  • 1. Data: 2009-02-14 12:37:02
    Temat: Era - klopoty z zasiegiem. Jak reklamowac?
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Witam!

    Od kilku lat posiadam abonament w sieci Era. Od kilku miesiecy mam
    narastajace problemy z zasiegiem w domu. Najpierw pojawilo sie delikatne
    plywanie, a rozmowcy informowali mnie, ze "przerywa". Potem przerywanie
    stalo sie nagminne - zaczalem chodzic z telefonem po domu szukajac
    miejsc, gdzie jest lepiej. Ostatnio jestem zmuszony wychodzic na balkon.
    Telefon, ktory lezy spokojnie na biurku pokazuje z reguly maksymalna
    ilosc kresek zasiegu - choc czasem spada do 2, lub 1. Dzisiaj jednak Era
    pobila sama siebie - od samego rana zasieg plywa od 1 kreski do
    kompletnego braku (tylko polaczenia alarmowe). Rzecz dzieje sie w Lodzi,
    na duzym osiedlu gdzie nigdy takich problemow nie bylo. Zadne urzadzenia
    elektroniczne nie pojawily sie w poblizu, nie mam pomyslu co moze byc
    powodem. Sprawdzilem na kilku innych sluchawkach, zeby wykluczyc
    problemy z antena w swoim telefonie. Jest to strasznie irytujace, zeby
    we wlasnym mieszkaniu nie mozna bylo przeprowadzic rozmowy - problemy
    nie wystepowaly jeszcze pol roku temu. Chcialbym zlozyc do Ery
    reklamacje - ale co wlasciwie reklamowac? Zglaszac problemy z zasiegiem,
    czy moze reklamowac konkretne polaczenia informujac o
    niesatysfakcjonujacej jakosci polaczenia i przerywaniu? W jaki sposob
    najlepiej ugryzc ten temat, zeby nie poslali mnie na drzewo?

    Bede wdzieczny za wszelkie sugestie,

    Pozdrawiam!
    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 2. Data: 2009-02-14 12:49:13
    Temat: Re: Era - klopoty z zasiegiem. Jak reklamowac?
    Od: "Baluu" <b...@o...pl>

    Jakie osiedle??

    Mieszkasz w domq czy w bloku??

    Jesli w bloku to na ktorym pietrze??

    Miales ostatnio wymieniane okna na nowe??

  • 3. Data: 2009-02-14 12:50:42
    Od: "Baluu" <b...@o...pl>

    Korzystasz z GSMu czy UMTSu?

  • 4. Data: 2009-02-14 12:58:29
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Mateusz Papiernik pisze:
    > Witam!
    >
    > Od kilku lat posiadam abonament w sieci Era. Od kilku miesiecy mam
    (..)
    > Bede wdzieczny za wszelkie sugestie,

    1. Netmonitor w telefonie.
    2. szukaj SERVING CELL ID
    3. po ID na stronie "btsearch" sprawdź jaka komórka Cie obsługuje
    4. Powtarzaj to w różnych miejscach mieszkania, tak abyś "złapał" kilka
    komórek
    5. na stronie "uke" sprawdź jakie sa lokalizadje nadajników w Twojej
    okolicy. Byc moze ten (lub te) które są najbliżej mają dłuższego "pada",
    a wzamian obsługują Cie te dlasze. Dobrze jest to sobie nanieść na mapke
    z "zumi". Weż jeszcze pod uwage warunki terenowe. W ten sposób bedziesz
    mógł sensowniej zagadać do operatora.

    ToMasz

  • 5. Data: 2009-02-14 13:01:49
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Baluu pisze:
    > Jakie osiedle??

    Teofilow.

    1

    > Miales ostatnio wymieniane okna na nowe??

    Prawie 10 lat temu... w ostatnich dwoch latach po mojej stronie nic sie
    nie zmienilo.

  • 6. Data: 2009-02-14 13:02:02
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Baluu pisze:
    > Korzystasz z GSMu czy UMTSu?

    GSM. Telefon to zwykly SE K700i.

  • 7. Data: 2009-02-14 13:14:17
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    ToMasz pisze:
    > 1. Netmonitor w telefonie.

    Tia - pomysl dobry, tylko niestety zadnej sluchawki z takim cudem pod
    reka. Z simlockiem na Ere mam pod reka tylko SE K700i (jeden z niewielu
    modeli SE, do ktorego google uparcie twiedza, ze do netmonitora dobrac
    sie za bardzo nie daje) i Samsunga SGH-C100.

    Sprobuje jakas nokie, albo nowszego SE zdobyc do testow, to postapie jak
    proponujesz. Faktycznie mialbym wtedy podstawy zlozyc reklamacje majaca
    silne podstawy.

    Dzieki.

  • 8. Data: 2009-02-14 13:48:28
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > modeli SE, do ktorego google uparcie twiedza, ze do netmonitora dobrac
    > sie za bardzo nie daje) i Samsunga SGH-C100.

    *585*0000# zadzwon
    powinno uruchomic sie techmode - taki b.okrojony netmonitor gsm
    ale lac, cid stacji i kilkanascie parametrow odczytasz
    nie obsluguje 3g, dane sa pokazywane tylko z 2g

    --
    Jean

  • 9. Data: 2009-02-14 13:56:31
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Jean pisze:
    > *585*0000# zadzwon
    > powinno uruchomic sie techmode - taki b.okrojony netmonitor gsm

    Nie w K700 - w tym modelu niestety nie dziala. Wygooglalem i sprawdzilem.

  • 10. Data: 2009-02-14 14:04:18
    Od: "Baluu" <b...@o...pl>

    Na teofilowie nowych BTSów Era nie ma, nie bylo likwidacji stacji juz
    istniejacych. Spawdz SIMa i aparat.

    Ps. SE mają pływający zasięg więc rozmowa jest gorszej jakosci.

    Przyklad. Mieszkam w bloku na retkini i z mojego 7 pietra łape 10 BTSów.
    Kolega na 1 pietrze łapie 3.

    Na SE k750i ma rozmowy złej jakosci na karzdej nokii [e51, 6230i, 6030]
    rozmowy są ok.

    SE ma tzw pływający zasięg - czasami jakosc polaczenia jest gorsza
    Nokia - zdecydowanie polecam.

    Zrob test zapros kolege/kolezanke z Era i nokia na GSMie i przetestuj.
    Zadzwon z domowego na nr. kolerzanki i sprawdz czy Ci rwie czy nie.

    http://web4you.com.pl/geofinder.php