  • 11. Data: 2023-06-06 18:27:44
    Temat: Re: Elektryki się wcale nie palą cd.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.06.2023 o 16:52, Cavallino pisze:

    > Dojdą do przyczyny, to naprawią bez problemu.

    Przecież problemu nie ma - elektryki się nie palą:P Zwłaszcza, że wcale
    nie padało:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-06-06 18:29:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.06.2023 o 14:41, J.F pisze:

    > Ciekawe tylko, czy ograniczyli pojemnosc profilaktycznie,
    > czy maja jakies badania, ze te pożary zdarzyły sie w koncówce
    > ładowania.

    Jeśli jest jakaś analogia do zwykłych akku to akurat najwięcej energii w
    nie można wrzucić (a co za tym idzie najbardziej się grzeją) akurat na
    początku a nie na końcu, więc być może wcale nie pomoże.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2023-06-06 19:04:53
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.06.2023 o 22:16, Janusz pisze:
> [...]
    > przynajmniej zrobić "coś", aby chronić kierowców. W związku z tym od 21
    > lipca 2023 r. producent samochodów zacznie kontaktować się z klientami w
    > celu zainstalowania nowego oprogramowania "Battery Energy Control
    > Module" w ich poojazdach. Aktualizacja będzie lepiej monitorować stan
    > akumulatorów i identyfikować, kiedy zaistnieje niebezpieczeństwo
    > przegrzania, aby ostrzec o ryzyku. Ograniczy również pojemność ładowania
    > baterii wysokonapięciowej do 75 proc."
    >
    > Czyli żeby zmniejszyć ryzyko ograniczą ładowanie do 75%, bo nie wiedzą

    trykow-do-serwisu-powodem-sa-pozary,6905677782592384
    a"

    Masz takiego I-Pace'a?

  • 14. Data: 2023-06-06 19:10:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 6.06.2023 o 14:41, J.F pisze:

    > Po pierwsze - Jaguar juz indyjski.
    To dużo tłumaczy :) nawet o tym nie wiedziałem :)

    > Po drugie - z elektrykami nie maja duzego doswiadczenia, jak zresztą
    > wiekszość firm.
    > Po trzecie - badali, testowali, a wyszlo jak zwykle :-)
    Na sadolu jest sporo filmików od nich jak testują to WN :)
    A to rusztowaniem wjadą czy jakąś paradną kukłą albo ktoś sie gołych
    przewodów złapie, u nich te kable wiszą tak jak nasze kolejowe albo
    niżej, więc co chwile coś się dzieje.

    > Ciekawe tylko, czy ograniczyli pojemnosc profilaktycznie,
    > czy maja jakies badania, ze te pożary zdarzyły sie w koncówce
    > ładowania.
    Mogli dojść do wniosku że przeładowywują ogniwa, ale to tylko świadczy o
    tym że do końca nie znają ich stanu naładowania, nie wytestowali tego,
    albo mają błędy w oprogramowaniu co w przypadku hindusów akurat nie dziwi.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2023-06-06 19:12:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 6.06.2023 o 18:27, Shrek pisze:

    > Przecież problemu nie ma - elektryki się nie palą:P Zwłaszcza, że wcale
    > nie padało:P
    :)
    --
    Janusz

  • 16. Data: 2023-06-07 08:00:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-06-2023 o 17:36, J.F pisze:

    > Za rok, moze dwa.

    Ale jednak.
    Zwyczajowi tani producenci komórek czy hulajnóg nie interesują się w
    ogóle tym co sprzedali.
    Nawet softu nie da się zaktualizować - moja komórka ma nadal Android 8.

    > Myslisz, ze wymienią baterie, czy zostawią ograniczenie do 75% na
    > dłuzej?

    Wymienią, o ile to będzie przyczyna.
    Już w artykule z linka była o tym mowa.

    > Niby tak, ale widac nie zagrażają istotnie :-)

    Ale bardziej niż bev.
    Tylko hejt mniejszy.

  • 17. Data: 2023-06-07 11:06:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Jun 2023 08:00:28 +0200, Cavallino wrote:

    > Ale jednak.
    > Zwyczajowi tani producenci komórek czy hulajnóg nie interesują się w
    > ogóle tym co sprzedali.

    Kwestia ceny - jakby samochod za 200k po 2 latach wysiadl na dobre,
    to bys protestował. A jak teraz widzę odkurzacz za 99zl, to mnie nie
    interesuje ile wytrzyma :-)

    > Nawet softu nie da się zaktualizować - moja komórka ma nadal Android 8.

    No ... działa? Działa. Mozna powiedziec, ze tak samo dobrze, jak gdy
    kupiłes :-P
    A jak dlugo producent ma aktualizacje robić? 5 lat, 10, 20, 100?

    A w samochodach ile miałes aktualizacji? I protestowałeś, że tak mało?
    (nie dotyczy map w nawigacji oczywiscie :-)

    Teraz sie zmieniło o tyle, ze telefony "szczelne", bateria niewymienna
    ... wytrzyma ile wytrzyma.
    Ile sobie obiecujesz po samochodzie? 3 lata i niech sie nowy nabywca
    martwi? Czy od telefonu tez chcialbys 15 lat pracy na jednej baterii?

    A kolejna sprawa, ze zwolnił szalony postep w elektronice, kiedys
    po 2 latach sam chiales nowy telefon, bo stary za słaby ...

    > Wymienią, o ile to będzie przyczyna.
    > Już w artykule z linka była o tym mowa.

    Mowa jest cierpliwa :-)

    > Ale bardziej niż bev.
    > Tylko hejt mniejszy.

    Chyba jednak malo zagrazaja, bo zakazu wjazdu nie ma :-)

    J.

  • 18. Data: 2023-06-07 11:19:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-06-2023 o 11:06, J.F pisze:

> [...]
    > interesuje ile wytrzyma :-)

    > No ... działa? Działa. Mozna powiedziec, ze tak samo dobrze, jak gdy

    Nie bardzo, bez łatek jest dużo mocniej zagrożona.

    > A jak dlugo producent ma aktualizacje robić? 5 lat, 10, 20, 100?

    Skoro sprzedaje coś z czystym androidem, to powinien dać jakąkolwiek
    możliwość aktualizacji tego, najlepiej rozwiązanie na zawsze, bo co mu
    za różnica?

    > A w samochodach ile miałes aktualizacji?

    Przez ten czas na pewno więcej niż w tej komórce.

    > Ile sobie obiecujesz po samochodzie? 3 lata i niech sie nowy nabywca
    > martwi?

    Raczej więcej będzie.

    >Czy od telefonu tez chcialbys 15 lat pracy na jednej baterii?

    Albo możliwości jej łatwej wymiany.

    > A kolejna sprawa, ze zwolnił szalony postep w elektronice, kiedys
    > po 2 latach sam chiales nowy telefon

    Ja nie z tych.

    > Chyba jednak malo zagrazaja

    A bev jeszcze mniej.
    Tylko trzeba nie być głąbem i wiedzieć o czym się mówi.