  • 1. Data: 2021-02-04 00:43:11
    Temat: Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Po długawych poszukiwaniach lada dzień zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
    4800H. Do tego będzie RTX2060. Jeżeli robię źle, to bardzo proszę
    wyprowadźcie mnie z błędu zanim będzie za późno.
    Laptop ma być uniwersalny do wszystkiego dla całej rodziny. Czyli
    internet, zdjęcia i montowanie filmików pamiątkowych, szkoła zdalna i
    gry też.

  • 2. Data: 2021-02-04 08:24:44
    Temat: Re: Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.02.2021 o 00:43, Poldek pisze:

> [...]
    > Laptop ma być uniwersalny do wszystkiego dla całej rodziny. Czyli
    > internet, zdjęcia i montowanie filmików pamiątkowych, szkoła zdalna i
    nie napisałeś najważniejszego parametru. za ile. bez tego trudno wyczuć
    czy to korzystny finansowo wybór czy nie.
    Do wszystkich wyżej wymienionych zadań poza "gry też" wystarczy komputer
    za 1000zł maks. czyli reszta kasy to realizacja "gry też"
    Ja tak w każdym razie podchodzę do wydatków, bo raczej zamożny nie
    jestem. ale nie bierz tego do siebie.
    ToMasz

    ps z rzeczy na które zwróć uwagę. grafika w laptopie, będzie wolniejsza
    od tej samej grafiki w stacjonarnym. powinna miec inną nazwę, ale nie
    ma, a konsumenci to łykają. ekran, będzie miał ileś tam cali, ale jaki
    to będzie ekran, technologia, jakość - tego będziesz musiał głęboko
    szukać. warto wiedzieć o jego wadach przed zakupem.

  • 3. Data: 2021-02-04 14:33:08
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-02-04 00:43, Poldek wrote:
> [...]
    > Laptop ma być uniwersalny do wszystkiego dla całej rodziny. Czyli
    > internet, zdjęcia i montowanie filmików pamiątkowych, szkoła zdalna i

    Jak wybrałeś i Ci pasuje to bierz. Raczej szybciej niż później, bo
    jeżeli okaże się że firmy niedoszacowały zapotrzebowania na laptopy z
    grafiką 30x0 (tak jak wyszło to w przypadku kart graficznych z tej serii
    oraz najnowszych konsol) to promocje na poprzednią generację mogą się
    szybko skończyć. Tym bardziej że w tle zaczyna się chiński nowy rok co
    ma spory wpływ na produkcję.

    Po drugie - zależy co rozumiemy przez gry, ale generalnie laptopy do
    gier są stosunkowo drogie, a podczas grania gorące (co przekłada się na
    jego żywotność, nie tylko w postaci padającego gpu - kiedyś nagminny
    problem w laptopach, ale czesto kruchości plastiku bądź częstszych niż
    zwykle awarii dysków) więc warto poczytać o tym konkretnym modelu który
    chcesz nabyć - oczywiście, do końca gwarancji pochodzi, ale później bywa
    różnie.

    I po trzecie: dużo ramu, często modele - zwłaszcza te sprzedawane w
    marketach rtv - kuszą procesorem czy kartą graficzną a do kompletu jest
    jakieś 8GB ramu, obecnie nie kupowałbym żadnego sprzętu pc z mniej niż
    16GB zwłaszcza że różnica w cenie *powinna* być śmiesznie niska.

    Kolejna sprawa (w związku z poprzednim postem - bo wygląda że chcesz
    zastąpić czy odciążyć stacjonarny komputer) to obowiązkowy backup
    ważnych danych przy urządzeniu mobilnym które nie tylko ma gorsze
    warunki pracy ale i łatwo je uszkodzić, zwłaszcza jeżeli będzie krążyło
    między użytkownikami po całym domu.

  • 4. Data: 2021-02-04 18:19:22
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 04.02.2021 o 00:43, Poldek pisze:
    > Ryzenem 4800H. Do tego będzie RTX2060

    Jak ktoś ci to rozwali to będziesz kwiczał.

  • 5. Data: 2021-02-04 18:28:14
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 04.02.2021 o 08:24, ToMasz pisze:

> [...]
    > to będzie ekran, technologia, jakość - tego będziesz musiał głęboko
    > szukać. warto wiedzieć o jego wadach przed zakupem.

    Chodzi mi głównie o to, czy pakując się w Ryzena nie pakuję się w
    kłopoty. Zauważyłem, że wykształciły się obecnie dwie szkoły. Jedna, że
    Intel się skończył i obecnie Ryzen jest na topie w komputerach pod
    Windows, gdyż jest szybszy, chłodniejszy i mniej ciągnie prądu. Druga
    szkoła, to trwający przy Intelu, którzy twierdzą, że komputer na AMD
    zawiesza się, sterowniki nie działają i same zmartwienia.

  • 6. Data: 2021-02-04 19:17:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-02-04 o 18:28, Poldek pisze:
    > na AMD zawiesza się, sterowniki nie działają i same zmartwienia.

    Może mam fobię ale kilka tygodni temu znowu się potwierdziło
    "reperowałem" paroletniego jakiegoś taniego laptopa na AMD...

    Wifi działało jak chciało internet nawet na kablu były zwisy transferu.
    a po przeinstalowaniu systemu dolegliwości tylko zmalały.

    A że taki stan wystarczał pierwszoklasiście do zdalnej nauki to już tak
    zostało.

    I jak ja mam nie podchodzić do AMD jak do jeża ;-)

    PS. Oczywiście założyłem SSD a i tak nie byłem zadowolony TO STRASZNE ;-)

  • 7. Data: 2021-02-04 19:18:36
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 04.02.2021 o 18:28, Poldek pisze:
    /'.../
> [...]
    > szkoła, to trwający przy Intelu, którzy twierdzą, że komputer na AMD
    > zawiesza się, sterowniki nie działają i same zmartwienia.

    Eeee Ryzen daje radę, w sensie rządzi

  • 8. Data: 2021-02-04 20:06:38
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-04 o 19:18, Smok Eustachy pisze:

    > /'.../
    >
    > Eeee Ryzen daje radę, w sensie rządzi

    https://ithardware.pl/aktualnosci/dobra_passa_amd_pr
    zerwana_intel_po_raz_pierwszy_od_miesiecy_odzyskal_c
    zesc_udzialow_w_rynku_cpu-14914.html

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2021-02-04 23:18:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-02-04 o 14:33, m4rkiz pisze:

    > Jak wybrałeś i Ci pasuje to bierz. Raczej szybciej niż później, bo

    Mam wybrane takie dwa:

    https://www.x-kom.pl/p/602026-notebook-laptop-156-le
    novo-legion-5-15-ryzen-7-16gb-960-rtx2060-144hz.html

    4999,-

    lub

    https://www.x-kom.pl/p/626273-notebook-laptop-156-le
    novo-legion-5-15-ryzen-7-16gb-1tb-rtx2060-144hz.html

    4899,-

    Czyli różnica w cenie to 100 zł.
    Czy ktoś się orientuje, czym się różnią te dwa laptopy poza ceną?

    Z opisów wynika, że pierwszy ma dysk 960 GB PCIe i możliwość dodania
    drugiego dysku PCIe, a drugi ma dysk 1000 GB PCIe i nie wiadomo, czy ma
    możliwość dodania drugiego dysku, jakiegokolwiek. Ale coś nie chce mi
    się wierzyć, żeby ten drugi nie miał możliwości wmontowania drugiego
    dysku. W tego typu laptopach chyba jest standardowo możliwość
    wmontowania drugiego dysku zarówno PCIe, jak też SATA - ?
    W tej sytuacji ten droższy byłby bez sensu. Jeżeli jednak faktycznie
    miałoby nie być możliwości dodania drugiego dysku w tym tańszym, to
    brałbym droższego.

  • 10. Data: 2021-02-04 23:44:43
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-02-04 23:18, Poldek wrote:
> [...]
    > W tej sytuacji ten droższy byłby bez sensu. Jeżeli jednak faktycznie
    > miałoby nie być możliwości dodania drugiego dysku w tym tańszym, to

    Najprawdopodobniej czegoś nie wyklikali na stronie, a po prostu mowa o
    różnicy w cenie spowodowanej różnymi dyskami, najlepiej zadzwonić.

    Nie zastanawiałbym się ani chwili nad dopłata 150 zeta do 32 GB ram.