  • 1. Data: 2011-05-05 04:18:00
    Temat: Flash na urzadzeniu mobilnym
    Od: "moonwalker" <rafal[no-spam]@virgindigital.pl>

    Witam, mam pytanie:
    Mam przygotowana strone w calosci wykonana we Flashu, niestety w
    przegladarce na smartphonie jest ona niewidoczna - wiem ze problem lezy w
    niepelnej obsludze flasha przez przegladarke smartphona.
    Czy jest sposob aby obejsc ten problem? Czy da sie np. wywolac uruchomienie
    wersji html automatycznie gdy przegladarka nie obsluguje flasha?

    pozdr.

  • 2. Data: 2011-05-05 07:37:52
    Temat: Re: Flash na urzadzeniu mobilnym
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 05-05-2011 06:18, moonwalker pisze:
> [...]
    > Czy jest sposob aby obejsc ten problem? Czy da sie np. wywolac
    > uruchomienie wersji html automatycznie gdy przegladarka nie obsluguje

    Najlepiej w ogóle zrezygnuj z flash-a dla urządzeń mobilnych. Na
    urządzeniach mobilnych nie dość, że strasznie zamula, to jeszcze
    "pożera" zasoby baterii. Nie mówiąc już o tym, że kiepsko jest
    obsługiwany, np. na Androidzie.

    A co alternatywy w przypadku braku flash-a:
    http://www.adobe.com/devnet/flashplayer/articles/alt
    ernative_content.html

    --
    Peter

  • 3. Data: 2011-05-08 08:09:58
    Od: beherit / pn <b...@g...com>

    W dniu 2011-05-05 06:18, moonwalker pisze:
> [...]
    > przegladarce na smartphonie jest ona niewidoczna - wiem ze problem lezy
    > w niepelnej obsludze flasha przez przegladarke smartphona.

    Praktycznie wszystko we Flashu da się przepisać na JS, owszem droższe i
    cięższe to niż zrobienie animacji Flash, ale IMHO się opłaca - zresztą
    sam dziękuję za współpracę KLientom chcącym Flasha - dla mnie to się
    nadaje do prezentacji animacji, nie treści. Mam jednego Klienta, któremu
    zależało na dostępności, a jednocześnie chciał mieć bardzo wizerunkowy
    serwis - zaskoczony jestem pozytywnie tym jak fajnie końcowy efekt
    pisany w JS działa np. na androidzie :).

    Pozdr,p.