  • 51. Data: 2022-03-06 14:39:45
    Temat: Re: Format karty SD
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Mar 2022 12:25:06 +0100, trybun napisał(a):

    > (...)
    > Nie znam się na nośnikach danych ponad podstawy, ale nie wierzę z kolei
    > że są jakieś znaczące różnice w ich działaniu. I w gwarancje że jak

    Jaja sobie robisz?
    To nie jest kwestia wiary, tylko techniki. Inny typ pamięci, inne
    zarządzanie, inne kontrolery. Tylko obudowa taka sama.

    Pierwszy-lepszy link:

    https://www.kingston.com/unitedkingdom/pl/blog/pc-pe
    rformance/difference-between-slc-mlc-tlc-3d-nand

    To samo krócej:
    https://tiny.pl/941lb

    > zakupie droższy to nie będzie to kasa wyrzucona w błoto. Znacznie
    > bliższy jestem uwierzenia że to właśnie reklamy i wydawana na nie
    > pieniądze są głównym powodem tego ze są droższe w sprzedaży. Tak jak to
    > jest np z "olejem kujawskim".

    Nie wiem, o co i o jaki olej Ci chodzi.
    Ale trzeba by nie mieć nomen omen oleju w głowie, aby porównywać
    technologię z epoki brązu (olej) z technologią z końca XX wieku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 52. Data: 2022-03-06 18:11:40
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 6 Mar 2022 11:35:14 +0100
    doszła do mnie wiadomość <62248e63$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Kamil" <n...@t...pl> :

    >Już CI ludzie kilka razy napisali. Read only. Teraz rozumiesz?

    I w dodatku każdy odczyt danych może spowodować nienaprawialne błędy.
    -> Read Disturb

    --
    Szwambuł Trantiputl
    Inter stercus/faeces et urinam nascimur

  • 53. Data: 2022-03-06 19:55:18
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.03.2022 o 14:39, Adam pisze:

> [...]
    > Ale trzeba by nie mieć nomen omen oleju w głowie, aby porównywać
    > technologię z epoki brązu (olej) z technologią z końca XX wieku.

    A co to znaczy dla mnie klienta ten inny typ, inne zarządzanie itd że
    mam mniej lub więcej za to płacić? Bo wyraźnie sugerujesz że płacąc
    drożej kupujesz sobie rakietę wytrzymująca lata bezproblemowego użytkowania.

    O to  chodzi że są pojemniki z olejem jadalnym z napisem "Kujawski", te
    pojemniki kosztują co najmniej o 1/3 więcej niż inne rzepakowe oleje.
    Słusznie nie kupuję tego drogiego oleju nie wierząc że on jest o 1/3
    więcej wart niż te  tańsze oleje?

    Marketingowe pogrywanie z naiwnością klienta nie zna pojęcia czasu.

  • 54. Data: 2022-03-06 20:19:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/03/2022 19:55, trybun wrote:
    > A co to znaczy dla mnie klienta ten inny typ, inne zarządzanie itd że
    > mam mniej lub więcej za to płacić?

    Oznacza to, że, na przykład, niektóre karty SD nie nadają się do
    niektórych zastosowań.

    Na przykład najtańsze karty SD znakomicie nadają się do trzymania fotek
    robinych raz w miesiącu, ale kompletnie nie nadają się do orania
    rejestratorem. Z uwagi na zupełnie inną trwałośc pamięci Flash. A pamięt
    ta, w rejetratorze, jest niszczona w tępie ekspresowym i jest to jedno z
    najbardziej wymagających urządzeń dla kart SD.

    > O to  chodzi że są pojemniki z olejem jadalnym z napisem "Kujawski"

    Sa karty SD przeznaczone do ciężkiego orania, ale nie musisz rozumieć
    dlaczego sa droższe. Dokładnie takie same problemy wystepują na rynku
    dysków SSD, są rózne typy i są zastosowania, gdzie kupno złego typu
    kończy się uszkodzeniem danych z powodu za duzego orania.

