re: Elektryki palą domy?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Aug 2023 19:50:17 +0200, To.Ja

    >> Wed, 23 Aug 2023 12:42:04 +0200, To.Ja
    >>> I ładuje z 22kW?
    >> Nie, mój Outlander PHEV bierze 3.7kW maks.
    > Ależ ci podliczyłem, że nie więcej niż 4.6 można wyciągnąć

    Nie wiem co i komu liczyłeś, u mnie dałoby się wyciągnąć
    22kW gdyby samochód był w stanie tyle wziąć. Ale nie jest
    w stanie.

    >>> A jaka jest moc umowna na fakturze od energetyki?
    >> AFAIK 24kW.
    > WOW. I jest użyte?

    Nie jest i nie miało być póki co.

    > Bo to kosztuje jednak za przydział mocy...

    Jednorazowo kosztowało 70zł za kW. Ale nikt mi już tego nie zabierze
    a w przyszłości i cena by pewnie wzrosła i HGW czy by mi dali taką moc.

    >>> No to po co ci 22kW, skoro i tak korzystasz z 230V z zabezpieczeniem
    >>> przedlicznikowym pewnie około 25A, a zalicznikowym 20A to wyciągniesz 4,6kW
    >>> z tego max.
    >> Ponieważ aktualnie ładuję się w dówch domach
    > Bez znaczenia w ilu miejscach -- dalej max 3.7
    > jak sam powyżej napisałeś

    Może byś z łaski swojej nie wyrzynał reszty zdania która miała wpływ na
    jego znaczenie? Nie musiałbyś bzdurnych komentarzy dodawać. Wyjaśniając ci,
    kolejny z rzędu głąbie, nie kupiłem tak dużej mocy dla aktualnego
    wykorzystania tej mocy, tylko że mam dwa punkty ładowania i COŚ musiałem
    kupić aby nie wozić w kółko jednej ładowarki. Skoro 22kW mnie kosztowała 2
    tys. (w zasadzie to dostałem ją za punkty premium z hurtowni w której się
    zaopatruję) a za oryginalne EVSE do mojego samochodu musiałbym zapłacić
    1200 to rachunek był prosty. Wziąłem sobie taką, bo mniejszych w ofercie
    nie mieli. Jak cię bardzo boli z tego powodu dupsko, to sobie posmaruj.
    Mnie wcale nie boli że WB jest większy mimo że nie wykorzystuję potencjału.

    >> Zakupiłem zatem do nowego domu wallboxa, a mocniejszego (bo do mojego
    >> PHEV jest maks 3.7kW) i z odpinanym przewodem (bo teraz mi potrzebny jest
    >> Type1) pod przyszłe BEV (gdzie jest przewód Type2).
    > I będzie 24kW?

    Jak będzie odpowiedni samochód, to będzie 22kW.
    Aktualnie najwięcej bierze Tesla, 11kW.

    > Myjk, przestań pierdolić głupoty, że masz 22-24kW max skoro i tak korzystasz
    > z 3.7 max, a co będziesz miał jutro (czyli raczej za 5 lat) nikogo nie
    > obchodzi na usenecie

    Aha, to po co pytałeś skoro cię to nie ineresuje?
    To chroniczne?

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 143. Data: 2023-08-24 13:11:02
    Temat: Re: Elektryki palą domy?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-08-2023 o 11:16, Myjk pisze:
    > Wed, 23 Aug 2023 19:50:17 +0200, To.Ja
    >
    >>> Wed, 23 Aug 2023 12:42:04 +0200, To.Ja
    >>>> I ładuje z 22kW?
    >>> Nie, mój Outlander PHEV bierze 3.7kW maks.
    >> Ależ ci podliczyłem, że nie więcej niż 4.6 można wyciągnąć
    >
    > Nie wiem co i komu liczyłeś, u mnie dałoby się wyciągnąć
    > 22kW gdyby samochód był w stanie tyle wziąć. Ale nie jest
    > w stanie.
    >
    >>>> A jaka jest moc umowna na fakturze od energetyki?
    >>> AFAIK 24kW.
    >> WOW. I jest użyte?
    >
    > Nie jest i nie miało być póki co.
    >
    >> Bo to kosztuje jednak za przydział mocy...
    >
    > Jednorazowo kosztowało 70zł za kW. Ale nikt mi już tego nie zabierze
    > a w przyszłości i cena by pewnie wzrosła i HGW czy by mi dali taką moc.
    >
    >>>> No to po co ci 22kW, skoro i tak korzystasz z 230V z zabezpieczeniem
    >>>> przedlicznikowym pewnie około 25A, a zalicznikowym 20A to wyciągniesz 4,6kW
    >>>> z tego max.
    >>> Ponieważ aktualnie ładuję się w dówch domach
    >> Bez znaczenia w ilu miejscach -- dalej max 3.7
    >> jak sam powyżej napisałeś
    >
    > Może byś z łaski swojej nie wyrzynał reszty zdania która miała wpływ na
    > jego znaczenie? Nie musiałbyś bzdurnych komentarzy dodawać. Wyjaśniając ci,
    > kolejny z rzędu głąbie, nie kupiłem tak dużej mocy dla aktualnego
    > wykorzystania tej mocy, tylko że mam dwa punkty ładowania i COŚ musiałem
    > kupić aby nie wozić w kółko jednej ładowarki. Skoro 22kW mnie kosztowała 2
    > tys. (w zasadzie to dostałem ją za punkty premium z hurtowni w której się
    > zaopatruję) a za oryginalne EVSE do mojego samochodu musiałbym zapłacić
    > 1200 to rachunek był prosty. Wziąłem sobie taką, bo mniejszych w ofercie
    > nie mieli. Jak cię bardzo boli z tego powodu dupsko, to sobie posmaruj.
    > Mnie wcale nie boli że WB jest większy mimo że nie wykorzystuję potencjału.
    >
    >>> Zakupiłem zatem do nowego domu wallboxa, a mocniejszego (bo do mojego
    >>> PHEV jest maks 3.7kW) i z odpinanym przewodem (bo teraz mi potrzebny jest
    >>> Type1) pod przyszłe BEV (gdzie jest przewód Type2).
    >> I będzie 24kW?
    >
    > Jak będzie odpowiedni samochód, to będzie 22kW.
    > Aktualnie najwięcej bierze Tesla, 11kW.

    Nieprawda.
    Więcej potrafi Nissan i Renault - do 22 kW, a poprzedni model Zoe nawet
    do 43 kW.


  • 144. Data: 2023-08-24 14:07:50
    Temat: Re: Elektryki palą domy?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Aug 2023 13:11:02 +0200, Cavallino

    > Nieprawda.
    > Więcej potrafi Nissan i Renault - do 22 kW,
    > a poprzedni model Zoe nawet do 43 kW.

    Stary Leaf brał maks 7kW. Nowy umie więcej?
    Ariya ZTCW ma też 7, oraz, o czym istotnie
    nie wiedziałem, opcjonalnie można wykupić
    z pokładową ładowarką 22kW i tak samo ZOE.
    43kW (a w zasadzie z tego co czytam to 46)
    to już dla DC.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 145. Data: 2023-08-24 14:18:17
    Temat: Re: Elektryki palą domy?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-08-2023 o 14:07, Myjk pisze:
    > Thu, 24 Aug 2023 13:11:02 +0200, Cavallino
    >
    >> Nieprawda.
    >> Więcej potrafi Nissan i Renault - do 22 kW,
    >> a poprzedni model Zoe nawet do 43 kW.
    >
    > Stary Leaf brał maks 7kW. Nowy umie więcej?

    Leaf nie, ale Ariya tak.

    > Ariya ZTCW ma też 7, oraz, o czym istotnie
    > nie wiedziałem, opcjonalnie można wykupić
    > z pokładową ładowarką 22kW i tak samo ZOE.
    > 43kW (a w zasadzie z tego co czytam to 46)
    > to już dla DC.

    Była wersja Q90 z ładowarką 43 kW, tylko na AC.
    Sam taką miałem.

