  • 11. Data: 2011-05-16 10:42:58
    Temat: Re: Nowe Prawo - Rowerzysta z Prawej
    Od: climbus <c...@g...com>

    On May 16, 2:31 am, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:

    > Skup się pedalarzu - jebać praktykę. Padło pytanie o "prawo" ...
    > kierowca "blachosmroda" nie zajmie prawej "krawędzi" - mandat
    > ... Kumasz pojebie ?

    Myślę, że ton wypowiedzi dokładnie obrazuje Twój stan psychiczny.
    Człowieku, przejdź się na spacer pooddychaj świeżym powietrzem,
    wyluzuj. Świat stanie się piękniejszy.

    > Wkurwiające jest to, że daje się jakieś uprawnienia tumanom na
    > rowerach nie wymagając za grosz od tych znajomości PORD, czyli
    > zasad obowiązujących na jezdni.

    Duża część "tumanów" ma prawo jazdy. Mam prawo jazdy a i tak wyzywasz
    mnie od "tumanów", "pedalarzy", "pojebów". Od każdego uczestnika ruchu
    wymaga się znajomości przepisów.

    > Wracając - nie, nie zniesiono obowiązku trzymania się prawej
    > krawędzi jezdni - czytaj, debile na rowerach mogą "w świetle"
    > prawa urywać autom lusterka. I tak skończy się ta nowela -
    > Debile z pedałami w ramach dżihadó będą urywać lusterka z buta,
    > bo masz im zostawić miejsce, mimo tego, że nie masz prawa
    > zostawiać miejsca.

    W przypływie swojej inteligencji wytłumacz mi proszę gdzie masz zapis
    o dopuszczeniu do urywania lusterek z buta? I zapoznaj się z terminem
    "możliwie blisko prawej krawędzi jezdni". Panie "nie tumanie" znający
    przepisy i przestrzegający ich.

    Zrozumcie, że tylko dobra wola z obu stron do czegokolwiek doprowadzi.
    Zostaw miejsce dla rowerzysty on odpłaci ci się tym samym. Nie
    wyprzedzam samochodów przed światłami jeżeli ich jest kilka i wiem, że
    zaraz będą wyprzedzali mnie na nowo. Z drugiej strony po co wyprzedza
    jak zaraz i tak będzie stał? Coś mu to da, że pojedzie kawałek
    szybciej?

    Pozdrawiam kierowców samochodów.

  • 12. Data: 2011-05-16 10:49:58
    Od: Mariusz Sawicki <m...@g...com>

    On 16 Maj, 02:31, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:
    > W dniu 2011-05-15 20:31, climbus pisze:
    >

    > Skup się pedalarzu ...
    > ... Kumasz pojebie ?

    Dlaczego ubliżasz ludziom?
    Wysłałeś chociaż jednego maila do sejmu, ministerstwa czy innej
    organizacji ze swoją opinią
    czy jedyne co potrafisz to obrażać?
    Mi też się to nie podoba ale żyjemy w społeczności i aglomeracji
    podlegającej regułom.
    Nie podoba ci się to coś z tym zrób - darciem ryja na innych nic nie
    wskórasz.

    Nie wiem - masz za małego czy o co chodzi?

  • 13. Data: 2011-05-16 14:30:08
    Temat: Re: [FILMY] Nowe Prawo - Rowerzysta z Prawej
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 15-05-2011 o 15:40:35 Sebastian Pawłowski <p...@w...gazeta.pl>
    napisał(a):

    > http://youtu.be/PelHj9NvrT4

    Czyli prawo wyprzedzania z prawej obejmuje również wyprzedzanie z prawej
    strony pojazdów skręcających w prawo?

    > http://youtu.be/YljTSk-ScOU

    To juz nie ma obowiązku jechania mozliwie blisko prawej krawędzi jezdni?
    --
    SW3
    ----

  • 14. Data: 2011-05-16 14:58:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał(a):

    > http://youtu.be/PelHj9NvrT4

    >Czyli prawo wyprzedzania z prawej obejmuje również wyprzedzanie z prawej
    >strony pojazdów skręcających w prawo?

    Na to wychodzi.
    Debilizm (p) osłów, chcących na siłę zrobić dobrze pedalarzom sięgnął nieba.

  • 15. Data: 2011-05-20 08:37:28
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    to <t...@a...xyz> wrote:
    > Ogólnie należy trzymać się możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, nie
    > tylko przy skręcaniu.

