  • 1. Data: 2010-03-07 19:24:33
    Temat: Forester czy Tiguan ?
    Od: Lukasz <l...@g...com>

    Spory dylemat. Samochod bedzie kupiony w USA i zabrany do Polski wiec
    prawdopodobnie nie bedzie gwarancji itp. Tiguan 2.0T Tiptronic 4Motion
    24,000USD, Forester 2.5X Premium automat, ok $22,500.
    Co bedzie bardziej praktyczne w kraju? Bo jechalem nimi i VW jest
    zdecydowanie lepiej wykonany i prowadzi sie lepiej choc troche
    ciasniejszy i ma mniejszy bagaznik. Jak bedzie sie trzymac wnetrze
    Subaru po roku na polskich drogach..? Moze ktos jezdzi jednym z tych
    samochodow. Prosilbym o opinie.

    Lukasz

  • 2. Data: 2010-03-07 20:06:35
    Temat: Re: Forester czy Tiguan ?
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Lukasz wrote:
> [...]
    > ciasniejszy i ma mniejszy bagaznik. Jak bedzie sie trzymac wnetrze
    > Subaru po roku na polskich drogach..? Moze ktos jezdzi jednym z tych

    Jezdzilem i Tigualnem (nowym dizlem w automacie) oraz foresterem 2.5 wolnossacym
    boxerem (autem chyba 4-letnim). W Tiguanie wszystko trzeszczy od nowosci, naped
    na 4 kola wydaje mi sie o wiele mniej praktyczny niz w Foresterze. Po wjechaniu
    na grzaska lake z koleinami auto kilka razy sie zakopalo i nie dalo sie zrobic
    nic. Forester (sprowadzony z USA) byl w srodku brzydko wykonany, ale silnik i
    naped wszystko rekompensowaly. Dzwiek silnika piekny, auto ciagnelo juz od
    niskich obrotów. ale co najwazniejsze, dawalo sobie swietnie rade w terenie,
    zarówno po kamienistych brzegach górskiej rzeki, jak i na rozmoknietej lace.
    Tiguan wydal mi sie autem kompletnie bez iskry, za to Forester mial to "cos". Ja
    bym sie nie zastanawial i o tiguanie nawet nie myslal :)

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 3. Data: 2010-03-07 20:20:23
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 7 Mar, 19:24, Lukasz <l...@g...com> wrote:
> [...]
    > ciasniejszy i ma mniejszy bagaznik. Jak bedzie sie trzymac wnetrze
    > Subaru po roku na polskich drogach..? Moze ktos jezdzi jednym z tych

    Co do VW to Ci nie powiem, ale Forestera dobrze przemyśl, zwłaszcza
    jak ma być bez gwarancji.

    U mnie w ciągu 3 lat (tyle jest gwarancji w PL) wymieniali 2 x
    amortyzatory, 2x naprawiali szybę drzwi kierowcy, kilka razy
    regulowali silnik (podobno wina paliwa), oryginalne klocki i tarcze
    też 2x (tzn. raz gwarancja - po kilkunasty tyś., a autem jeździ żona,
    więc raczej lekko i spokojnie). A przebieg to <50k km. Przeglądy to
    koszt +- 2k.
    Do tego wykonanie raczej średnie (materiały słabe, spasowanie lepiej,
    ale plastiki w tyle już trzeszczą).
    To jest ta poprzednia wersja (początek 2007) - napęd super, silnik ok,
    ale reszta baaardzo przereklamowana.

  • 4. Data: 2010-03-07 20:51:14
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-07 19:24:33 +0100, Lukasz <l...@g...com> said:

    > Spory dylemat.

    Dylemat to kłopotliwa sytuacja wymagająca trudnego wyboru między dwiema
    przykrymi możliwościami.
    Więc raczej trudny wybór - chyba, że kupno auta to przykrość.

