  • 1. Data: 2020-11-30 17:20:53
    Temat: [OT] Malowanie starego sprzętu elektrycznego/laboratoryjnego
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Cześć.

    Chciałbym przywrócić w miarę pierwotny wygląd staremu autotransformatorowi.
    One były malowane taką specyficzną farbą, srebrno szarą młotkowaną.
    Ale za nic nie udaje mi się tak zapytać googla by dostać sensowną odpowiedź.
    Możecie coś podpowiedzieć? Pod jakim hasłem szukać takiej farby, albo
    jak uzyskać taki efekt?

    Obecnie wygląda to +/- tak:
    https://ireland.apollo.olxcdn.com/v1/files/li0z2txco
    wzi2-PL/image;s=1000x700

    --
    AWa.

  • 2. Data: 2020-11-30 17:28:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 30 listopada 2020 o 17:21:26 UTC+1 Andrzej W. napisał(a):
> [...]
    > Możecie coś podpowiedzieć? Pod jakim hasłem szukać takiej farby, albo

    Pomaluj dowolną farba. Obudowa i tak już jest spierdolona współczesnym gniazdkiem.
    Może zapytaj Googla o farbę młotkową. Trochę to abstrakcyjne spytać Googla o to co
    cię chce mieć, ale czasami to działa.

  • 3. Data: 2020-11-30 17:46:16
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

> [...]
    Może zapytaj Googla o farbę młotkową. Trochę to abstrakcyjne spytać Googla o to co

    Gniazdka już nie ma, na szczęście zamontowali je tak, że nie zniszczyli
    obudowy.
    Jak bym chciał mieć dowolną farbę to bym Was tu nie dręczył.
    Ten styl mi się podoba a i przypomina trochę sentymentalnie słusznie
    minioną epokę mojej młodości.
    Proste jak i podchwytliwe pytania do wujka G. już przerobiłem zanim się
    tu wywnętrzyłem.

    --
    AWa.

  • 4. Data: 2020-11-30 17:49:02
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Możecie coś podpowiedzieć? Pod jakim hasłem szukać takiej farby, albo
    > jak uzyskać taki efekt?

    Najszybciej to byłoby znaleźć hammerite
    https://www.bricoman.pl/farby-srodki-do-drewna/farby
    -specjalistyczne/farby-do-metalu/farba-antykorozyja-
    hammerite-srebrno-szary-mlotkowy-0-7l

  • 5. Data: 2020-11-30 18:09:35
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-30 o 17:20, Andrzej W. pisze:
> [...]
    > odpowiedź.
    > Możecie coś podpowiedzieć? Pod jakim hasłem szukać takiej farby, albo

    Jak widzę resztę napisów, to chyba najlepszym kolorem będzie feldgrau :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 6. Data: 2020-11-30 18:53:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 30 listopada 2020 o 17:46:29 UTC+1 Andrzej W. napisał(a):

> [...]
    > minioną epokę mojej młodości.
    > Proste jak i podchwytliwe pytania do wujka G. już przerobiłem zanim się

    Jak byś nie miał bana na Googlach to by Ci odpowiedział. Zanim poprzednim razem
    napisałem to sprawdziłem co google odpowie na hasło farba młotkowa. Wypluł hamerajty,
    srajty, i co tam jeszcze kto chce. Na samym allegro jedenaście stron odpowiedziało na
    hasło farba młotkowa. Uważam że miałem prawo napisać, bardzo delikatnie jak by uznali
    ci co mnie tutaj znają, że zanim zacząłeś zawracać dupę powinieneś sam sprawdzić. Jak
    byś spytał która lepsza ta z Włocławka czy z Łodzi a może jakaś siedem w jednym to
    bym zrozumiał. Co prawda pytał byś talmudystów elektroników co ni chuja się na
    farbach nie znają. I pytanie tutaj o takie rzeczy nie ma sensu. Ale żeby Ci ktoś
    znalazł bo samemu Ci siebie chce to przegięcie. Z ciekawości sprawdziłem czy jest
    taka farba w sprayu. Jest.

  • 7. Data: 2020-11-30 19:01:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    .

    >Najszybciej to byłoby znaleźć hammerite
    >https://www.bricoman.pl/farby-srodki-do-drewna/farb
    y-specjalistyczne/farby-do-metalu/farba-antykorozyja
    -hammerite-srebrno-szary-mlotkowy-0-7l

    Istotnie to sie nazywalo emalia/farba młotkowa ... ale nie ma juz
    innych producentow ?

    J.

  • 8. Data: 2020-11-30 20:49:46
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 30.11.2020 o 17:49, sirapacz pisze:

    > Najszybciej to byłoby znaleźć hammerite
    > https://www.bricoman.pl/farby-srodki-do-drewna/farby
    -specjalistyczne/farby-do-metalu/farba-antykorozyja-
    hammerite-srebrno-szary-mlotkowy-0-7l

    Używałem kiedyś hammerite młotkowych, co prawda w innych kolorach, i
    efekt był zupełnie inny niż na tych starych sprzętach.

    --
    AWa.

  • 9. Data: 2020-11-30 23:36:20
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 30.11.2020 o 17:20, Andrzej W. napisał:

> [...]
    > Możecie coś podpowiedzieć? Pod jakim hasłem szukać takiej farby, albo

    Jeśli to sprzęt po dziadku z Wehrmachtu, to i farba powinna być
    niemiecka. Szukaj Matallic-Lack mit Hammerschlag-Effekt, a będziesz
    pan zadowolony.

  • 10. Data: 2020-12-01 00:37:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 30 listopada 2020 o 23:36:23 UTC+1 collie napisał(a):

> [...]
    > pan zadowolony.
    >

    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    Robisz dzisiaj kundlu za farbowanego owczarka niemieckiego? I tak gospodarz na
    sprężynie cie do budy przywiąże.