  • 1. Data: 2020-12-01 16:34:59
    Temat: Kontroler ładowania li-pol + przetwornica 3.3V
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ostatnio ktoś tutaj polecił mi przetwornicę do USB TPS2500, więc może
    uda się z drugim elementem. W powstającym właśnie projekcie będę
    potrzebował kontrolera ładowania akumulatorka li-pol oraz stabilizowanej
    przetwornicy, która da na wyjściu 3.3V.
    Początkowo planowałem rozbić to na dwa elementy: sterownik ładowania
    MCP73831 oraz przetwornicę w stylu S7V8A. Ponieważ jednak mam
    ograniczoną ilość miejsca na płytce, a nie chciałbym ani zwiększać
    bardziej jej rozmiaru, ani przenosić elementów na drug stronę, szukam
    jakiegoś zintegrowanego rozwiązania.

    Wymogi:
    1) Mały rozmiar i możliwie niewielka liczba elementów zewnętrznych.
    Lutowania elementów QFN/MLF/się nie boję.
    2) Wydajność w okolicy 1A na linii 3.3V powinna wystarczyć z zapasem.
    Przetwornica będzie musiała zasilić układ STM32F407, kartę SD,
    wyświetlacz LCD na ILI9341 + podświetlanie oraz układ DAC z buforem
    słuchawkowym.
    3) Mile widziane zabezpieczenie nadprądowe oraz zabezpieczenie przed
    głębokim rozładowaniem li-pola. Jednak nie jest to funkcja wymagana - i
    tak zamierzam stosować akumulator z wbudowanym zabezpieczeniem.