    Zabawne jest to, że samochodziarze z jednej strony mają zostawiać pas dla
    rowerów a z drugiej dla motocykli. Ciekawe kto na tym straci, zależy od
    humoru kierowcy ;)

    wit

  • 16. Data: 2011-05-20 09:35:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wit,

    Friday, May 20, 2011, 8:37:28 AM, you wrote:

    > Zabawne jest to, że samochodziarze z jednej strony mają zostawiać pas dla
    > rowerów a z drugiej dla motocykli. Ciekawe kto na tym straci, zależy od
    > humoru kierowcy ;)

    Ostatnio nie zostawiłem pedalarzowi miejsca z prawej na malutkim
    skrzyżowaniu ze znakiem stop. Pedalarz mnie na skrzyżowaniu wyprzedza
    i zajeżdża drogę... Zabiłbym go, gdybym kątem oka nie zauważył, że się
    wpieprza i nie zdjął nogi z gazu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2011-05-21 16:48:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 May 2011, SW3 wrote:

    > Czyli prawo wyprzedzania z prawej obejmuje również wyprzedzanie z prawej
    > strony pojazdów skręcających w prawo?

    Przepraszam, czy zgłaszasz syndrom trawniczka? ;) (i czy tłumaczyć
    co to takiego).

    Poważniej:
    Nie, jeśli chodzi o pojazdy SKRĘCAJĄCE, czyli takie które faktycznie
    są w takim miejscu, że biorąc pod uwagę warunki ruchu, mogą skręcać.

    Przepis o prawie wyprzedzania to jedno.
    A przepis:
    http://www.v10.pl/prawo/Kodeks,drogowy,-,Dzial,II,-,
    Ruch,drogowy,1.html#roz3oddzial6
    +++
    Art. 24.
    1. Kierujšcy pojazdem jest obowišzany przed wyprzedzaniem upewnić się
    w szczególnoœci, czy:

    1. ma odpowiedniš widocznoœć i dostateczne miejsce do wyprzedzania
    bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    3. kierujšcy, jadšcy przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował
    zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa
    ruchu.
    ---

    ....to drugie. I ten o "prawie" nie uchyla "obowiązku", przynajmniej
    w zakresie w którym literalnie nie zrobiono wyjątków.
    Przy czym to ostatnie zawiera regulacje szczegółowe (znaczy dalsze
    ustępy art.24 uchylają działanie zakazu w ten sposób, że wolno
    wyprzedzać po stronie *przeciwnej* do tej która wynika z sygnalizacji
    kierunku jazdy przez wyprzedzanego - czyli rowerem wolno wyprzedzać
    z prawej jadących prosto i w lewo).

    BTW: ja z gatunku tych przyjmujących stanowisko Climbusa.
    Kilka razy (rowerem) wyjechałem poza drogę aby sobie
    TIRmani pojechali, mimo że przepis nakazujący "i zatrzymać"
    wbrew oburzeniu Cavallino w końcu zniesiono (piszę właśnie
    o stanie *po* zmianie przepisów, nie *przed*).

    Jestem skłonny się zgodzić, że przyczyną wielu problemów jest
    właśnie "wojenne nastawienie" uczestników ruchu.
    Tak samo postrzegam rowerzystów "bo blokowanie środkiem pasa
    bezpieczne jest i basta" (przyblokować chwilowo celem spowolnienia
    nisko latającego środka transportu to co innego niż spowodować
    wleczenie się kolumny, tak gwoli wyjaśnienia, a dyskusja
    o różnicy prędkości przy wyprzedzaniu była - jak widziałem
    w innym wątku).

    I na deser, aby pozostać w temacie: również tak samo postrzegam
    zbędne blokowanie "przyciśnięciem do prawej" na kilka samochodów
    w głąb (znaczy, kiedy widać że poprzedzające pojazdy nie
    sygnalizują zamiaru skrętu w prawo).
    FORMALNIE... no formalnie kierowca ma prawo raz na kilkaset razy,
    akurat po spostrzeżeniu rowerzysty, przypomnieć sobie że
    kierunkowskaz włącza się PRZED i dołożyć do tego "przyciśnięcie",
    o ile rowerzysta jest jeszcze wyraźnie z tyłu :P
    Usiłowanie utrudniania życia innym w końcu prowadzi (jednak) do żądzy
    odwetu, pytanie po co to komu.

    > To juz nie ma obowiązku jechania mozliwie blisko prawej krawędzi jezdni?

    Słowo "możliwie" i dyskusja o przypadku "wyznaczonego pasa" były tu
    tak często wałkowane, że nic dodać nic ująć.
    Jakby policja na dowolnej drodze karała kierowców samochodów za to,
    że prawe koła ich pojazdów są (przed i po wyprzedzaniu) dalej od
    krawędzi jezdni niż koła kiedy jadę moim rowerem, to nie mielibyśmy
    dziury budżetowej :>
    Jadący wyznaczonym pasem z grubsza spełnia to wymaganie - tak
    długo, jak długo na tym pasie jest *sam*.

    pzdr, Gotfryd