  • 21. Data: 2023-07-28 21:27:01
    Temat: Re: FreestyleLibre -- tylko trochę ;) OT
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > producent oryginalnego oprogramowania zablokował
    > możliwość odczytywania wskazań przez BT

    Aplikacja LibreLink do sensorów Libre 2 już (podobnie jak do Libre 3)
    już ma możliwość podawania na bieżąco wartości glikemii, a nie tylko
    alarmować o wykroczeniu poza zakres. Na razie mają te udogodnienia tylko
    mieszkańcy W. Brytanii, ale na dniach ma wejść również dla Polski.

    --
    -
    Akarm

  • 22. Data: 2023-07-28 21:54:17
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.07.2023 o 20:58, Akarm pisze:

    > Jest to tzw. trzecia prawda.
    > Wystarczy zegarek z WearOS, żeby na nim zainstalować Juggluco.
    > I masz CGM w zegarku, nie musisz nosić przy sobie smartfonu.

    Taka półprawda. Nie dość, że tylko LibreLink aktywuje sensor, czego inne
    apki nie robią to na dodatek samo połączenie BT nie bangla tak ładnie.
    Po utracie połączenia jest często potrzeba ponownego zeskanowania NFC.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 23. Data: 2023-07-28 21:59:21
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.07.2023 o 21:27, Akarm pisze:

    > Aplikacja LibreLink do sensorów Libre 2 już (podobnie jak do Libre 3)
    > już ma możliwość podawania na bieżąco wartości glikemii, a nie tylko
    > alarmować o wykroczeniu poza zakres.

    Cały czas to robiła ale tylko przez NFC. Nie było żadnych alarmów przez BT.

    > Na razie mają te udogodnienia tylko
    > mieszkańcy W. Brytanii, ale na dniach ma wejść również dla Polski.

    Czyli odblokowali pomiar przez BT? Masz jakiegoś linka?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 24. Data: 2023-07-28 22:10:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jest to tzw. trzecia prawda.
    > Wystarczy zegarek z WearOS, żeby na nim zainstalować Juggluco.
    > I masz CGM w zegarku, nie musisz nosić przy sobie smartfonu.

    Jednak musisz :)

    https://youtu.be/FOspjz5EH3g
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2023-07-29 11:36:33
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Jednak musisz :)
    >
    > https://youtu.be/FOspjz5EH3g

    Nie. Nie musisz.

    --
    -
    Akarm

  • 26. Data: 2023-07-29 11:50:40
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Cały czas to robiła ale tylko przez NFC. Nie było żadnych alarmów przez BT.

    :D
    Znów uparcie wypisujesz tzw, trzecia (czyli g...) prawdę.
    NFC wymaga praktycznie dotknięcia sprzętów.
    Na odległość kilku metrów można przesyłać informacje poprzez Bluetooth.
    I alarmy w LibreLink działają właśnie dzięki Bluetooth.
    Ja mam je wyłączone, bo potrzebuję CGM a nie FGM. A żeby działały
    aplikacje xDrip+ i Juggluco wymagane jest odebranie wszelkich uprawnień
    LibreLink.
    LibreLink używam wyłącznie dlatego, że moja diabetolożka chce mieć
    raporty w LibreView.

    > Czyli odblokowali pomiar przez BT? Masz jakiegoś linka?

    Wystarczy poszukać jakiejś brytyjskiej grupy o Free Style Libre.
    Najpierw mieli uaktualnienie, były błędy i narzekania, zatem
    uaktualnienie zniknęło, a teraz chyba już znów (od 12 lipca) Brytyjczycy
    mogą robić za króliki doświadczalne. Przestałem się tym interesować,
    kiedy okazało się, że dla Polski ta aktualizacja będzie dostępna trochę
    później. Początkowo to uaktualnienie miało być dla nas od 27 lipca.
    Kiedy się pojawi, to i tak najpierw poczekam, jak to u innych wygląda. ;)

    --
    -
    Akarm

  • 27. Data: 2023-07-29 16:17:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.07.2023 o 11:50, Akarm pisze:

> [...]
    > Ja mam je wyłączone, bo potrzebuję CGM a nie FGM. A żeby działały
    > aplikacje xDrip+ i Juggluco wymagane jest odebranie wszelkich uprawnień

    Moja kobieta używa LL ale nie wiem czy miała wcześniej włączone alarmy,
    bo to muszę przyznać. Generalnie używa Diabox, bo ma tam GCM z pływającą
    ikonę, która zawsze pokazuje stan + dodatkowe alarmy (zwyżkowe/zniżkowe)
    no i podpiąłem jej pod smardbanda.

