  • 1. Data: 2022-07-07 12:57:37
    Temat: AccessPoint obsługujący kilka sieci jednocześnie
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Szukam zewnętrznego Access Pointa, który pozwalałby na skonfigurowanie
    kilku niezależnych SSID z których każdy byłby podpięty do osobnej
    podsieci VLAN. Najlepiej, gdyby dało się jednocześnie zestawić trzy
    takie sieci.
    Chodzi mi o podzielenie ruchu na:
    1. Sieć "infrastrukturalną", której zadaniem byłoby połączenie ze sobą
    paru budynków. Nie powinny się w niej logować normalne końcowe
    urządzenia (laptopy, telefony) chociaż dopuszczam możliwość podpięcia
    kamer do tej sieci.
    2. Sieć dla IoT, w której mogłyby pracować rozmaite (głównie
    samodzielnie składane) urządzenia IoT - jakieś czujniki, sensory itp.
    Plus ewentualnie kamery monitoringu. Tutaj też nie powinno być
    zwyczajnych komputerów czy telefonów.
    3. Zwyczajny AP - przedłużenie domowego WiFi, ułatwiające podłączenie
    się do domowego WiFi z ogrodu.

    Mógłbym niby osiągnąć ten sam efekt instalując do ściany trzy osobne
    Ubiquiti i ciągnąć do nich trzy osobne kable, jednak ani to estetyczne,
    ani wydajne energetycznie.

    Kupię coś takiego za rozsądne pieniądze? Jeśli tak, to jaki model
    polecacie? Mogą być używane.

  • 2. Data: 2022-07-07 13:52:24
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 07.07.2022 o 12:57, Atlantis pisze:
> [...]
    > ani wydajne energetycznie.
    >
    > Kupię coś takiego za rozsądne pieniądze? Jeśli tak, to jaki model

    Co to są "rozsądne pieniądze"? Może jakieś używane cisco z softwarem w
    wersji "autonomous"? One umieją wszystko...
    Np.
    https://allegro.pl/oferta/access-point-cisco-air-cap
    2702i-e-k9-12042255785

    MJ
    PS. Od razu mówię, że osobiście używałem tylko w konfiguracji z kontrolerem.

  • 3. Data: 2022-07-07 14:31:17
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 07/07/2022 11:57, Atlantis wrote:
> [...]
    > ani wydajne energetycznie.
    >
    > Kupię coś takiego za rozsądne pieniądze? Jeśli tak, to jaki model

    Kup coś na czym uda się zainstalować OpenWRT. Uzyskasz wszystko co chcesz.
    Sprawdz sobie w statytykach jakie firmware ludzie teraz pobierają
    https://downloads.openwrt.org/stats/awstats.download
    s.openwrt.org.allextra1.html

    ja bym polecił TPLINK Archer C7 (sprawdz wersje hw)
    Xiaomi MI 4a

    Jak chcesz coś na 3band (2x5Ghz + 1x 2.4GHz) to polecam Linksys EA8300

    c.

  • 4. Data: 2022-07-07 17:34:46
    Od: M M <m...@g...com>

    Mikrotik?

  • 5. Data: 2022-07-07 17:58:21
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 07/07/2022 13:31, Cezar wrote:

> [...]
    > Xiaomi MI 4a
    >
    > Jak chcesz coś na 3band  (2x5Ghz + 1x 2.4GHz) to polecam Linksys EA8300

    nie doczytałem że zewnętrzny - zobacz np TP-link Omada EAP225

  • 6. Data: 2022-07-07 22:37:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Jul 2022 16:58:21 +0100, Cezar napisał(a):

    s.openwrt.org.allextra1.html

    > nie doczytałem że zewnętrzny - zobacz np TP-link Omada EAP225

    A z wersji "pudełkowych" to Drayteki ogarniają kilka SSID i VLAN.
    Można też bawić się z Mikrotikami, ale ich jeszcze nie znam, jeśli chodzi o
    modele.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam