  • 31. Data: 2024-01-27 16:43:47
    Temat: Re: Elektrykiem 4x4 po bulki
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2024 o 22:02, Akarm pisze:

    > Ale w przypadku samochodów nie o dwutlenek węgla chodzi, tylko o tlenki
    > azotu i pył.

    Chodzi o pieniądze. Normy NOx prawie się nie zmieniły od normy euro3 dla
    benzyny i euro chyba 4 dla dizli. Dodać należy że norma określa wartosci
    procentowe i mało palący mieszczuch z normą euro 3 będzie emitował ich w
    liczbach bezwzględnych mniej niż nowoczesny suv z dużym silnikiem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2024-01-29 10:23:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 Jan 2024 19:35:35 +0100, J.F

    > No ale widzisz - to nie jest "tylko 14cm wiecej", ale
    > "az 14 cm mniej".
    > Czasem ze spacestara z trudem wysiadasz,
    > a jak wysiądziesz, gdy luka sie zmniejszy o 14.5cm ?

    Stanę w innym miejscu, albo poczekam na miejsce.
    A ponieważ auta (vel SUVa) używam do pracy i wykorzystuję
    też jako samochód towarowy gdzie mogę upchnąć nawet dwa
    komplety klimatyzatorów... Jako alternatywę bym musiał
    kupić celowego dostawczaka który by zajmował jeszcze
    więcej miejsca.

    > A przymierzałes sie? moze warto pożyczyc i poparkować, albo sobie do
    > outlandera 5cm styropianu przykleic :-)

    Oczywiście że jeździłem TMY, nawet dwoma różnymi z dwoma systemami do
    parkowania (jedna była ze zwykłymi czujnikami, druga z tym nowym systemem
    dookólnym -- nie pamiętam jak to się zwało) i nie miałem żadnych problemów.

    > Bo w ogóle za duza, czy za duzo pali, czy jednak myslisz o parkowaniu?
    > :-)

    Wszystko na raz.

    > Ano urosły, ale to nie tak łatwo schudnąć :-)

    Ja schudłem, a nawet się nie odchudzałem.
    Wsytarczyło, że sam sobie zacząłem jedzenie nakładać. :P

    > P.S.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_Y#/media/F
    ile:Tesla_3_+_Y.jpg

    > Czy to wygląda tak, jakby mogli wysiąść?
    > No ale przecież jakos wysiedli ...

    Może dzięki "summon". :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2024-01-29 11:10:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 10:23:39 +0100, Myjk wrote:
    > Fri, 26 Jan 2024 19:35:35 +0100, J.F
    >
    > Stanę w innym miejscu, albo poczekam na miejsce.

    O widzisz, i to się kwalifikuje na

    "
    >Jeżdżę dużym "SUVem" i mam mniej problemów z parkowaniem i otwieraniem
    >drzwi niż użytkownicy małych samochodów. Wniosek z tego że problemem nie
    >jest pojazd, tylko jak zwykle kierowca.

    samochwała
    "

> [...]
    > komplety klimatyzatorów... Jako alternatywę bym musiał
    > kupić celowego dostawczaka który by zajmował jeszcze

    Ale moze mialby odsuwane drzwi ... towarowe :-)

    Nie lepszy kombi? Te tzw. "SUV" mają zawzyczaj dosc nieustawne
    bagazniki ..

> [...]
    > dookólnym -- nie pamiętam jak to się zwało) i nie miałem żadnych problemów.

    Taa, to ja sie powtórzę
    "Albo jesteś samochwała, albo ci się wydaje, albo szczęsliwie masz
    jakis nowszy parking, na nowsze, lepsze samochody"

    Albo "nie liczę czekania na miejsce" :-)

    > Wszystko na raz.

    Ale ile klimatyzatorów wejdzie na pakę :-)

    J.

  • 34. Data: 2024-01-29 11:12:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Jan 2024 19:13:36 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Z lusterkami, czy bez?

    Chyba bez.

    Z lusterkami tak, ze:
    -nie przeszkadzają bardzo przy wy/wsiadaniu,
    -można złożyc,
    -czase składają się automatycznie.

    J.

