  • 1. Data: 2021-06-04 13:45:00
    Temat: stary, tani kontroler SAS bez limitu 2TB dla SATA
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Jest tyle fajnych, tanich 8-mio portowych kontrolerów SAS, niestety te
    które mam, a zapewne i większość, których nie mam, mają limit 2TB.
    Ponoć, tę większość da się "naprawić" jakąś zabawą z firmware, ale tylko
    dla SAS.

    No i stąd tytułowe pytanie. Jest jakaś w miarę niedroga karta tego typu
    starszej generacji, która nie ma limitu 2TB?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2021-06-06 10:13:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-04, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]
    >
    > No i stąd tytułowe pytanie. Jest jakaś w miarę niedroga karta tego typu
    > starszej generacji, która nie ma limitu 2TB?

    Dwudniowe śledztwo wykazało, że zasadniczo wszystko co na lsi sas2008,
    działa, lub może działać po odpowiednim sflaszowaniu. Trochę mam
    wrażenie podrożały te karty w ciągu ostatnich paru lat, ale przy
    odrobinie szczęścia w granicach 150-200zł da się dostać nawet nówkę.

    Natomiast różne wynalazki w rodzaju lsi sas 3081e-8i, których jest pełno
    a ceny kuszą, to zdania są podzielone, choć na ogół, że dupa.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2021-06-06 10:15:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-06, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

> [...]
    >
    > Natomiast różne wynalazki w rodzaju lsi sas 3081e-8i, których jest pełno
    > a ceny kuszą, to zdania są podzielone, choć na ogół, że dupa.

    Generalnie te wymienione tutaj:
    https://wiki.unraid.net/Hardware_Compatibility

    Są bez limitu już z pudełka, albo da się z nimi coś zrobić, aby limit
    usunąć.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2021-06-06 11:17:29
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    > Generalnie te wymienione tutaj:
    > https://wiki.unraid.net/Hardware_Compatibility
    >
    > Są bez limitu już z pudełka, albo da się z nimi coś zrobić, aby limit
    > usunąć.

    Pytanie trochę na marginesie - czy dobrze myślę, że zamierzając użyć
    dysków SAS (10k, 15k), to trzeba zacząć od zorganizowania pomieszczenia,
    w którym nie przebywają ludzie, bo inaczej oszaleją od słuchania dźwięku
    tych dysków?
    --
    Olek

  • 5. Data: 2021-06-06 19:25:16
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-06-06 o 11:17, Olek pisze:

> [...]
    > dysków SAS (10k, 15k), to trzeba zacząć od zorganizowania pomieszczenia,
    > w którym nie przebywają ludzie, bo inaczej oszaleją od słuchania dźwięku

    SAS 10k i 15k tak, zdecydowanie

    --
    Irokez