  • 1. Data: 2012-12-08 21:12:55
    Temat: GIMP czy Paint.NET?
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

    Witam

    Który z darmowych zamienników PhotoShopa:
    GIMP czy Paint.NET będzie lepszy dla kogoś,
    kto rozpoczyna przygodę z tworzeniem stron
    www i ma małe doświadczenie w używaniu
    programów graficznych?
    Może jeszcze inny byłby najlepszy?

    Ponadto, jaki darmowy program do grafiki
    wektorowej byłby do powyższych celów
    najlepszy?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-12-08 21:33:43
    Temat: Re: GIMP czy Paint.NET?
    Od: qwak <q...@w...pl>

    W dniu 08.12.2012 21:12, E.Z. pisze:
> [...]
    >
    > Który z darmowych zamienników PhotoShopa:
    > GIMP czy Paint.NET będzie lepszy dla kogoś,
    > kto rozpoczyna przygodę z tworzeniem stron

    GIMP, szczególnie 2.8

    > Ponadto, jaki darmowy program do grafiki
    > wektorowej byłby do powyższych celów
    > najlepszy?

    Inkscape

    --
    Piotr Beling - http://qwak.w8.pl http://warcaby.w8.pl http://bcalc.w8.pl
    http://kiedygdzie.co

  • 3. Data: 2012-12-08 22:57:41
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 08 Dec 2012 21:33:43 +0100, qwak napisał(a):

    > GIMP, szczególnie 2.8

    Przypuszczam, że nawet GIMP będzie lepszy od Paint.NET. Jak to ktoś
    określił "Paint.NET = nieślubne dziecko MS Paint i Photoshopa".

    > Inkscape

    ... który radośnie zapisuje plik SVG w takiej formie, że tylko on jest w
    stanie ponownie go otworzyć poprawnie (a eksportuje np. do EPS jeszcze
    ciekawiej).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2012-12-08 23:13:02
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

> [...]
    >
    > ... który radośnie zapisuje plik SVG w takiej formie, że tylko on jest w
    > stanie ponownie go otworzyć poprawnie (a eksportuje np. do EPS jeszcze

    To jakie darmowe programy są Twoim zdaniem dobre?
    Chodzi mi o coś prostego, przynajmniej na początek.

  • 5. Data: 2012-12-09 13:17:53
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 8 Dec 2012 22:57:41 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Przypuszczam, że nawet GIMP będzie lepszy od Paint.NET. Jak to ktoś
    > określił "Paint.NET = nieślubne dziecko MS Paint i Photoshopa".

    Paint.NET nie ma nic wspolnego z MS. Widziales go kiedys?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 6. Data: 2012-12-09 13:55:31
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

    > Paint.NET nie ma nic wspolnego z MS. Widziales go kiedys?

    Niektórzy lubią po prostu krytykować.

    A Twoim zdaniem ten Inkscape jest naprawdę taki zły?

    Ważne są dla mnie opinie osób, które te pakiety używały
    lub używają przy tworzeniu stron WWW.

    Ponadto moje projekty na początku nie będą bardzo
    skomplikowane.
    Nie chcę się od razu zniechęcić brnięciem przez duże
    programy, których większości narzędzi nie będę w ogóle
    potrzebować.

  • 7. Data: 2012-12-09 15:43:49
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2012-12-09 13:55, E.Z. pisze:

    > Niektórzy lubią po prostu krytykować.
    >
    > A Twoim zdaniem ten Inkscape jest naprawdę taki zły?
    >
    > Ważne są dla mnie opinie osób, które te pakiety używały
    > lub używają przy tworzeniu stron WWW.

    Używałem swego czasu dość intensywnie i osobiście uważam, że Inkscape
    nie jest taki najgorszy. Szczególnie, że wśród bezpłatnych narzędzi ja
    nie znalazłem niczego lepszego. Niemniej jednak obsługa jego, jak dla
    mnie, jest nieco toporna. Czasem też przy dużej, ale to naprawdę dużej
    ilości obiektów wektorowych, potrafi mocno "zamulić" komputer.

    Co do zapisu plików SVG i problemów, jakie miał Borys, ja nie zauważyłem
    jakiś szczególnie poważnych problemów. Z drugiej strony używałem
    Inkscape 1 rok temu i może zapomniałem o niektórych zdarzeniach z nim
    związanych :-)

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 8. Data: 2012-12-09 19:16:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 9 Dec 2012 13:17:53 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Paint.NET nie ma nic wspolnego z MS.

    Serio? Sprawdź, co to ironia.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2012-12-09 19:21:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 09 Dec 2012 15:43:49 +0100, Cezary Tomczyk napisał(a):

> [...]
    > mnie, jest nieco toporna. Czasem też przy dużej, ale to naprawdę dużej
    > ilości obiektów wektorowych, potrafi mocno "zamulić" komputer.

    To prawda, wśród darmowych jest również IMO najlepszy.

> [...]
    > jakiś szczególnie poważnych problemów. Z drugiej strony używałem
    > Inkscape 1 rok temu i może zapomniałem o niektórych zdarzeniach z nim

    Spróbuj wyeksportować krzywą, o zwiększonej szerokości i np. z efektem
    linii przerywanej. U mnie się zgadzał jedynie kształt krzywej, jakkolwiek
    bym nie kombinował. Może w końcu to poprawili.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2012-12-09 19:30:13
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2012-12-09 19:21, Borys Pogoreło pisze:
    [...]
    > Spróbuj wyeksportować krzywą, o zwiększonej szerokości i np. z efektem
    > linii przerywanej. U mnie się zgadzał jedynie kształt krzywej, jakkolwiek
    > bym nie kombinował. Może w końcu to poprawili.

    Możliwe, że poprawili. Od roku już nie używałem Inkscape-a.

    Swoją drogą to szkoda, że nie mam okazji do przetestowania jakiś
    komercyjnych rozwiązań. Ot, by popatrzeć co mogę uzyskać płacąc za
    produkt i jaka jest przewaga wówczas nad Inkscape-em. Nawet w tym
    zakresie w owym czasie, o ile mnie pamięć nie myli, nie mogłem znaleźć
    niczego, co by było warte ceny, którą trzeba by zapłacić za produkt. No,
    ale od tego czasu może się już coś zmieniło w tej materii :-)

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/