  • 1. Data: 2009-03-11 13:16:20
    Temat: G1 Google Phone - jakieś doświadczenia?
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Na oko ten telefonik wygląda przyjaźnie: niezłe klawiatura i wyświetlacz.
    Ale w szczegółach... Brak GPRS to po pierwsze. Słaby aparat fotograficzny,
    brak możliwości nagrywania video. "Dziwny" system operacyjny, niewiele
    wiadomo jak jest z kompatybilnością programów. Czy ktoś ma doświadczenia w
    temacie?

    --
    - Kucing -

  • 2. Data: 2009-03-11 13:56:06
    Temat: Re: G1 Google Phone - jakieś doświadczenia?
    Od: "Z...@z...zas" <z...@z...zas>

    "Kucing" <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> wrote in message
> [...]
    > brak możliwości nagrywania video. "Dziwny" system operacyjny, niewiele
    > wiadomo jak jest z kompatybilnością programów. Czy ktoś ma doświadczenia w

    Też jestem ciekaw. Myśle, ze to taki iPhone. Tylko ten Android to jedna
    wielka niewiadoma...
    Boje się że jest za bardzo Googlowaty i nie będzie sie można odłaczyć od
    Wielkiego Brata :)

  • 3. Data: 2009-03-11 14:08:44
    Od: Slawek <...@...c>

    Kucing pisze:
> [...]
    > brak możliwości nagrywania video. "Dziwny" system operacyjny, niewiele
    > wiadomo jak jest z kompatybilnością programów. Czy ktoś ma doświadczenia w

    Bateria, bateria i jeszcze raz bateria :-(. Dramat w trzech aktach. Już
    można znieść ten specyficzny spartański wygląd, w sam raz dla prototypu,
    a nie dla produktu finalnego, ale bateria to podstawa.

    Druga rzecz, której bardzo mi brakuje to ekran "today" z możliwością
    wyświetlania pozycji kalendarza i zadać. Ale to moje subiektywne
    odczucie i przyzwyczajenie po Symbianie i WM.

  • 4. Data: 2009-03-11 14:11:59
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Wed, 11 Mar 2009 14:56:06 +0100, Z...@z...zas napisał(a):

> [...]
    > wielka niewiadoma...
    > Boje się że jest za bardzo Googlowaty i nie będzie sie można odłaczyć od

    No właśnie to jest kolejny problem. Pytanie czy a jeśli tak, to jakie ma
    backdoory ten sprzęt oraz jakie informacje wysyła, gdy się za jego pomocą
    surfuje po sieci. Dodatkowo ten wszechobecny GPS, który podobno można
    wyłączyć. Podobno.

    --
    - Kucing -

  • 5. Data: 2009-03-12 11:28:20
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Kucing wrote:
    > Na oko ten telefonik wygląda przyjaźnie: niezłe klawiatura i
    > wyświetlacz. Ale w szczegółach... Brak GPRS to po pierwsze.

    Nie bardzo rozumiem co oznacza brak GPRS? Transmisja danych pakietowych
    w sieci GSM 2G jest i działa.

    > Słaby aparat fotograficzny,

    Jak wszystkie HTC. Ale w odróżnieniu od wynaalzków serii Touch i iPhone
    przynajmniej ma guzik osobny do aparatu :) Na otarcie łez. Gorzej, że nie
    ma "latarki" (bo lampą tego nazwać nie można).

    > brak możliwości nagrywania video.

    Na razie. Może dodadzą?

    > "Dziwny" system operacyjny

    Ja bym raczej powiedział - alternatywny. Zady i walety zawsze się z tym
    wiążą. Ale największą zaletą jest jego względna otwartość - potencjalna
    ilość softu jest o wiele większa niż w przypadku iPhone i WM - poczekajmy
    do softu 2.0 i jeszcze z roczek. No i inna zaleta - troszkę podobnie jak
    w iPhone - aktualizacje romu będą się ukazywały latami, a nie przez
    rok-dwa, jak w przypadku HTC z WM (z aktualizowania iPhone 2G też w końcu
    Apple zrezygnuje...)

    > niewiele wiadomo jak jest z kompatybilnością programów.

    Normalnie - działa wszystko, co jest napisane pod Androida :) I tylko
    niego (nie ma chyba nadal ciągle nawet zwykłych Midletów, ale taką operę
    Mini zrobili niezależnie).

    > Czy ktoś ma doświadczenia w temacie?

    Niewielkie, bo Era G1 mam od 3 dni, ale wiem, że na razie na główny
    telefon go nie wezmę (HTC TouchPro zostaje), ale zabawa przednia.
    Niestety chwilowo tylko zabawa. Jest to dość iPhonowe rozwiązanie, ale
    dzieki temu bardzo stabilne. No ale na razie też dość ograniczone w
    związku z tym, choć szybko się rozwija.

    Jakub

  • 6. Data: 2009-03-12 11:29:43
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Z...@z...zas wrote:
    > Też jestem ciekaw. Myśle, ze to taki iPhone. Tylko ten Android to jedna
    > wielka niewiadoma...

    Wiadoma wiadoma - softu coraz więcej. I działa toto przyjemnie.
    iPhonowe - na pewno z powodu ekranu - takiej samej technologii
    pojemnościowej.

    > Boje się że jest za bardzo Googlowaty i nie
    > będzie sie można odłaczyć od Wielkiego Brata :)

    No takie jest jego założenie. Nie można się "odessać" (definitywnie),
    ale to podobnie jak z iPhone - tam bez iTunes też nic nie zrobisz.

