  • 1. Data: 2021-06-11 12:10:51
    Temat: Finał historii: "Adata SU900 znika z systemu - kończy się?" + poszukiwania nowego dysku
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Poprzednia część historii:
    https://groups.google.com/g/pl.comp.pecet/c/-zPKT_Jn
    AIk

    Sklep morele.net uwzględnił moją reklamację na dysk w taki sposób, że
    następnego dnia po tym jak otrzymali paczkę z dyskiem to przysłali
    prośbę o numer konta do zwrotu pieniędzy:) Kasa zwrócona. Tak więc
    wielkich bojów nie było. Nie sądzę, że był testowany:)

    W związku z tym poszukuję nowego dysku SSD z aktualnie dostępnych w
    sklepach i nówek sztuk (i nie będzie to już Adata)

    ==> pojemność: 1TB (ma być to jedyny dysk w komputerze, więc odpada
    kupienie dysku mniejszego i dodanie HDD)

    ==> kontroler pamięci: nie wiem, nie znam się:) w padniętej Adacie był
    Silicon Motion 2258 i jakoś brak sympatii czuję:) Nie przesądzam, że to
    wina kontrolera, że dysk przestawał być widziany. Może coś innego,
    jestem otwarty na sugestię oczywiście.

    ==> złącze: SATA 3Gbp/s (tzw. SATA II)

    ==> technologia pamięci: TLC (QLC odpada, wolałbym oczywiście MLC, ale
    raczej już nie ma)

    ==> Miło byłoby, gdyby oficjalny program od producenta podawał dokładne
    dane o wykorzystaniu TBW (czyli jak np. w Adata SSD Toolbox: 1.83TB
    Written) a nie jak np. w Western Digital Dashboard wyłącznie procentowo.
    Ewentualnie, żeby dało się odczytać tę wartość za pomocą zewnętrznych
    programów.

    ==> Producent: raczej już nie Adata:)

    Jestem otwarty na sugestie:)

    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2021-06-11 13:08:32
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 11/06/2021 11:10, Tomaszek wrote:

> [...]
    > prośbę o numer konta do zwrotu pieniędzy:) Kasa zwrócona. Tak więc
    > wielkich bojów nie było. Nie sądzę, że był testowany:)

    Super, dobry rezultat :)

> [...]
    > Silicon Motion 2258 i jakoś brak sympatii czuję:) Nie przesądzam, że to
    > wina kontrolera, że dysk przestawał być widziany. Może coś innego,

    Polecam Ci kupic dysk z DRAM Cache i/lub z SLC Cache. Bez tego te nowe
    dyski sie zajezdzaja szybko a takze nie sa takie szybkie przy sustained
    load. A wiec odpadaja wszelkie chinole ADATy tez pewnie ale nie
    sprawdzilem twojego starego modelu a wiec tylko strzelam.
    Sam uzywam Corsairow MX500.

    > ==> złącze: SATA 3Gbp/s (tzw. SATA II)

    Dyski SATA II nie sa juz produkowane. SATA III jest wstecznie
    kompatybilne. Kupuj nowy, dobry dysk, nie patrz na to, bedzie dzialac i
    tak. Chyba, ze o czyms nie wiem o twoim setupie.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2021-06-11 13:30:14
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2021-06-11 o 13:08, pioruns pisze:
    > Polecam Ci kupic dysk z DRAM Cache i/lub z SLC Cache.

    OK. Wezmę to pod uwagę.

> [...]
    > load. A wiec odpadaja wszelkie chinole ADATy tez pewnie ale nie
    > sprawdzilem twojego starego modelu a wiec tylko strzelam.

    Ten Adata co miałem, miał SLC Cache:) Ale u mnie problemem nie było
    zużycie samych komórek pamięci. Wezmę to pod uwagę.

    > Dyski SATA II nie sa juz produkowane. SATA III jest wstecznie
    > kompatybilne. Kupuj nowy, dobry dysk, nie patrz na to, bedzie dzialac i
    > tak. Chyba, ze o czyms nie wiem o twoim setupie.

