  • 31. Data: 2022-03-04 12:34:10
    Temat: Re: Format karty SD
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-04 o 10:45, trybun pisze:

    > Jednym słowem - pierwszy objaw całkowitej agonii karty.. Jasne,
    > zastanawia tylko jak słabo taki sprzęt jest obsługiwany przez
    > oprogramowanie. System czy programy do obsługi powinny wyć na alarm już
    > przy drobniejszych sprawach niż początek agonii dysku.

    Pewnie w nieodpowiednim formacie tę kartę sformatowaeś (w komputerze).

    --
    animka

  • 32. Data: 2022-03-04 12:44:55
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > A jakiego byś polecała, ogólnego czy do specjalisty, np ortopedy? ?

    Może do psychiatry :-)

    Wsadź tę kartę do komputera i sformatuj tak jak się formatuje dyskietki.
    Zresztą karty są tanie, więc możesz sobie kupić nową. Nie zbidniejesz.

    --
    animka

  • 33. Data: 2022-03-04 13:29:29
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 04.03.2022 o 11:11, a...@p...com pisze:

    > Te karty są przeznaczone do trzymania switfoci i filmów z kotami oraz
    > pornoli. Od strony technicznej to kompletny syfilis, kup profesjonalną
    > kartę albo rejestrator z kartą C-Fast czy nawet dyskiem SSD.

    Jakość kart a możliwości ich diagnozowania przez software to dwie
    sprawy. W tym drugim  programiści ewidentnie nie maja się czym chwalić.

    Co to znaczy "profesjonalna karta"? Przypuszczam że chodzi tylko o jej
    cenę..

  • 34. Data: 2022-03-04 13:29:52
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 04.03.2022 o 12:34, Animka pisze:

    > Pewnie w nieodpowiednim formacie tę kartę sformatowaeś (w komputerze).

    FAT 32 nie jest nieodpowiedni?

  • 35. Data: 2022-03-04 13:30:43
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 04.03.2022 o 12:44, Animka pisze:

    > Może do psychiatry :-)

    Praktykowałaś? Pomogło?

    > Wsadź tę kartę do komputera i sformatuj tak jak się formatuje dyskietki.
    > Zresztą karty są tanie, więc możesz sobie kupić nową. Nie zbidniejesz.

    Tanie jak dla kogo. Lepiej nie mierzyć innych swoją miarą.

  • 36. Data: 2022-03-04 13:31:26
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 04.03.2022 o 11:44, a...@p...com pisze:

    > Kupiłeś kartę przeznaczoną do rejestratorów video? Jeśli nie, to ci
    > nszybko padnie.
    >
    > Na drugie pytanie jest pewna odpowiedź, ale nie wiem, czy cię
    > zadowoli. Flash Read Disturb errors.
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Flash_memory#Read_dist
    urb

> [...]
    > wygenerować błędy w komórkach przylegających do odczytywanej komórki
    > Flash.
    > Po ilu odczytach się to stanie? To można określić tylko w przybliżony
    > sposób, producenci pamięci Flash w niedostępnych publicznie
    > dokumentacjach pewnie określają ilość cykli odczytu, po których trzeba
    > reallokować całe strony pamięci flash, bo inaczej algorytm ECC nie da
    > sobie rady. W przypadku karty w trybie read-only to jest loteria.
    >
    > Generalnie zostaje rozbicie karty młotkiem bo mogą być na niej jakieś
    > osobiste dane, a zbieracze złomu mogą je odczytać.

    Nie, kupiłem pierwszą lepszą z brzegu. Nawet nie wiedziałem że są jakieś
    dedykowane do rejestratorów.

    No tak, wszystko jasne. Dzięki.

  • 37. Data: 2022-03-04 14:09:53
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-04 o 13:29, trybun pisze:

    > FAT 32 nie jest nieodpowiedni?

    Odpowiedni.

    --
    animka

  • 38. Data: 2022-03-04 14:12:47
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-04 o 13:30, trybun pisze:

    > Praktykowałaś? Pomogło?

    Nie, bo żadna karta mi nie "padła" czy sie zablokowała.

    > Tanie jak dla kogo. Lepiej nie mierzyć innych swoją miarą.

    Ja jestem bidna i karty mi działają już wiele lat.

    --
    animka

  • 39. Data: 2022-03-04 14:13:57
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-04 o 13:31, trybun pisze:

    > Nie, kupiłem pierwszą lepszą z brzegu. Nawet nie wiedziałem że są jakieś
    > dedykowane do rejestratorów.

    Ile kosztowała?

    --
    animka

  • 40. Data: 2022-03-04 14:35:13
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 4 Mar 2022 13:31:26 +0100
    doszła do mnie wiadomość <svt0qu$hnv$4@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

    urb

    >Nie, kupiłem pierwszą lepszą z brzegu. Nawet nie wiedziałem że są jakieś
    >dedykowane do rejestratorów.
    >

    >No tak, wszystko jasne. Dzięki.

    Ano są, nie tyle dedykowane, co polecane do kamer monitoringu. Chodzi
    o temperatury pracy(-25 do +85) i wytrzymałość na ciągły zapis
    strumienia video, z reguły mają "endurance" w nazwie i są droższe od
    zwykłych, tu wyfiltrowałem:
    https://www.ceneo.pl/Karty_pamieci;szukaj-endurance
    Jak mało jezdzisz, to pewnie zwykła karta pociągnie jakiś czas, ta
    zepsuta długo działała?

    --
    Szwambuł Trantiputl
    Inter stercus/faeces et urinam nascimur