  • 35. Data: 2024-01-29 15:57:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 29 Jan 2024 11:10:08 +0100, J.F

    > O widzisz, i to się kwalifikuje na

    No, faktycznie, trochę ci zajęło wydębienie tego ze mnie. Z tą uwagą, że
    tam gdzie nie zmieszczę się suvem, spacestarem też się pchać nie będę i
    poczekam na więcej miejsca. Niejednokrotnie wyrzucałem najpierw pasażerów i
    wjeżdżałem tak, aby móc tak czy inaczej wysiąść. Zazwyczaj nie muszę,
    chyba że ktoś obok nie umie prosto i normalnie zaparkować.

    > samochwała
    > "

    Nie przejmuj się, kiedyś też się nauczysz.

    > Ale moze mialby odsuwane drzwi ... towarowe :-)

    Nadal będzie szerszy.

    > Nie lepszy kombi?

    Nie, bo za nisko się wsiada za kierę i za nisko ma
    podlogę w bagażniku. Trzeba sobie kręgosłup łamać.

    > Te tzw. "SUV" mają zawzyczaj dosc nieustawne
    > bagazniki ..

    Nie wiem co ty w życiu widziałeś, mój MOP ma bardzo foremny,
    wręcz sześcienny bagażnik. Idealnie płaska podłoga od progu
    tylnego aż po siedzenia przednie po złożeniu tylnych kanap.
    Do tego stopnia, że spokojnie się na pace śpi, czym już się
    raz na kempingu w dojczlandii ratowałem gdy mi syn materac
    przebił. ;P

    > Taa, to ja sie powtórzę
    > "Albo jesteś samochwała, albo ci się wydaje, albo szczęsliwie masz
    > jakis nowszy parking, na nowsze, lepsze samochody"
    >
    > Albo "nie liczę czekania na miejsce" :-)

    Albo jak zwykle manipulujesz tak aby ci pasowało do tezy.

    > Ale ile klimatyzatorów wejdzie na pakę :-)

    Nie potrzeba mi "ile", tylko jeden plus narzędzia.
    Jak więcej, to sprzęt jedzie kurierem na miejsce.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2024-01-29 16:50:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 15:57:50 +0100, Myjk wrote:
> [...]
    > poczekam na więcej miejsca. Niejednokrotnie wyrzucałem najpierw pasażerów i

    14 cm róznicy ... to moze być decydujące :-)

    > wjeżdżałem tak, aby móc tak czy inaczej wysiąść. Zazwyczaj nie muszę,
    > chyba że ktoś obok nie umie prosto i normalnie zaparkować.

    > Nie przejmuj się, kiedyś też się nauczysz.

    Mam prawie taki sam szeroki samochód, i po prostu wiem, kiedy
    umiejętnosci kierowcy nie pomogą :-)

    Chyba, ze umięjętnosci wyboru odpowiednio szerokiego miejsca :-)

    > Nadal będzie szerszy.

    Ale dostęp moze być lepszy :-)

    > Nie, bo za nisko się wsiada za kierę i za nisko ma
    > podlogę w bagażniku. Trzeba sobie kręgosłup łamać.

    Hm, różnica w wysokości podłogi chyba niewielka.
    A za kierownicą siedzi mi sie dobrze ... fakt, ze siedzenie
    podniesione maksymalnie ...

    > Nie wiem co ty w życiu widziałeś, mój MOP ma bardzo foremny,

    mondeo, mondeo i vectre :-)

    Wiekszosc SUV ma bagaznik wyzszy, ale krótszy.

    > wręcz sześcienny bagażnik. Idealnie płaska podłoga od progu
    > tylnego aż po siedzenia przednie po złożeniu tylnych kanap.

    To u mnie raczej nie ma tak dobrze.
    I chyba troche za krótko, choc tu dziwna sprawa - łózko musze miec
    długie. No - dawniej spałem na brzuchu, teraz dam radę i na plecach.

    > Do tego stopnia, że spokojnie się na pace śpi, czym już się
    > raz na kempingu w dojczlandii ratowałem gdy mi syn materac
    > przebił. ;P

    Ale w bagażniku bagaże, nie ma miejsca :-(

    > Albo jak zwykle manipulujesz tak aby ci pasowało do tezy.

    No, skoro wąski spacestar czasem sprawia problem, to co z autem o 20cm
    szerszym?