    Wiem o wczesnej kompatybilności z SATA II, wspomniałem o tym, żeby
    zasugerować, że jego wydajność przy odczycie i zapisie nie jest aż tak
    istotna, bo i tak zapewne nie wykorzystam pełnej prędkości.

    Zerknąłem na tego jegomościa:
    https://www.samsung.com/pl/memory-storage/sata-ssd/8
    70-evo-1tb-sata-3-2-5-ssd-mz-77e1t0b-eu/

    Plusy: zarówno kontroler pamięci jak i same pamięci są tego samego
    producenta. Spodziewam się mniejszej awaryjności w związku z tym

    Minusy: niskie TBW (600) lub 5 lat. Adata miała 1800TBW lub 5 lat. Nie
    znalazłem nigdzie żeby miało DRAM Cache / SLC Cache, chyba że Samsung to
    inaczej nazywa...

    --
    t0maszek

  • 4. Data: 2021-06-11 14:06:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kup Samsunga EVO i nie pie.... - będzie OK, bardzo OK ;-)

    -----

  • 5. Data: 2021-06-11 14:16:09
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2021-06-11 o 14:06, ąćęłńóśźż pisze:
    > Kup Samsunga EVO i nie pie.... - będzie OK, bardzo OK ;-)

    Zagłosuj na PiS mówili.... będzie dobrze OK mówili... :))))
    Nie głosowałem wcale na nikogo to muszę teraz siedzieć cicho i zapier...
    na 500+:)))

    A na poważnie: Uzasadnij dlaczego mam kupić Samsunga Evo?

    --
    t0maszek

  • 6. Data: 2021-06-11 15:10:32
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

> [...]
    > load. A wiec odpadaja wszelkie chinole ADATy tez pewnie ale nie
    > sprawdzilem twojego starego modelu a wiec tylko strzelam.

    Zdaje się, że ten dysk ma DRAM Cache, tylko ma od Cruciala MX500 większe
    TBW:
    https://www.goodram.com/produkty/ssd-irdm-pro-sata-i
    ii-25/

    --
    t0maszek

  • 7. Data: 2021-06-11 21:04:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:s9vk6f$ggl$1@gioia.aioe.org>
    user Tomaszek pisze tak:

    > Zagłosuj na PiS mówili.... będzie dobrze OK mówili... :))))
    > Nie głosowałem wcale na nikogo to muszę teraz siedzieć cicho i
    > zapier... na 500+:)))
    >
    > A na poważnie: Uzasadnij dlaczego mam kupić Samsunga Evo?

    Nie kupiłbym takiego dużego dysku. Po co mi taki duży ssd?

    Kupiłbym dwa po 240gb albo jeden 512gb pro.

    https://tinyurl.com/xt6hn9b7
    https://www.cclonline.com/category/718/Storage/Solid
    -State-Drives-SSDs-/attributeslist/1088002/manufactu
    rerslist/143/

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 8. Data: 2021-06-11 22:49:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 11 Jun 2021 13:30:14 +0200, w <s9vhgd$18f2$1@gioia.aioe.org>, Tomaszek
    <t...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Minusy: niskie TBW (600) lub 5 lat. Adata miała 1800TBW lub 5 lat. Nie
    > znalazłem nigdzie żeby miało DRAM Cache / SLC Cache, chyba że Samsung to

    WD Blue

  • 9. Data: 2021-06-14 12:55:58
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2021-06-11 o 12:10, Tomaszek pisze:
    > ==> Producent: raczej już nie Adata:)
    Crucial MX500, Plextor M8VC, Samsung 860 EVO

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 10. Data: 2021-06-14 21:31:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.06.2021 13:08, pioruns wrote:

    > Super, dobry rezultat :)

    Przypomina mi się niedawna historia faceta który kupił RTX 3080 w morele
    na Święta, w kwietniu czy w maju przestała działać i jem też proponowali
    od razu pieniądze* :-D

    *oczywiście tyle ile zapłacił w grudniu

    --
    Pozdrawiam,