  • 1. Data: 2023-05-31 11:46:34
    Temat: Usunięcie kamienia kotłowego
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Umyłem auto w miejscowości, w której jest bardzo duże zwapnienie wody w
    instalacji.
    Teraz całe auto w ciapki, nawet szyby.
    Jak się bezpiecznie pozbyć plam?

    Zaznaczam, że chodzi o outlandera III, który ma eko-lakier o grubości
    śladowej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2023-05-31 11:53:28
    Temat: Re: Usunięcie kamienia kotłowego
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-05-2023 o 11:46, Adam pisze:
> [...]
    > Teraz całe auto w ciapki, nawet szyby.
    > Jak się bezpiecznie pozbyć plam?
    >
    > Zaznaczam, że chodzi o outlandera III, który ma eko-lakier o grubości

    Powtórne umycie nie wchodzi w rachubę?
    W myjniach masz program płukania wodą zdeminerazilowaną...

  • 3. Data: 2023-05-31 14:42:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 31 May 2023 11:53:28 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Powtórne umycie nie wchodzi w rachubę?
    > W myjniach masz program płukania wodą zdeminerazilowaną...

    Już to robiłem - brak efektu.
    Cholerstwo nie chce zejść nawet z szyby pomimo gąbki.
    A trochę się obawiam użycia Kamiksów lub podobnych preparatów w aspekcie
    gum i innych tworzyw sztucznych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2023-05-31 15:49:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.05.2023 o 14:42, Adam pisze:

    > Już to robiłem - brak efektu.
    > Cholerstwo nie chce zejść nawet z szyby pomimo gąbki.
    > A trochę się obawiam użycia Kamiksów lub podobnych preparatów w aspekcie
    > gum i innych tworzyw sztucznych.

    O kwaśnych deszczach nie słyszałeś? Malutkie zakwaszenie nie zaszkodzi
    ani, lakierowi ani gumom. Rozrób kwasek cytrynowy w ciepłej wodzie,
    ponakładaj na szyby jakieś szmaty/ręczniki i spryskaj tym kwaśnym
    roztworem. Nie spłynie od razu, a może ten kamień rozpuści?

  • 5. Data: 2023-05-31 17:12:57
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Adam w
    > Umyłem auto w miejscowości, w której jest bardzo duże zwapnienie wody w
    > instalacji.
    > Teraz całe auto w ciapki, nawet szyby.

    Czyli nie była to raczej myjnia, czyli zapewne naruszyłeś prawo lokalne :P

    > Jak się bezpiecznie pozbyć plam?

    <https://www.carstyle.pl/kosmetyki-samochodowe/szyby
    -szklo/usuwanie-osadow-mineralnych/>

    --
    Tomasz

  • 6. Data: 2023-05-31 18:57:20
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Teraz całe auto w ciapki, nawet szyby.
    > Jak się bezpiecznie pozbyć plam?
    >
    > Zaznaczam, że chodzi o outlandera III, który ma eko-lakier o grubości

    Ciepła woda z octem :) Na zdrowie.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-05-31 19:02:47
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-05-31 o 17:12, To.Ja pisze:
    > czyli zapewne naruszyłeś prawo lokalne

    Naruszył rezolucje PE i wyroki SRUE

    i jeszcze ośmielił się naruszyć dobre imię ekologicznego lakieru ;-)

  • 8. Data: 2023-06-01 17:48:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 31 May 2023 19:02:47 +0200, _Master_

    > Naruszył rezolucje PE i wyroki SRUE
    >
    > i jeszcze ośmielił się naruszyć dobre imię ekologicznego lakieru ;-)

    Ty na przekór ciemiężnym przepisom w swojej klitce
    nie korzystasz z kanalizacji, tylko zbierasz w kubeł
    i chlustasz za okno?

    --
    Pozdor
    Myjk