  • 1. Data: 2023-07-19 21:59:56
    Temat: Pożary elektryków.
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W cytowanym linku dosyć wyczerpująca analiza porównawcza pożarów
    spalinówek i elektryków, sporządzona przez PSP i wyposażona w liczne
    przykłady. Dosyć długie ale warto przeczytać. W sumie, Państwowa Straż
    Pożarna potwierdza tezę że pożary elektryków są znacznie rzadsze niż
    spalinówek a ich gaszenie też nie przedstawia specjalnych trudności.
    Zwracam uwagę na fakt że pożary elektryków są w 3/4 wywołane tak
    prozaicznymi przyczynami jak zaprószenie ognia we wnętrzu. Pod artykułem
    długa lista ekspertów PSP, zarzućcie im nierzetelność :)
    https://wysokienapiecie.pl/89604-pozar-samochodu-ele
    ktrycznego-dlaczego-
    wybucha-i-jak-go-ugasic/

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2023-07-19 22:38:10
    Temat: Re: Pożary elektryków.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.07.2023 o 21:59, Jacek pisze:

    > https://wysokienapiecie.pl/89604-pozar-samochodu-ele
    ktrycznego-dlaczego-
    > wybucha-i-jak-go-ugasic/

    Akurat rzeczoznawcy ds zabezpieczeń pożarowych to jedna z bardziej
    skorumpowanych grup społecznych;)

    Ale do rzeczy:

    "W Polsce, na 100 000 zarejestrowanych samochodów, średnio pali się ok.
    20 aut elektrycznych i 30 aut spalinowych" - biorąc pod uwagę, że średni
    wiek spalinki to pewnie niskie naście lat a elektryka to kilka lat, to
    wynik powiedziałbym że kiepski.

    "Pożary dotyczyły w dużej mierze starszych, nawet 20-letnich,
    importowanych aut elektrycznych" W dużej mierze to znaczy jakiej - bo
    daje to pewną prognozę co będzie za lat naście;)

    "Średnio co czwarty pożar auta elektrycznego w Polsce to efekt
    podpalenia" - wow, ciekawe.

    "Zaledwie 1/10 pożarów aut elektrycznych w Polsce obejmowała baterie
    trakcyjne" - a spalinek baki i butle LPG?

    "Prawdopodobieństwo śmierci w wypadku drogowym w Polsce jest dziś
    większe niż ryzyko pożaru baterii auta elektrycznego" i co z tego.
    Zapewne też większe niż w pożaru spalinki. Takie dziwne tezy świadczą o
    tym, że nie jest to obiektywny artykuł.

    "Najdłuższa akcja gaśnicza auta elektrycznego trwała ponad 21 godzin, z
    tego gaszenie pożaru zajęło... 18 minut". No i - to potwierdza że ciężko
    je skutecznie zgasić.

    "Gaszenie i schładzanie baterii auta elektrycznego jest znacznie dłuższe
    niż gaszenie pożaru nadwozia i zajmuje ok. 2 godziny" - troszkę słabe,
    bo zaledwie linijkę wyżej trwało 21 godzin.

    "Z raportów po ogromnym pożarze parkingu wielopoziomowego w Norwegii
    wynika, że auta spalinowe przyczyniły się w nim do szybszego
    przenoszenia się ognia niż samochody elektryczne". Z raportów norwegów
    czy szwedów wychodziło że elektryki palą się 10 razy rzadziej, a innym
    że nieznacznie rzadziej. Więc pozwolę sobie w nie wątpić.

    Resztę sobie poczytam w wolnym czasie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-07-19 22:45:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u99fbs$29ig3$2@dont-email.me>
    user Jacek pisze tak:

    > W cytowanym linku dosyć wyczerpująca analiza porównawcza pożarów
    > spalinówek i elektryków, sporządzona przez PSP i wyposażona w liczne
    > przykłady.

    Dziś jechałem nowiutkim autobusem elektrycznym.
    Chyba wszystko miał na dachu. Płomienie i dym idą sobie do góry.
    Jest czas uciec i gasić.

    przyszłość to akku w odrzucanej przyczepce ;)

    The buses cost about Ł400,000 to Ł450,000 each, about 40 per cent more
    than a conventional diesel or hybrid double decker.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 4. Data: 2023-07-20 12:56:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Jul 2023 21:45:20 +0100, PiteR napisał(a):

> [...]
    >
    > Dziś jechałem nowiutkim autobusem elektrycznym.
    > Chyba wszystko miał na dachu. Płomienie i dym idą sobie do góry.