    Droższe pamieci Flash będa miały więcej cykli zapisu, choć nie zawsze,
    ale zazwyczaj tak jest.

    > Marketingowe pogrywanie z naiwnością klienta nie zna pojęcia czasu.

    Albo ignorancja w zakresie nośników pamięci przez niedzielnych
    informatyków, którzy mysla, że paramtery i technologia wykonania karty
    to tylko napisy dla frajerów.

    Żyj w przeświadczeniu, że można zaoszczędzić 3.58zł. Można. Wolnośc mamy
    niejaką, w tym do strzelania sobie w kolano też.

  • 55. Data: 2022-03-06 23:24:14
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 6 Mar 2022 19:55:18 +0100
    doszła do mnie wiadomość <t0302m$1shv$1@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

> [...]
    >więcej wart niż te  tańsze oleje?
    >
    >Marketingowe pogrywanie z naiwnością klienta nie zna pojęcia czasu.

    Skoro nie rozumiesz, to może jeszcze raz, bardziej obrazowo i w
    uproszczony sposób.
    Masz kartę microsd o pojemności 32GiB zrobioną na jednym chipie
    pracującym w trybie TLC(trzy bity na komórkę), taki chip wytrzymuje
    około tysiąca cykli P/E(programowanie/kasowanie), czyli można na nim
    zapisać 32 Terrabajty danych zanim padnie, co może być zbyt małą
    wartością dla rejestratora czy kamery, bo będziesz musiał te karty
    wymieniać trzy razy w roku albo i częściej. Taki sam chip może
    pracować w trybie pSlc(1 bit na komórkę) wytrzymując prawie petabajt
    danych(trzydzieści TYSIĘCY cylki P/E), ale w tym trybie ma on
    trzykrotnie mniejszą pojemność, więc do zrobienia karty 32GiB
    przeznaczonej do rejestratora wytrzymującej 30 razy więcej zapisanych
    danych potrzebujesz TRZECH chipów pSlc zamiast jednego TLC, teraz
    rozumiesz? Musisz zastosować TRZY chipy zamiast jednego, stąd wyższa
    cena.
    Ot i cała historyja.

    Te twoje odniesienia do usług pocztowych czy oleju nie działają w tym
    wypadku.

    No ale co tam, to ty decydujesz, czy będziesz wymianiał karty trzy
    razy w roku czy raz na dziesięć lat.

  • 56. Data: 2022-03-07 00:23:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-06, trybun <M...@j...cb> wrote:
    > A co to znaczy dla mnie klienta ten inny typ, inne zarządzanie itd że
    > mam mniej lub więcej za to płacić? Bo wyraźnie sugerujesz że płacąc
    > drożej kupujesz sobie rakietę wytrzymująca lata bezproblemowego użytkowania.

    Co to dla Ciebie oznacza będzie związane z tym jak tę kartę
    użytkowujesz. Jeśli tak jak podałeś, czyli maks parę godzin dziennie, to
    ta różnica pewnie nie ozncza dla Ciebie nic.

> [...]
    > więcej wart niż te  tańsze oleje?
    >
    > Marketingowe pogrywanie z naiwnością klienta nie zna pojęcia czasu.

    To wszystko jest kwestia 2ch spraw:

    1) czy funkcjonalność produktu zapewni jego poprawną pracę/zachowanie w
    warunkach użytkowania przez klienta.
    2) czy towar odpowiead subiektywnym preferencją klienta

    Nie mam pojęcia co siedzi w oleju kujawskim, ale to, że dla Ciebie nie
    ma różnicy, nie oznacza, że nie ma dla innych. To tak jak z tym
    przysłowiowym winem. Dla niektórych delektowanie się tym uznanym przez
    koneserów za dobre to jest to czego potrzebują, dla Ciebie bez sensu
    skoro wódką się też naebiesz i będzie dużo taniej. Ale to wcale nie
    oznacza, że nie ma różnicy, a że Ty nie widzisz tej różnicy, lub nie
    jest ona warta tego ile musiałbyś dopłacić.

    Więc na ogół nie jest to żadna naiwność, a po prostu inne potrzeby i
    inne priorytety.

    --
    Marcin

  • 57. Data: 2022-03-07 00:37:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-06, trybun <M...@j...cb> wrote:
> [...]
    > drożej kupujesz sobie rakietę wytrzymująca lata bezproblemowego użytkowania.

    Co to dla Ciebie oznacza będzie związane z tym jak tę kartę
    użytkujesz. Jeśli tak jak podałeś, czyli maks parę godzin dziennie, to
    ta różnica pewnie nie oznacza dla Ciebie nic.

> [...]

    To wszystko jest kwestia 2ch spraw:

    1) czy funkcjonalność produktu zapewni jego poprawną pracę/zachowanie w
    2) czy towar odpowiada subiektywnym preferencjom klienta

  • 58. Data: 2022-03-07 12:10:30
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Co to dla Ciebie oznacza będzie związane z tym jak tę kartę
    > użytkujesz. Jeśli tak jak podałeś, czyli maks parę godzin dziennie, to
    > ta różnica pewnie nie oznacza dla Ciebie nic.

    Sorry, ale sama rzeczowa wypowiedź nie jest miarodajna bo jest oparta na
    zwykłym chciejstwie..  Zapłaciłem więcej to mam więcej i muszę mieć
    więcej. Pisałem o swojej karcie która mi padła po zaledwie paru latach
    użytkowania. Mam jeszcze jedno auto z innym rejestratorem, w nim karta
    była włożona jakieś 10lat temu. Karta również najtańsza z możliwych
    jakie w tym czasie były dostępne, używana na poziomie tej zepsutej
    powiększonym o okres używania, ma się swietnike... i jakie miałbym z
    tego wyciągać inne wnioski niż te które dla niegadżeciarza nasuwają się
    same "jak nie widać różnic to po co przepłacać"?

> [...]
    > jest ona warta tego ile musiałbyś dopłacić.
    >
    > Więc na ogół nie jest to żadna naiwność, a po prostu inne potrzeby i

    No właśnie, tu jest pies pogrzebany - nie wiesz co jest w Kujawskim,
    jednak to jego kupujesz przepłacając. Dodam jeszcze że nie tylko Ty nie
    wiesz, otóż w Kujawskim nie ma nic czego by nie było w innych olejach.

    Oczywiście że nie zawsze naiwność, jest sporo ludzi których zwyczajnie
    rajcuje kupowanie droższych towarów. Po prostu się w ten sposób
    świadomie dowartościowują.

  • 59. Data: 2022-03-07 12:11:46
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.03.2022 o 23:24, a...@p...com pisze:
> [...]
    > wypadku.
    >
    > No ale co tam, to ty decydujesz, czy będziesz wymianiał karty trzy

    Skoro tak twierdzisz..  Jakieś przykłady na konkretne egzemplarze tych
    "gorszych" i "lepszych" kart mógłbyś dać? Tzn, tylko tych "lepszych" bo
    "gorsze" znam.

  • 60. Data: 2022-03-07 12:12:41
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.03.2022 o 20:19, heby pisze:

> [...]
    > pamięt ta, w rejetratorze, jest niszczona w tępie ekspresowym i jest
    > to jedno z najbardziej wymagających urządzeń dla kart SD.

    Jak skomentujesz żywotność karty w rejestratorze mojego drugiego auta,.
    W sumie poza tą o której wątek żadna karta mi jeszcze nie padła mimo
    tego że wcześniej miałem monitoring domowy oparty na kartach SD.

> [...]
    >
    > Żyj w przeświadczeniu, że można zaoszczędzić 3.58zł. Można. Wolnośc
    > mamy niejaką, w tym do strzelania sobie w kolano też.

    Najlepsza jest metoda prób i błędów, pozorna biegłość w danej dziedzinie
    może sprowadzać na manowce.