  • 11. Data: 2013-05-25 23:02:30
    Temat: Re: Frezowanie metalu
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    <k...@g...com>
    Jak mu dałeś 20000 obrotów to po 10 sekundach był do ostrzenia. Rdzę trzeba
    ściernicą listkową zedrzeć i frezować w metalu a nie w rdzy. Obroty jakieś
    800 na minutę. No i nie frezem 10mm. Potrzebny frez fi 100.

    Obroty ma niskie. Raczej poniżej 2000. Tam nie ma rdzy. Taki kolor farby.
    Może i potrzebny frez fi 100, ale nie do tej frezarki.

    Robert

  • 12. Data: 2013-05-25 23:15:02
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 maja 2013 23:02:30 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > <k...@g...com>
    >
    > Jak mu da�e� 20000 obrot�w to po 10 sekundach by� do ostrzenia. Rdz�
    trzeba

    > �ciernic� listkow� zedrze� i frezowa� w metalu a nie w rdzy. Obroty
    jakieďż˝

    > 800 na minutďż˝. No i nie frezem 10mm. Potrzebny frez fi 100.
    >

    > Obroty ma niskie. Raczej poni�ej 2000. Tam nie ma rdzy. Taki kolor farby.
    >
    > Mo�e i potrzebny frez fi 100, ale nie do tej frezarki.
    >

    > Robert

    2000 na frez ze stali szybkotnącej to też za dużo. Maszyna na której to robisz nie ma
    sztywności frezarki do metalu. Frezujesz niewielką warstwę i frez unosi się nad
    materiałem i się ślizga. Szybciej byś to zrobił ściernicą garnkową. Taką fi 50. Jak
    to obrabiarka co sama potrafi robić to ustawić dwie trzy setki na przejście i niech
    rzeźbi dwa dni.

  • 13. Data: 2013-05-25 23:29:03
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 maja 2013 09:57:11 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Blacha stalowa 400x400x15 mm.
    >
    > https://www.dropbox.com/s/bluq2dme3v8e1au/p%C5%82yta
    %20stalowa.jpg?v=0mcn

    > http://tinyurl.com/pntjvv2
    >
    > Jest realne splanować (wystarczy zabielić) za pomocą jakiegoś frezu na
    >
    > sucho?
    >
    > Wygięta jest około 0,1 mm.
    >
    > Mam CNC, ale używane do drewna.
    >
    > https://www.dropbox.com/s/1pgljqbw0yj0335/CNC.jpg?v=
    0mcn

    > http://tinyurl.com/qyglqy5
    >
    > Frez jaki mogę umocować to 8 lub 10 mm. A obroty to 20000 obr/min. Zwykła
    >
    > frezarka górnowrzecionowa. Myślałem o kamieniu ściernym na pręcie.
    >
    > Niby można zmniejszyć, ale wiadomo jak to działa. Obciążenie duże nie będzie
    >
    > to te obroty nie będą drastycznie spadać.
    >

    > Ta płyta stalowa to element osi Z do tej maszyny.
    >

    > Robert

    Znajdź jakiś nieduży warsztat ślusarski co mają szlifierkę do płaszczyzn. Wezmą 5
    dych i zrobią. Jak Ci zależy żeby potem się nie pokrzywiło to wygrzej. Na maszynce do
    gotowania to zrobisz. Blacha na maszynkę, to przykryć jakąś wełną mineralną. Więcej
    niż 350-400 stopni nie zrobi i kilka dni trzeba grzać. Chyba że to jakaś lepsza stal.
    Wtedy po cięciu palnikiem trzeba słusznie ugrzać. Jak temperatura i jak długo zależy
    od gatunku stali.

  • 14. Data: 2013-05-25 23:39:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    <k...@g...com>
    Znajdź jakiś nieduży warsztat ślusarski co mają szlifierkę do płaszczyzn.

    Małe warsztaty miały małe szlifierki (300 mm szerokości).

    Robert

  • 15. Data: 2013-05-26 13:17:18
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Jak masz po drodze B-B, to zapraszam, pomogę Ci z tym gratis.
    Jeden warunek - płyta na potrzeby hobby.

    Irek.N.

  • 16. Data: 2013-05-26 13:35:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Irek N."
    Dzięki za chęci. Ale nie spełniam żadnego warunku. :-)

    Robert