  • 1. Data: 2022-08-02 14:25:13
    Temat: DIY automat ładowania/rozładowania/pomiary
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest gdzieś może jakiś kompletny projekt hardware+software, służący do
    manipulowania róznymi rodzajami ogniw?

    1) Ładowanie różnej chemii
    2) Rozładowanie
    3) Pomiary (pojemność, rezystancja wew, samorozładowanie itd)
    4) Jakiś przyzwoity interfejs, LCD graficzny?
    5) Możliwosc zrzucania na kompa
    6) Przyzwoite prądy, minimum 4A w obie strony
    7) Opcjonalnie balansowanie
    8) Może być wielkie

    Tak naprawdę szukam czegoś w okolicy "wypasiony" iMAX B6 z
    oprogramowaniem cheali-charger. Ba, mam go. O ile ładować 4A potrafi, to
    rozładować nie (tylko 1A/12V), nie ma aktywnego obciązenia z solidnym
    rozpraszaniem mocy. Pewnie mógłbym go hackować, ale ...

    Sam iMAB B6 jest relatywnie prostym urządzeniem, więc po zmodyfikowaniu,
    modularyzowaniu itd można by na bazie pomysłu zrobić własny, silniejszy.

    Są osobne rozładowaki z pomiarem ładunku, ale nie ładują. Są ładowarki z
    pomiarem ładunku, ale nie rozładowują ;) Poandto to tylko 20% ficzerów
    które wyciągają projekty DIY.

    Ktoś widział jakiś projekt tego typu, z dokumentacją typu
    PCB/schemat/firmware i mógłby się podzielić linkiem?

    Liczyłem na to, że cheali-charger wygeneruje taki projekt, ale jakoś
    chyba nie :/

    Są jakieś DIY, ale zazwyczaj nie do końca spełniają załozenia:
    http://www.digiwood.ee/2-uncategorised/9-tbmax-charg
    er

  • 2. Data: 2022-08-02 14:45:46
    Temat: Re: DIY automat ładowania/rozładowania/pomiary
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 2 Aug 2022 14:25:13 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Jest gdzieś może jakiś kompletny projekt hardware+software, służący
    > do
    > manipulowania róznymi rodzajami ogniw?

    Też kiedyś szukałem z zapałem. Częściowo robiłem samemu jakieś
    prototypy. Później zapał przeszedł, parafrazując paradygmat prof.
    Levitt'a "klient nie potrzebuje ładowarki-rozladowarki, klient
    potrzebuje używać naładowanej baterii". Z mojej strony poelcam
    zadawać sobie pytanie, po co mi to, tak długo aż zapał przejdzie. I
    problem się sam rozwiąże.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2022-08-02 15:03:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/08/2022 14:45, Marek wrote:
> [...]
    > potrzebuje używać naładowanej baterii". Z mojej strony poelcam zadawać
    > sobie  pytanie, po co mi to, tak długo aż zapał przejdzie. I problem się

    Tak prawdę mówiąc to choroba nie ustępuje od ~10 lat. Co kilka tygodni
    przydało by się coś naładować i dowiedzieć sie, jak się naładowało. W
    tej chwili robie przegląd akku w UPSach domowych. Męczenie się z B6
    denerwuje mnie coraz bardziej (mimo, że to sympatyczne urządzenie),
    głównie z powodu kiepskiego rozładowania ~1A. A tu sa za rogiem LiFePO4,
    z typowym prądem rozładowania rzędu kilkunastu A. Przydał by się upgrade.

    Sztuczne obciązenia są relatywnie drogie, jak na moje potrzeby ad-hoc,
    więc najpierw analizuje czy jest jakiś DIY. Jak nie bedzie co coś czuje,
    że będę się dalej męczył z B6...

  • 4. Data: 2022-08-02 18:54:43
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Tue, 2 Aug 2022 14:25:13 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    > chyba nie :/
    >
    > Są jakieś DIY, ale zazwyczaj nie do końca spełniają załozenia:

    Poleciłbyś jakieś DIY na działkę do ładowania akumulatora z paneli,
    zasilającego kamerę 4G.

  • 5. Data: 2022-08-02 18:57:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/08/2022 18:54, marek wrote:
    > Poleciłbyś jakieś DIY na działkę do ładowania akumulatora z paneli,
    > zasilającego kamerę 4G.

    https://allegro.pl/listing?string=zestaw%20panel%20a
    kumulator

    Przy czym nie polecam. Informuję.

  • 6. Data: 2022-08-02 19:10:16
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Tue, 2 Aug 2022 18:57:38 +0200, heby napisał(a):

    > https://allegro.pl/listing?string=zestaw%20panel%20a
    kumulator

    > Przy czym nie polecam. Informuję.

    :)
    Dziękuję za szybką odpowiedź. Miałem na myśli jakiś sprawdzony schemat
    ideowy (nie musi być z PCB) - a nie "sklep" - do "zwykłego" akumulatora
    samochodowego 40 - 60 Ah.

  • 7. Data: 2022-08-02 19:36:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/08/2022 19:10, marek wrote:
    > Dziękuję za szybką odpowiedź. Miałem na myśli jakiś sprawdzony schemat
    > ideowy (nie musi być z PCB)

    Nie ma sensu. Regulator do akumulatora żelowego prawie nie rózni się od
    kwasowego. W moim, najtańszym, mozna wybrać typ baterii. Kosztował koło
    30zł. Nie opłaca się lutownicy wyjmować.

    Podrożały:

    https://allegro.pl/oferta/regulator-ladowania-30a-12
    v-24v-kontroler-solarny-11390669250

  • 8. Data: 2022-08-02 20:08:08
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Tue, 2 Aug 2022 19:36:38 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    > kwasowego. W moim, najtańszym, mozna wybrać typ baterii. Kosztował koło
    > 30zł. Nie opłaca się lutownicy wyjmować.

    Faktycznie, nie ma sensu wyjmować lutownicy. Nie wiedziałem od czego
    zacząć. Dzięki za namiary. O ile powyższy wystarczy do kamery 4G,
    to poleciłbyś jeszcze jakiś do "większego zestawu akumulatorów i paneli"
    większego na tyle, by można było zasilić tym piekarnik o mocy 2000-3000 W
    przez 1,5-2,0 h, tak by w nim coś upiec? No i jakiś falownik do kompletu?

  • 9. Data: 2022-08-02 20:43:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/08/2022 20:08, marek wrote:
> [...]
    > przez 1,5-2,0 h, tak by w nim coś upiec? No i jakiś falownik do kompletu?

    Pytaj na forach dla kamperowców. Mają to obcykane. Mój falownik ma 10kW
    i raczej Ci się nie przyda.

  • 10. Data: 2022-08-02 20:49:15
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Tue, 2 Aug 2022 20:43:31 +0200, heby napisał(a):

    > Pytaj na forach dla kamperowców. Mają to obcykane. Mój falownik ma 10kW
    > i raczej Ci się nie przyda.

    O.K. Dzięki za namiary.