    > LibreLink używam wyłącznie dlatego, że moja diabetolożka chce mieć
    > raporty w LibreView.

    Jak zatem aktywujesz sensor bez LL?

> [...]
    > później. Początkowo to uaktualnienie miało być dla nas od 27 lipca.
    > Kiedy się pojawi, to i tak najpierw poczekam, jak to u innych wygląda. ;)

    Zobaczymy rzeczywiście jak to wyjdzie. Sprawdzałem różne apki i są
    czasem spore różnice pomiędzy LL i pozostałymi apkami w sensie wyników w
    stosunku łącznie do glukometru...ale jak wiadomo pomiar glukometrem jest
    realizowany na innej zasadzie niż sensor, chociaż wydaje mi się że
    najbliższy prawdzie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 28. Data: 2023-07-29 17:51:20
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 lip 2023 o 11:50, Akarm pisze:

    > Na odległość kilku metrów można przesyłać informacje poprzez Bluetooth.

    I WiFi... ;)

    > I alarmy w LibreLink działają właśnie dzięki Bluetooth.

    Dlaczego nie mogą być czytane zegarkiem bądź laptopem? -- każdy
    zegarek ma BT i laptop może mieć BT za kilka USD...

    > Ja mam je wyłączone, bo potrzebuję CGM a nie FGM. A żeby działały

    Jakim telefonem to odboerasz?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 29. Data: 2023-07-29 17:53:28
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Jak zatem aktywujesz sensor bez LL?

    Gdybym nie używał LibreLink, to do aktywacji użyłbym Juggluco.

    > Zobaczymy rzeczywiście jak to wyjdzie. Sprawdzałem różne apki i są
    > czasem spore różnice pomiędzy LL i pozostałymi apkami w sensie wyników w
    > stosunku łącznie do glukometru...

    Na Androida nie ma tych aplikacji zbyt wielu. Są tylko 3:
    Juggluco
    Diabox
    xDrip+
    I wszystkie pokazują to samo. Inaczej te sensory nie miałyby sensu.

    > ale jak wiadomo pomiar glukometrem jest
    > realizowany na innej zasadzie niż sensor, chociaż wydaje mi się że
    > najbliższy prawdzie.

    Glukometr pokazuje glikemię ze krwi, a sensor z płynu śródtkankowego. W
    przypadku gwałtownych zmian, sensor może pokazywać z opóźnieniem ok. 15
    minut, albowiem tyle może zająć transport z naczyń krwionośnych. Kiedy
    glikemia jest wyrównana, to wyniki będą identyczne na wszystkich
    urządzeniach i programach.

    --
    -
    Akarm

  • 30. Data: 2023-07-29 18:01:05
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 lip 2023 o 20:58, Akarm pisze:

    > Wystarczy zegarek z WearOS, żeby na nim zainstalować Juggluco.
    > I masz CGM w zegarku, nie musisz nosić przy sobie smartfonu.

    Właśnie zaczynam szukanie...
    Drogie są te zegarki?
    [zapewne tak -- ale na biednych nie trafia, skoro płacą za sensory...]
    Może jakiś konkretny model?

    Zegarek jest znacznie lepszy od smartfonu:
    - taka (trudniejsza) cukrzyca dotyka chętniej seniorów,
    a ci niekoniecznie używają smartfonów
    - zegareczek prawdę ci (ci jako partykuła) powie
    nie tylko o słodyczy, ale także zdradzi wiele innych
    ciekawostek (choćby tętno i HRV, zwane stresem)
    - zegarek częściej jest pod ręką (żeby nie napisać,
    że na ręce) niż smartfon
    - zegarek jest lżejszy od smartfonu

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'