    Jakub

  • 7. Data: 2009-03-12 11:45:26
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Slawek wrote:
    > Bateria, bateria i jeszcze raz bateria :-(

    Wyłącz Wifi? :) ew. podaje też nieprawidłowy APN i już pozbywasz się
    połączenia z internetem. Powinno pomóc. Leżąc i jeżdząc - ze 2-3 dni
    wytrzyma. Jak każdy współczesny PDA.
    [...]
    > Druga rzecz, której bardzo mi brakuje to ekran "today" z możliwością
    > wyświetlania pozycji kalendarza i zadać. Ale to moje subiektywne
    > odczucie i przyzwyczajenie po Symbianie i WM.

    A to ciekawe, rzeczywiście na razie nikt nie zrobił takiego widżeta...
    ale to tylko kwestia czasu imho.

    Jakub

  • 8. Data: 2009-03-12 13:14:55
    Od: Slawek <...@...c>

    Jakub Danecki pisze:

    > Wyłącz Wifi? :) ew. podaje też nieprawidłowy APN i już pozbywasz się
    > połączenia z internetem. Powinno pomóc. Leżąc i jeżdząc - ze 2-3 dni
    > wytrzyma. Jak każdy współczesny PDA.

    W kwestii baterii, żeby była jasność, napiszę że nie jestem jakimś
    oszołomem co cudów wymaga. Ale odnoszę się do tego co potrafi na tym
    polu, z grubsza zbliżona konkurencja. A mam porównanie z Omnią i tam
    przy odpowiedniej wersji softu jest zdecydowanie lepiej, przy podobnym
    charakterze użytkowania telefonu.

    > [...]
    >
    > A to ciekawe, rzeczywiście na razie nikt nie zrobił takiego widżeta...
    > ale to tylko kwestia czasu imho.

    I daj Boże :). Dla mnie to jest bardzo ważna funkcjonalność, niestety
    niedoceniana przez programistów i producentów telefonów. Taka prosta
    rzecz jak kalendarz, albo choćby zadania na głównym ekranie, wot
    skomplikowana technika. Za to każdy telefon ma kosmiczną funkcjonalność
    wyświetlania na pulpicie zdjęcia naszej ulubionej rybki, psa albo
    chomika :).

    Nawet "najlepszy na świecie" telefon, niech będzie błogosławiony On i
    wyznawcy jego, że o producencie nie wspomnę ;-), taką oczywistą
    funkcjonalność "łapie" dopiero po dograniu dodatkowej i płatnej aplikacji.

    Miejmy nadzieję że w Androidzie faktycznie szybko ktoś taką "oczywistą
    oczywistość" dostrzeże.

  • 9. Data: 2009-03-13 10:51:40
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Slawek natekścił posta 4...@n...home.net.pl:

    > Bateria, bateria i jeszcze raz bateria :-(. Dramat w trzech aktach.
    > Już można znieść ten specyficzny spartański wygląd, w sam raz dla
    > prototypu, a nie dla produktu finalnego, ale bateria to podstawa.

    Masz już doświadczenie czy narzekasz na specyfikację?
    400h czuwania wg producenta, to raczej nie jest mało (2 tygodnie).
    Nawet zakładając dwukrotną przesadę, to tydzień bez ładowania.
    Może przez stałe łącze hsdpa. Już ktoś narzekał na energożerność,
    po wyłączeniu hsdpa średni czas wzrósł dwukrotnie.

  • 10. Data: 2009-03-13 11:58:44
    Od: Slawek <...@...c>

    jerry pisze:
    > Slawek natekścił posta 4...@n...home.net.pl:

    > Masz już doświadczenie czy narzekasz na specyfikację?

    Mam doświadczenie, używam jednocześnie G1 i Omni, wcześniej używałem
    E71, więc mam doświadczenie i możliwość porównania.

    > 400h czuwania wg producenta, to raczej nie jest mało (2 tygodnie).
    > Nawet zakładając dwukrotną przesadę, to tydzień bez ładowania.

    Proszę Cię, nie pisz takich rzeczy jak byś życia nie znał, bo to nawet
    trudno skomentować. "400h czuwania wg producenta", LOL. To tak jak 1500W
    mocy oddawanej PMPO, w wieżyczce pobierającej z sieci 30W. albo
    100000:1 kontrast w telewizorze LCD. To są bajki z tego samego gatunku.

    W każdym telefonie producenci deklarują takie niebotyczne wartości, a
    rzeczywistość jest taka że trzeba to dzielić przez 10 albo i lepiej.

    > Może przez stałe łącze hsdpa. Już ktoś narzekał na energożerność,
    > po wyłączeniu hsdpa średni czas wzrósł dwukrotnie.

    Telefon wytrzymuje na baterii przy normalnym użytkowaniu, to znaczy
    takim do czego został stworzony, za krótko. Użytkując G1 cały czas mam
    wrażenie że to prototyp do testów, już sama surowość konstrukcyjna na to
    wskazuje. Typowa choroba wieku dziecięcego. G2 już na pewno będzie
    znacznie bardziej dopracowany. I żeby była jasność, do Androida nic nie
    mam, to bardzo dobra inicjatywa i idąca w dobrą stronę. Jedynie mam
    zastrzeżenia do "propotypowości" obecnego sprzętu.