  • 1. Data: 2022-08-02 10:51:17
    Temat: FPGA a narzędzia open source
    Od: M M <m...@g...com>

    Z ciekawości, robi ktoś tu coś w FPGA? Kilka lat temu rzeźbiłem coś w CPLD Xilinx-a
    (XC95xxx) ale te ich darmowe (zamknięte) narzędzia były dość toporne, widzę że chyba
    sporo się od tego czasu zmieniło i do niektórych kości zwłaszcza firmy Lattice są już
    narzędzia open source, a zasobów wystarcza by zmieścić jakiegoś RISC-V. Polecacie
    jakieś w miarę tanie i dostępne płytki od których warto zaczynać "zabawę"?

  • 2. Data: 2022-08-02 11:46:33
    Temat: Re: FPGA a narzędzia open source
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 02.08.2022 10:51, M M wrote:
> [...]
    > source, a zasobów wystarcza by zmieścić jakiegoś RISC-V. Polecacie
    > jakieś w miarę tanie i dostępne płytki od których warto zaczynać

    Jak to ,,zwłaszcza Lattice"? Chyba ,,tylko Lattice". I nawet nie jestem
    pewny, czy wszystkie rodziny FPGA tej marki są obsługiwane przez soft
    open source. Chyba ludzie dłubią też coś na Xilinxa, ale jest to póki co
    w powijakach. Nie, nie rzeźbię w FPGA, mam jakieś tam doświadczenie z
    CPLD różnych producentów i ten sam problem co ty. :-)

  • 3. Data: 2022-08-02 13:37:38
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 02/08/2022 09:51, M M wrote:
> [...]
    RISC-V. Polecacie jakieś w miarę tanie i dostępne płytki od których warto zaczynać

    Może Tang ?

    te płytki są po kilka-kilkanaście dolców

    https://www.geeklan.co.uk/?p=2919

    Ten FPGA jest malutki 9k LUT ale jakiś RISC-V da się na tym uruchomić.

    c.

  • 4. Data: 2022-08-14 18:09:03
    Od: KIKI <r...@p...wu>

    On 02.08.2022 10:51, M M wrote:
> [...]
    RISC-V. Polecacie jakieś w miarę tanie i dostępne płytki od których warto zaczynać

    Kiedyś był ten Webpack czy jak się to zwało. Ale po pierwsze to patrz co
    jest do kupienia i za ile, mówię o scalakach. Pisać sobie możesz w VHDL
    na dowolny inny FPGA/CPLD tylko nie używaj komponentów unikalnych z
    danej architektury. Później przekompilujesz na docelowym.