    Szczególnie, jak inni też sobie kupią szerokie :-)

    Jest to jakis punkt siedzenia :-)

    J.

  • 37. Data: 2024-01-29 20:47:49
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.01.2024 o 13:17, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nadciąga armagedon, czyli elektryczne suwy:
    > https://www.bbc.com/worklife/article/20240119-the-ev
    -suvs-consumers-want-are-coming
    > Miałbym to w czterech literach, ale drzwi na parkingach otworzyć trudno.

    No to wina parkingu. Pokazywałem jak to linie namalowali pod blokiem, że
    się samochody nie mieściły. A tyle lat było bez linii i jakoś ludzie
    sobie radzili :-) Zasadniczo mogłoby być wykreskowane miejsce między
    przestrzeniami dla pojazdów jak jest linia, gdyby było wiadomo ile
    potrzeba. A nie wiadomo bo nie dość, że samochody mają różne drzwi to
    jeszcze ludzie parkujący różne potrzeby, np pakowanie do samochodu. No i
    same pojazdy mogą mieć różne szerokości. Więc jak na wstępie.

    > IMO podatek od długość x szerokość byłby chyba najbardziej sprawiedliwy
    > w miastach.

    Od kozy sobie wprowadzaj. Tej w nosie :-)

  • 38. Data: 2024-01-29 21:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

    > I dlatego należy uprzytomnić ludziom powyższe fakty. Wytłumaczyć,
    > jak nas w ch.ja chcą zrobić z tymi strefami u nas w Warszawie, czy
    > hen tam w Krakowie. Objaśnić, że te strefy w efekcie będą więcej
    > truły, jeśli ograniczy się wjazd samochodów starszych, czyli tych
    > bardziej ekologicznych.

    Bzdury.
    Wymiana samochodów odbywa sie tak czy siak.
    Balkan ostatnio szacował ze SCT w Warszawie uniemozliwi wjazd do
    centrum raptem 10% samochodów i jego teza była taka ze własciwie to
    jest to takie troche oszukiwanie zeby coś zrobić bo efektu nie bedzie
    to miało zadnego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 39. Data: 2024-01-29 22:15:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.01.2024 o 21:59, Budzik pisze:

> [...]
    > centrum raptem 10% samochodów i jego teza była taka ze własciwie to
    > jest to takie troche oszukiwanie zeby coś zrobić bo efektu nie bedzie

    W pierwszej chwili może. Potem pójdzie już z górki. Tłumaczenie
    zwolenników że ma to dostyczyć jakiejś niewielkiej ilości 20 letnich
    dizli jest w istocie przyznaniem się że to bez sensu... albo że to
    początek.

    Pamiętasz jak dekadę temu na to że elektryki są dla większości
    miastowych bez sensu bo nie ma gdzie tego ładować odpowiadano "no
    przecież nikt ci spaliniek nie będzie zakazywał"?

    Sam dwie dekady temu naśmiewałem się z antygenderowców a teraz okazuje
    się że mamy na uczelniach genderstudies, ministrę do spraw dyskryminacji
    mężczyzn, tardżety diwersity w firmach i to takich gdzie nie ma żartów
    jak boeing i żeby startować do najlepszego filmu oskarowego trzeba mieć
    odpowiedni procent gejów, transów albo murzynów. A piece gazowe do
    którch niedawno było dopłaty bo były ekologiczne nagle okazały się
    trujące... To wszystko było śmieszne dekadę temu i wszyscy traktowali to
    jako straszenie żelaznym wilkiem a teraz okazaje się prawdą. To mnie
    nauczyło sceptycyzmu do bezkrytycznego naśmiewania się z szurów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2024-01-29 22:46:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 20:59:56 -0000 (UTC), Budzik wrote:
> [...]
    > centrum raptem 10% samochodów i jego teza była taka ze własciwie to
    > jest to takie troche oszukiwanie zeby coś zrobić bo efektu nie bedzie

    Ale to akurat moze byc te 10%, co najwiecej smrodzi.

    Te normy co prawda juz były wczesniej wyśrubowane,
    i następne nie są 10 razy mniejsze, więc większość smrodu pozostanie
    ... aż sie większosć spalinowych wyrzuci :-)

    J.