    > Co bedzie bardziej praktyczne w kraju? Bo jechalem nimi i VW jest
    > zdecydowanie lepiej wykonany i prowadzi sie lepiej

    Jeśli ważne jest, by pojazd był lepiej wykonanay i by jeździło się nim
    lepiej, to ten.

    > choc troche
    > ciasniejszy i ma mniejszy bagaznik.

    A jeśli ważny jest bagażnik, to ten drugi.

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2010-03-08 07:33:30
    Od: Lukasz <l...@g...com>

    On Mar 7, 11:20 am, Karthoon <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > ale plastiki w tyle już trzeszczą).
    > To jest ta poprzednia wersja (początek 2007) - napęd super, silnik ok,

    Dziekuje za opinie. Przywiozlem Forestera do domu i zobaczymy, jak
    sie spisze. Prowadzi sie znacznie gorzej od VW ale jest prosty i
    powinien byc niezawodny (montowany w calosci w Japoni ). Kiepskie
    materialy wewnatrz ale moze sie przyzwyczaje.
    L.

  • 6. Data: 2010-03-08 11:22:19
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > ... VW jest
    > zdecydowanie lepiej wykonany i prowadzi sie lepiej...
    Ciekaw jestem co masz na myślisz pisząc, że VW prowadzi się lepiej? Z tego co
    wiem to jest odwrotnie. Tiguan bardziej podsterowny a Forester bardziej neutralny.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 7. Data: 2010-03-08 15:44:10
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    <n...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > co
    > wiem to jest odwrotnie. Tiguan bardziej podsterowny a Forester bardziej

    Zacznijmy od tego, ze Tiguany maja jakies dolaczane pseudo AWD, ktore z
    glebszego blota Forester na lince wyciagnie. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2010-03-08 20:21:10
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2010-03-07 19:24, Lukasz pisze:
> [...]
    > ciasniejszy i ma mniejszy bagaznik. Jak bedzie sie trzymac wnetrze
    > Subaru po roku na polskich drogach..? Moze ktos jezdzi jednym z tych

    Forester, Forester
    Na pewno lepiej wykonany-może surowy w dotyku, ale na pewno trwalszy-mam
    ciężką nogę i jeżdżę ponad 50k km rocznie po polnych, wiejskich i
    Warszawskich dziurach, MY2007/to ta poprzednia buda/ z 2litrowym motorem
    w automacie i 2,5 wolnossący dostępny tylko w wersjach amerykańskich
    będzie na pewno lepszym silnikiem.
    Forester jest w 100% wykonywany w Japonii i to się czuje po 2-3 latach.
    :-)

    Bartek

  • 9. Data: 2010-03-09 03:26:38
    Od: Lukasz <l...@g...com>

    On Mar 8, 2:22 am, n...@o...pl wrote:
> [...]
    > wiem to jest odwrotnie. Tiguan bardziej podsterowny a Forester bardziej neutralny.

    Czulem sie pewnie i bezpiecznie wchodzac w zakret przy 130km/h,
    samochod nie przechylal sie i hamowal bardzo stabilnie. Forester
    prowadzi sie latwiej przy malych predkosciach ale ponad 120km/h i
    troche nierownosci i samochod 'plywa'. Chodzi tu o wersje USA,
    europejskie sa chyba twardsze. Wnetrze Forestera "pachnie" jak nowy
    TV,pewnie z tego samego tworzywa :) Glowa boli po chwili ale to
    przejdzie. Mamy w domu Honde i przez pare tygodni nikt nie chcial tym
    jezdzic, pozniej sie wywietrzyla. Kupilem Subaru i to dobrze, bo teraz
    naprawde doceniam VW :)

  • 10. Data: 2010-03-09 09:41:02
    Od: n...@o...pl

> [...]
    > samochod nie przechylal sie i hamowal bardzo stabilnie. Forester
    > prowadzi sie latwiej przy malych predkosciach ale ponad 120km/h i
    Czyli jeździ się przyjemniej a nie lepiej prowadzi. Teraz rozumiem.