    P.S.
    22 kW może mieć też Megane.


  • 146. Data: 2023-08-24 14:27:19
    Temat: Re: Elektryki palą domy?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Aug 2023 14:18:17 +0200, Cavallino

    > Leaf nie, ale Ariya tak.
    > Była wersja Q90 z ładowarką 43 kW, tylko na AC.
    > Sam taką miałem.

    Nie mogę nigdzie takiego info znaleźć.

    > P.S.
    > 22 kW może mieć też Megane.

    Fajnie że są takie modele, tym bardziej
    jestem zniesmaczony peszlowymi 11kW
    i niskimi mocami ładowania PHEVów.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 147. Data: 2023-08-24 14:39:55
    Temat: Re: Elektryki palą domy?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-08-2023 o 14:27, Myjk pisze:
    > Thu, 24 Aug 2023 14:18:17 +0200, Cavallino
    >
    >> Leaf nie, ale Ariya tak.
    >> Była wersja Q90 z ładowarką 43 kW, tylko na AC.
    >> Sam taką miałem.
    >
    > Nie mogę nigdzie takiego info znaleźć.

    A mnie gugiel wypluł od razu setki stron.

    Np.:
    https://elektrowoz.pl/auta/renault-zoe-q90-41-kwh-po
    -taniosci-powiedzmy-tylko-120-tysiecy-zlotych/

    Oczywiście ta wersja to pic na wodę, te 43 kW to były do osiągnięcia w
    bardzo wąskim zakresie.
    A na zimnej baterii w ogóle, zimą nie udawało się ładować szybciej niż
    kilkanaście kWh.

    Dlatego szybko sprzedałem.

    Za to latem - bajka, zwłaszcza że wtedy były darmowe ładowarki AC.


  • 148. Data: 2023-08-24 19:38:58
    Temat: Re: Elektryki palą domy?
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Myjk w
    <news:7u3592xc2b06.dlg@myjk.org>:

    To podsumujmy:
    1.
    > mam dwa punkty ładowania i COŚ musiałem kupić aby nie wozić w kółko jednej
    ładowarki.
    2.
    > Ponieważ aktualnie ładuję się w dówch domach i znudziło mi się wożenie
    > EVSE. Zakupiłem zatem do nowego domu wallboxa
    3.
    > Więc ten wallbox jest jak najbardziej
    > przenośny, bo i go przenoszę często jadąc do rodziców.

    I tyle 22/24 kW kłamczuszku z ciebie zostało...

    --
    Tomasz


  • 149. Data: 2023-08-28 08:42:46
    Temat: Re: Elektryki palą domy?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Aug 2023 19:38:58 +0200, To.Ja

    > I tyle 22/24 kW kłamczuszku z ciebie zostało...

    Ty to jednak jesteś debilem, kolejnym tutaj zresztą...

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 150. Data: 2023-08-29 14:51:10
    Temat: Re: Elektryki palą domy?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 23 Aug 2023 06:26:19 +0200, w <uc41it$91g$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > W dniu 23-08-2023 o 00:40, r...@k...pl pisze:
    > > Sat, 12 Aug 2023 05:00:55 +0200, w <ub6sfd$og1$2$Cav@news.chmurka.net>,
    > > Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):
    > >
    > >> Każde evse źle użyte i na niedostosowanych kabelkach w ścianie potrafi
    > >> spalić dom.
    > >
    > > Takiego domu nikt nie odbierze
    >
    > Nie bredź, odbierający nie wiedział jakie niestandardowe użycie gniazdka
    > i przedłużacza, będzie zastosowane za 10 lat.
    > To że jesteś zbyt ograniczony, aby sobie to wyobrazić, powinno skutkować
    > tylko tym, żebyś powstrzymał się od wypisywania tego typu farmazonów.

    Jakie niestandardowe, te prądy są znacząco niższe niż przewidywalna
    obciążalność -- to że jesteś elektrycznym ignorantem powinno ciebie
    powstrzymywać od wypisywania bzdur.

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: