  • 21. Data: 2024-01-26 10:59:37
    Temat: Re: Elektrykiem 4x4 po bulki
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-26 o 07:25, Cavallino pisze:

    > Ostatnio rzucili promocję na Dacię Spring.
    > Takie właśnie małe jeździło do miasta.
    > Ludzie się zabijali, przez 2 dni importer pozbył się całego zapasu w
    > promocyjnej cenie.
    > Po prostu 35-40 tys rabatu zrobiło cenę adekwatną do rzeczywistej
    > wartości, licząc z dotacją podobną do ceny spaliniaków i już chętni byli.

    W Niemczech rządzący wstrzymali dotacje bo się robiła patologia spekulacyjna
    Okazało się że można elektryki sprzedawać za POŁOWĘ ceny.

    O czym to świadczy?
    O tym że polityka proekologiczna to przykrywka do robienie biznesu

  • 22. Data: 2024-01-26 11:03:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 25 Jan 2024 18:41:27 +0100, J.F

    > Albo jesteś samochwała, albo ci się wydaje,

    Pók co to tobie się w większości wszsytko wydaje,
    w szczególności o elektrykach i SUVach (a tak
    formalnie czyt. crossoverach, bo europejskie
    "SUVy" nijak się do amerykańskich mają).

    > albo szczęsliwie masz jakis nowszy parking,
    > na nowsze, lepsze samochody :-)

    Nie buduję parkingów, tylko z nich korzystam.
    Znakomita większość ma grubo ponad dekadę a te
    "nowsze" się nie różnią od tych starych.

    Są też "stare" parkingi gdzie stając w wyznaczonych
    liniach ciężko się wygrzebać nawet ze Spacestara
    mojej małżonki.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2024-01-26 12:30:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Jan 2024 11:03:11 +0100, Myjk wrote:
> [...]
    > "nowsze" się nie różnią od tych starych.
    >
    > Są też "stare" parkingi gdzie stając w wyznaczonych
    > liniach ciężko się wygrzebać nawet ze Spacestara

    I co - umiejętnosci kierowcy nie pomagają ?

    Spacestar ma w/g wiki szerokość 1715 mm.
    Pierwszy Outlander 1750-1780.
    A moja Vectra C 1798 :-P
    No dobra - trzeci Outlander to juz 1810 mm.
    I jak sobie radzisz na tych niektórych parkingach? :-P

    A czwarty 1860 !
    Bedziesz musiał zdobyć nowe umiejętnosci :-)

    A Dodge_Ram ma 2019 mm.
    I co - potrafiłbys tym jezdzic ? :-P

    a pierwsza Vectra miała 1700 ... a parkingi nie urosły .. tzn te
    stare, juz wybudowane.

    J.

  • 24. Data: 2024-01-26 14:38:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 Jan 2024 12:30:38 +0100, J.F

    > I co - umiejętnosci kierowcy nie pomagają ?

    Pomagają w parkowaniu. W wysiadaniu pomagają
    ćwiczenia i nie zaleganie z browarem przed kanapą,
    co ci polecam. ;P

    Nijak nie jest to wina samego samochodu, co zresztą
    sam wykazujesz poniżej nie zdając sobie sprawy
    z tego jak małe wartości w różnicach to są,
    więc ci obliczę.

    > Spacestar ma w/g wiki szerokość 1715 mm.
    > Pierwszy Outlander 1750-1780.

    Czyli 3,5-6,5cm.

    > A moja Vectra C 1798 :-P

    Czyli 8,3 cm.

    > No dobra - trzeci Outlander to juz 1810 mm.

    Czyli 9,5 cm różnicy w samochodzie który jest
    3 segmenty wyżej niż Spacestar.

    > I jak sobie radzisz na tych niektórych parkingach? :-P

    Jak już napisałem, bez problemu.

    > A czwarty 1860 !

    Czyli 14,5 cm. Nie wiem, to już twój rozmiar
    żeby szybko porównać patrząc w dół? ;P

    No ale bez takich, weź powyższe sobie przełóż na linijkę,
    podziel przez dwa i zobacz o jakie absurdalnie małe wartości
    robisz aferę.

    > Bedziesz musiał zdobyć nowe umiejętnosci :-)

    Przy takiej cenie jak kosztuje MOP4, a już pewnie dostępu do takich tanich
    jak obecnie trzylatków wiadomo przez kogo i jak użytkowanych mieć nie będę,
    to następna będzie Tesla Y. W sumie to już teraz się biję mocno z myślami
    czy nie wymienić MOPa na TMY, ale nadal trochę za mało będzie zysku z tej
    wymiany, bo raptem 4-6 tys. zł rocznie, a różnica w zakupie prawie 80 tys.
    zł czyli 14 lat "zwrotu". BTW, TMY ma 1921 i jakoś nie zameirzam płakać. ;P

    > A Dodge_Ram ma 2019 mm.
    > I co - potrafiłbys tym jezdzic ? :-P

    Przede wszsytkim to bym sobie takiej ciężarówki nie kupił.

    > a pierwsza Vectra miała 1700 ...

    Samochody rosną, ale głównie przez strefy zgniotu.
    Im bardziej napompowane body, w tym oczywiście same
    drzwi, tym bezpieczniejsze auto. Dobze że nie wspomniałeś
    o jakimś F125p (1630) czy Polonezie (1650), które drzwi
    miały grubości TV LCD.

    > a parkingi nie urosły .. tzn te stare, juz wybudowane.

    Za to brzuchy niektórym urosły i to jest też problem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2024-01-26 16:32:55
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.01.2024 o 14:38, Myjk pisze:
> [...]
    > 3 segmenty wyżej niż Spacestar.

    > Jak już napisałem, bez problemu.

    > Czyli 14,5 cm. Nie wiem, to już twój rozmiar

    Chcę się pochwalić :-)

    1860-1381= 479

    Dużo, niedużo? Do tego dochodzi długość 2338. Pozwala parkować w różnych
    zaułkach.

    > No ale bez takich, weź powyższe sobie przełóż na linijkę,
    > podziel przez dwa i zobacz o jakie absurdalnie małe wartości
    > robisz aferę. [...]

    Niekoniecznie przez dwa, niekoniecznie parkuje się centralnie.

    I tak, jeżdżę po bułki :-) Wiozłem kiedyś stolik, ale zwykle jeżdżę w
    pojedynkę lub we dwójkę z zakupami.

    Duże SUVy kojarzą mi się z kamperami. Ktoś organizuje sobie domek na
    kółkach. Tyle, że zwykle jednak nie można mieszkać, więc raczej bez sensu.

  • 27. Data: 2024-01-26 19:35:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Jan 2024 14:38:05 +0100, Myjk wrote:
> [...]
    >
    > No ale bez takich, weź powyższe sobie przełóż na linijkę,
    > podziel przez dwa i zobacz o jakie absurdalnie małe wartości

    No ale widzisz - to nie jest "tylko 14cm wiecej", ale
    "az 14 cm mniej".
    Czasem ze spacestara z trudem wysiadasz,
    a jak wysiądziesz, gdy luka sie zmniejszy o 14.5cm ?

    Bo owszem - przez dwa, ale jak obok zaparkuje równie szeroki, a nawet
    szerszy, to juz przez jeden.
    I czyja to będzie wina? Sąsiada, brzucha ? :-)

    przy czym na ulicy to moze nie jest takie istotne, a u mnie na
    parkingu co 3 miejsca słup stoi. Co juz nie daje takiej swobody.

    > Przy takiej cenie jak kosztuje MOP4, a już pewnie dostępu do takich tanich
    > jak obecnie trzylatków wiadomo przez kogo i jak użytkowanych mieć nie będę,
    > to następna będzie Tesla Y.

    1920mm. 20cm mniej niz przy spacestarze ... jak sąsiad też sobie taką
    kupi :-)

> [...]
    > zł czyli 14 lat "zwrotu". BTW, TMY ma 1921 i jakoś nie zameirzam płakać. ;P

    A przymierzałes sie? moze warto pożyczyc i poparkować, albo sobie do
    outlandera 5cm styropianu przykleic :-)

    I sąsiadowi drugie 5 cm :-)

    > Przede wszsytkim to bym sobie takiej ciężarówki nie kupił.

    Bo w ogóle za duza, czy za duzo pali, czy jednak myslisz o parkowaniu?
    :-)

> [...]
    > drzwi, tym bezpieczniejsze auto. Dobze że nie wspomniałeś
    > o jakimś F125p (1630) czy Polonezie (1650), które drzwi

    Moze mnie skleroza myli, ale wydaje mi się, ze wcale takie cienkie nie
    były.

    > Za to brzuchy niektórym urosły i to jest też problem.

    Ano urosły, ale to nie tak łatwo schudnąć :-)

    P.S.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_Y#/media/F
    ile:Tesla_3_+_Y.jpg

    Czy to wygląda tak, jakby mogli wysiąść?
    No ale przecież jakos wysiedli ...

    J.

  • 28. Data: 2024-01-26 20:05:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 26.01.2024 o 12:30, J.F pisze:

> [...]
    >
    > A Dodge_Ram ma 2019 mm.
    > I co - potrafiłbys tym jezdzic ? :-P
    >
    > a pierwsza Vectra miała 1700 ... a parkingi nie urosły .. tzn te

    Dodaj jeszcze do tego grubość drzwi.
    Niektóre mają pod 40cm :)

    --
    Pete

  • 29. Data: 2024-01-26 22:02:01
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 17:51, Budzik pisze:

    > Natomiast jedno jest pewne - nie normy euro powinny decydowac a ilosc
    > wydzielanego co2 na 100km,

    Ale w przypadku samochodów nie o dwutlenek węgla chodzi, tylko o tlenki
    azotu i pył.

    > wwtedy nie mielibysmy do czynienia z takimi
    > absurdami jak to ze auto palace 4litry na setke jest mniej ekologiczne
    > niz suv majacy 400KM...

    1. Smog komunikacyjny jest praktycznie niemierzalny. A powstaje wskutek
    wzniecania pyłu ze ścieranego asfaltu, gumy, czy jakichś pozostałości z
    klocków hamulcowych. ten pył jest wzniecany nie tylko przez samochody z
    silnikami spalinowymi, ale i te z silnikami elektrycznymi. A również
    przez tramwaje, rowery i pieszych. żeby ograniczyć (i tak niemierzalny)
    smog komunikacyjny, należałoby zabronić ruchu nawet pieszym. Zatem upada
    jeden powód.
    2. Oczywistym jest, że więcej tlenków azotu produkują nowe SUVy, niż
    dwudziestoletnie 1,9 SDI/TDI. Zatem w strefach czystego transportu, żeby
    mniej truć, powinien być zakaz ruchu nowszych(!) samochodów niż np. 9
    letnie.

    --
    -
    Akarm

  • 30. Data: 2024-01-27 00:02:05
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 26.01.2024 o 22:02, Akarm pisze:

> [...]
    > dwudziestoletnie 1,9 SDI/TDI. Zatem w strefach czystego transportu, żeby
    > mniej truć, powinien być zakaz ruchu nowszych(!) samochodów niż np. 9

    I dlatego należy uprzytomnić ludziom powyższe fakty. Wytłumaczyć, jak
    nas w ch.ja chcą zrobić z tymi strefami u nas w Warszawie, czy hen tam w
    Krakowie. Objaśnić, że te strefy w efekcie będą więcej truły, jeśli
    ograniczy się wjazd samochodów starszych, czyli tych bardziej ekologicznych.

    --
    -
    Akarm