    Akumulatory też na dachu?
    To by znacznie podniosło środek ciężkości.

    Aczkolwiek człowieki też są ciężkie, zwłaszcza te hamerykańskie :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2023-07-20 13:26:15
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Jak linkujesz to rób to poprawnie

    A co do pożarów.

    Elektryki się palą spektakularnie i tak i taki pożar jest pożywką dla
    zidiociałych mediów i internetów.

    Nic na to nie poradzisz. UE wprowadzi nowe obowiązkowe zabezpieczenia
    aby konsument był chroniony ;-)

    STRACH ma wielkie oczy a idiocie mają długopis i piszą prawo.

    Greta zapowiedziała koniec świat który miał się wydarzyć tydzień temu.

    Pożary elektryków są tak samo STRASZNE jak ocieplenie klimatu ;-)

  • 6. Data: 2023-07-20 13:44:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Jul 2023 13:26:15 +0200, _Master_

    > Jak linkujesz to rób to poprawnie

    Uczy innych konfederacki dzban, co nie potrafi cytować.

    > Pożary elektryków są tak samo STRASZNE jak ocieplenie klimatu ;-)

    Typowy konfederodzban, wybiera tylko to co mu pasuje do tezy,
    bo przecież eksperci od ocieplenia klimatu to głupsi eksperci
    niż eksperci od gaszenia pożarów.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2023-07-20 14:56:35
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 20 Jul 2023 13:44:31 +0200, użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    >
    > Typowy konfederodzban, wybiera tylko to co mu pasuje do tezy, bo
    > przecież eksperci od ocieplenia klimatu to głupsi eksperci niż eksperci

    No, a ci od gaszenia pożarów wg, Shreka są najgłupsi :) Więc ci od klimatu
    są mniej niż głupi:)

    --
    Jacek

  • 8. Data: 2023-07-20 15:39:17
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-07-20 o 13:44, Myjk pisze:
    co nie potrafi cytować.

    Ty też nie umiesz w XXI wieku czytać danych z serwera news>

    od ocieplenia klimatu to głupsi eksperci
    > niż eksperci od gaszenia pożarów.

    Eksperci kazali robić lokdałny i nosić maseczki co miało powstrzymać
    pandemię.

    Z siłami wszechświata nie wygrasz.

    A na pewni nie zapobiegniesz ociepleniu klimatu.

    Możesz tylko mądrze się na to przygotować.

    Zesranie się UE i przestanie wydalania NIC NIE ZNACZY dla całej planety.

    Pogódź się z tym.

    PS. A teraz bardziej filozogficznie:

    Mamy redukować emisję dla planety czy dla człowieka?
    Bo to trochę różnica. Nie sadzisz?

    Jeśli mamy to robić dla tego szkodniaka chomosapiens by dalej się
    panoszył na Ziemi w miliardowych ilościach zawłaszczał zasoby i niszczył
    i plądrował...

  • 9. Data: 2023-07-20 16:56:53
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 20 Jul 2023 15:39:17 +0200, użytkownik _Master_ napisał:

> [...]
    >
    > Jeśli mamy to robić dla tego szkodniaka chomosapiens by dalej się
    > panoszył na Ziemi w miliardowych ilościach zawłaszczał zasoby i niszczył

    Łoł! Przygłupek Master pół odpowiedzi napisał nad ale drugie pół już pod
    cytowanym. Wziąwszy pod uwagę PS filozoficzny na końcu, wygląda na to że
    osiąga on szczyty swojego intelektu. No, Masterku, jeszcze jeden drobny
    wysiłek i znajdziesz się już w tak upragnionej pierwszej dziesiątnej
    krzywej IQ "chomosapiens" :)

    --
    Jacek

  • 10. Data: 2023-07-20 17:02:01
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-07-20 o 16:56, Jacek pisze:
    > Łoł! Przygłupek Master pół odpowiedzi napisał nad ale drugie pół już pod
    > cytowanym.

    Jesteś ułomny?

    Przeczytaj jeszcze raz początek. Bo do końca nie dobrniesz.