  • 1. Data: 2022-07-08 12:20:15
    Temat: Oprogramowanie do rysowania diagramów LAD/FBD
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Zostałem poproszony przez znajomą osobę o pomoc w narysowaniu kilku
    diagramów drabinkowych LAD/schematów FBD realizujących określone funkcje
    logiczne. O ile samą logikę stojącą za tym ogarniam i bez problemu
    mógłbym to rozpisać równaniami boole'owskimi, napisać w VHDL-u czy
    narysować za pomocą bramek, to z LAD/FDB akurat nie korzystałem nigdy.
    Pobieżny rzut oka na opisy w internecie pokazuje, że nie jest to jakaś
    skomplikowana tematyka, przynajmniej na tym poziomie.
    Problem jest inny - nie mogę znaleźć żadnego sensownego programu tego
    (najlepiej na Linuksa). Google zwracają jakieś tutoriale ze screenami z
    programów, jednak samych programów namierzyć nie mogę (zapewne należą do
    jakichś płatnych zestawów narzędzi). Liczyłem na to, że dostępne będą
    jakieś proste edytory on-line, ale tych też znaleźć nie mogę.
    Ktoś mógłby coś polecić? Wolałbym uniknąć rysowania tego ręcznie w
    programie graficznym. ;)

  • 2. Data: 2022-07-08 15:03:25
    Od: pytający <r...@p...fm>

    piątek, 8 lipca 2022 o 12:20:23 UTC+2 Atlantis napisał(a):
> [...]
    > jakieś proste edytory on-line, ale tych też znaleźć nie mogę.
    > Ktoś mógłby coś polecić? Wolałbym uniknąć rysowania tego ręcznie w

    W CPDev, możesz narysować w LAD i FBD, a nawet przesymulować działanie programu.
    Pełna wersja poniżej i bez ograniczeń:
    https://www.e-tronix.eu/14,pakiet-cpdev-i-codesys.ht
    ml

    pytający

  • 3. Data: 2022-07-08 15:29:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Jul 2022 12:20:15 +0200, Atlantis wrote:
> [...]
    > skomplikowana tematyka, przynajmniej na tym poziomie.
    > Problem jest inny - nie mogę znaleźć żadnego sensownego programu tego

    Nie wiem czy jest taki "ogolny".
    Najprosciej to zainstalowac jakis program do sterownika - zazwyczaj ma
    mozliwosc wprowadzenia ukladu bez sterownika i wydruku "schematu".

    J.

  • 4. Data: 2022-07-11 17:38:47
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    W dniu 2022-07-08 o 12:20, Atlantis pisze:

    > Ktoś mógłby coś polecić? Wolałbym uniknąć rysowania tego ręcznie w
    > programie graficznym. ;)

    LAD jest tekstowy.
    Ideą jego jest pisanie w edytorze/notatniku.

    --
    Desoft

    Avast.