  • 141. Data: 2020-12-05 21:28:22
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Dec 2020 12:25:44 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tylko
    > -temperatura rownowagi to jakies 12 C :-(
    > -grzanie Sloncem ma znacznie wieksza wydajnosc/sprawnosc niz
    > fotowoltaika ...

    Kombinowanie jak koń pod górę. A nieograniczone wręcz źródła energii
    są ciągle poza zasięgiem indywidualnego odbiorcy. Circa od 60 lat
    rozwój niewielkiego, domowego reaktora atomowego leży i kwiczy. Nic
    się w temacie nie dzieje a taki niewielki 2-3kg (i niewymienny!)
    wkład mógłby rozwiązac potrzeby energetyczne gospodarstwa domowego na
    dziesięciolecia.

    --
    Marek

  • 142. Data: 2020-12-05 21:31:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 5 grudnia 2020 o 13:48:56 UTC+1 Mario napisał(a):

    > Podatek to nie jest ładna nazwa.
    > Lepiej Opłata za kwp.
    >

    > --
    > pozdrawiam
    > MD
    Podatek to podatek. Może być opłata od kilowatogodziny i musi być podatek.

  • 143. Data: 2020-12-05 21:45:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 5 grudnia 2020 o 21:28:25 UTC+1 Marek napisał(a):

> [...]
    > się w temacie nie dzieje a taki niewielki 2-3kg (i niewymienny!)
    > wkład mógłby rozwiązac potrzeby energetyczne gospodarstwa domowego na

    Takiego co napisałeś to jeszcze nie wymyślili.

  • 144. Data: 2020-12-05 22:02:54
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Mateusz Bogusz pisze:

    > Toż to jakiś pagórek w Łódzkim. Nie przesadzajmy ;-)

    Ale klimat (jak i widoki) zupełnie inny :)

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. 370mnpm, przegrywam o 30m :(

  • 145. Data: 2020-12-05 22:07:27
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Znam kolesia któremu padł piec gazowy. Koparka urwała magistralę czy
    > jakiś podobny wypadek losowy, nie pamietam. 2tyg trwała naprawa, góry,
    > zimno, wszyscy mieli to w dupie. Dom "zamarzł", podłogówna do wymiany bo
    > rozsadziło rury w narożnikach budynku, ratował sie, za późno, kozą. No i
    > co teraz? Piece gazowe są złe? Nie montować? To co montować? Palenisko
    > na środku salonu?

    Dziwny przypadek. Dom kilka dni powinien wytrzymać, jak był rozgrzany.
    Poza tym można tymczasowo cokolwiek podpiąć w kotłowni, żeby nie
    zamarznąć. Chociażby grzałkę elektryczną - na przetrwanie (w sensie żeby
    nie zamarzło).
    Gorzej, jak nikogo nie ma przez dłuższy czas, a jest problem w kotłowni.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 146. Data: 2020-12-05 22:31:54
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 05/12/2020 11:03, trybun wrote:

    > I właśnie czegoś takiego bym oczekiwał, czegoś co można wstawić w
    > miejsce węglowego pieca co. Podłączam pod posiadana instalację
    > hydrauliczną, wkładam kontakt do gniazdka elektrycznego i naprzód, szafa
    > gra. Pomijając bajery typu zdalne sterowanie itd, to chyba prościej nie
    > można - grzałka elektryczna podgrzewa wodę i rozprowadza po
    > kaloryferach. Widać dla ludzi to za prosto że wymyślają jakieś "pompy
    > ciepła".

    Jededn z jutjuberów używa "kopaczy" do kryptowalut do ogrzewania
    pomieszczeń :-)

    Widze że już ktoś próbuje to sprzedać....

    https://heatminer.io/

    c.

  • 147. Data: 2020-12-05 23:05:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    noblok-inverter-12kw-9734429361

    > dwa mankamenty: Czynnik R410A i jednofazowa

    u-inwerter-fujitsu-16-5-kw-gsx

    > to samo - czynnik i 29A na jednej fazie.
    A co Ci czynnik przeszkadza?
    Przecież zawsze możesz wziąć faceta od klim i zmienić na r32.
    A 3F to sobie już sam poszukaj :)

    --
    Janusz

  • 148. Data: 2020-12-06 00:01:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/12/2020 21:16, Marek wrote:
    > Niby dlaczego?

    Bo nagle wyciułane latem punkty zostaną ukradzione przez państwo. W
    takiej sytuacji masz trzy wyjścia:

    a) pogodzić się z tym i nazywać prosumentam zwykłego frajera

    b) sprzedać w h... całośc tych PV za grosze

    c) odpiąć się od sieci i siedzieć w offline zastanawiajac się co zrobic
    z kilowatami latem.

    Jak wiem co mogę zrobic. Kowalski niekoniecznie. Usunięcie kredytu
    lato->zima spowoduje tak naprawde skrają nieopłacalność i dalsze
    pogłebianie uzależnienia od węgla i paliwa z zewnątrz. Nie wykluczam że
    takie sa cele polityczne, tzw ukryta agenda.

  • 149. Data: 2020-12-06 00:06:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/12/2020 22:07, Irek.N. wrote:
    > Dziwny przypadek. Dom kilka dni powinien wytrzymać, jak był rozgrzany.

    A kilkanaście? Ja sprawdziłem mimo woli jak mi budowano. Ocieplony, bez
    wsadu meblowego, gołe mury. W środku po około 6 dniach temperatura
    spadła do 3 stopni bez ogrzewania. Na zewnątrz pi x drzwi oscylowało -10
    w tym czasie. Przy obecnej modzie na wnetrza loftowo-ikeowe róznica w
    zasadzie żadna.

    > Poza tym można tymczasowo cokolwiek podpiąć w kotłowni

    Dobra rada. No wiec o ile pamiętam dobrze, to koleś gnał na złamanie
    karku z drugiego końca PL żeby ratować.

  • 150. Data: 2020-12-06 04:20:36
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 05.12.2020 o 12:03, trybun pisze:

> [...]
    > można - grzałka elektryczna podgrzewa wodę i rozprowadza po
    > kaloryferach. Widać dla ludzi to za prosto że wymyślają jakieś "pompy

    Grzałka z 1kWh daje 1kWh ciepła a pompa ciekła z 1kWh prądu daje 2-4kWh
    ciepła więc ma sprawność 200-400% większą od grzałki :)
    Więc to nie to samo a poza tym to żeby zamienić śmieciucha na prąd
    to potrzebujesz 5-15kW i to może być groźniejsze jeśli nie masz
    odpowiedniego przydziału mocy. Przy takim ogrzewaniu włączenie pralki
    czy żelazka może oznaczać ciemność w całym domu...

    Nie wszyscy mają przydział mocy 20-30kW. Dawnej często było to przy 3
    fazach 11-15kW a w 2010 jak ja brałem 11kW to słyszałem że mogę wziąć
    7kW bo tyle niektórzy brali.

    --
    pzdr, j.r.