  • 1. Data: 2009-06-19 06:26:14
    Temat: Frezarka górnowrzecionowa - proszę o opinie
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Zajmuje sie amatorsko obrobka drewna, w wolnych chwilach robie sobie poleczki,
    podstawki, czasem jakis regal itp. Mysle o kupnie frezarki recznej, bo
    wycinanie gniazd i czopow za pomoca dluta jest na dluzsza mete zbyt
    czasochlonne:) Na frezarke chcialbym przeznaczyc nie wiecej niz 200zl (max
    250), wiem ze to bedzie sprzet nizszej klasy ale jak mowilem, zajmuje sie
    stolarka amatorsko wiec sprzet nie bedzie jakos mocno eksploatowany. Czy ktos z
    grupowiczow posiada moze frezarke tego typu? Prosilbym o opinie, moze sugestie
    co kupic, czego unikac, na co zwrocic uwage. Zauwazylem np ze sa rozne
    glebokosci frezowania, dla mnie min. to 30mm. No i przydalyby sie jakies
    prowadnice, ale z tego co widzialem, to wiekszosc frezarek je posiada.
    Bede wdzieczny za odpowiedzi,
    pozdr
    klechu

  • 2. Data: 2009-06-19 06:40:36
    Temat: Re: Frezarka górnowrzecionowa - proszę o opinie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Tu znajdziesz odpowiedź.
    http://www.e-manta.eu/forum/viewtopic.php?t=1471

    Robert

  • 3. Data: 2009-06-19 07:24:46
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    > Tu znajdziesz odpowiedź.
    > http://www.e-manta.eu/forum/viewtopic.php?t=1471
    >
    > Robert

    Dzięki!

  • 4. Data: 2009-06-19 18:10:45
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > glebokosci frezowania, dla mnie min. to 30mm. No i przydalyby sie jakies
    > prowadnice, ale z tego co widzialem, to wiekszosc frezarek je posiada.

    Przydatne może być oglądanie forum CNC. Tam amatorzy sami budują frezarki, w
    tym do obróbki drewna. Materiałem do budowy jest również drewno. Taka
    frezarka składa się z prowadnic prętowych, które można niedużym kosztem
    wykonać. Jak się doda do tego niedrogie a dobre wrzeciono to już mamy
    działającą obrabiarkę, chwilowo bez sterowania komputerem, ale wszystko
    przed nami.

  • 5. Data: 2009-06-19 21:48:52
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > wykonać. Jak się doda do tego niedrogie a dobre wrzeciono to już mamy
    > działającą obrabiarkę, chwilowo bez sterowania komputerem, ale wszystko

    Daj Pan spokój. To forum oszołomów.
    Szanowni koledzy robię sobie frezerkę CNC z prowadnic do szuflady i śróby
    budowlanej. Będzie miała dokładność 0,00000001mm. Co sądzicie o takim projekcie.
    Alerz świetnie tylko załorzyłeś za małą dokładność. Ja na swojej mam
    0,00000000001, ale to za mało i będę poprawiał. Wymyśliłem rze jak docisnę
    prowadnice do stołu spinaczami do bielizny to mi się dokładność poprawi 100 razy.
    Ze dwa razy tam sobie poczytałem i mam dość na jakieś 50 lat.

  • 6. Data: 2009-06-20 06:08:50
    Od: grg12 <g...@c...at>

    kogutek pisze:

> [...]
    > prowadnice do stołu spinaczami do bielizny to mi się dokładność poprawi 100 razy.
    > Ze dwa razy tam sobie poczytałem i mam dość na jakieś 50 lat.

    No to chyba inne forum masz na myśli - mam wrażenie że w tej chwili
    panuje opinia "jeśli waży mniej niż 100kG i nie jest z żeliwa to się
    najwyżej do balsy nadaje" ;) (mam na myśli www.cnc.info.pl)
    Pozdrawiam
    GRG

  • 7. Data: 2009-06-20 12:26:15
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > No to chyba inne forum masz na myśli - mam wrażenie że w tej chwili
    > panuje opinia "jeśli waży mniej niż 100kG i nie jest z żeliwa to się
> [...]
    Ta co teraz mam waży 3,5 tony. Jak bym zważył pokrętła, przyciski i rożne wajchy
    co z niej wystają to będzie tego więcej niż 100 kilo. A i tak jak za dużego
    wióra przybrać to szyby drżą.

  • 8. Data: 2009-06-20 13:04:16
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wajchy
    > co z niej wystają to będzie tego więcej niż 100 kilo. A i tak jak za
    Taaa i złożyłeś ją sobie sam ;)
    Choć w sumie 3,5 tony to raczej nie duża maszynka,

    Gejzero.

  • 9. Data: 2009-06-20 20:32:40
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Taaa i złożyłeś ją sobie sam ;)
    > Choć w sumie 3,5 tony to raczej nie duża maszynka,
    >
    > Gejzero.

    Jasne że sam. Na allegro kupiłem. Części w paczkach przyszły dlatego wiem ile
    waży. Nie duża jest. Na dwóch taboretach stoi.