  • 1. Data: 2015-12-04 14:13:15
    Temat: GPS w samochodzie
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Szwagier jakiś czas temu jechał do szpital JPII w Krakowie.
    zabłądził GPS źle zaprowadził

    Znajomy ostatnio pojechał do szpitala onkologicznego w Gliwicach.
    zabładził GPS źle zaprowadził

    Ja w tym samym szpitalu byłem wczoraj.
    Sidałem wcześniej na gogle maps.
    Wydrukowałem.
    Dojechałem a nigdy tam nie byłem.

    Czasami słyszę że ktoś zabładził bo GPS.

    Dlaczego?

  • 2. Data: 2015-12-04 14:44:45
    Temat: Re: GPS w samochodzie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Bolko pisze tak:

> [...]
    > Wydrukowałem.
    > Dojechałem a nigdy tam nie byłem.
    >
    > Czasami słyszę że ktoś zabładził bo GPS.

    Bo nie patrzą na trasę w widoku mapy z góry tylko z widoku rejestratora
    jazdy i w sumie do ostatniej chwili nie widzą gdzie są.

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

  • 3. Data: 2015-12-04 15:01:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Bolko wrote:

> [...]
    > Wydrukowałem.
    > Dojechałem a nigdy tam nie byłem.
    >
    > Czasami słyszę że ktoś zabładził bo GPS.

    koło mnie kiedyś objawił się pacjent którego GPS przywiózł na drugi
    koniec miasta. bo wklepał ulicę i nie spojrzał na podpowiedzi sięc GPS
    wyprowadził go na ulicę o podobnej nazwie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2015-12-04 15:23:55
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Bo nie patrzą na trasę w widoku mapy z góry tylko z widoku rejestratora
    > jazdy i w sumie do ostatniej chwili nie widzą gdzie są.

    najlepiej mi sie jezdzilo 10 lat temu sprinterem z taka nawi w 'radiu'.
    bylo widac strzalke czy tam sybol ronda, i pol europy tym zjechalem...
    teraz z tymi obrazkami juz mi sie tak dobrze nie jezdzi....
    zreszta nie jezdze prawie wcale wiec navi to nie moj problem :-)

  • 5. Data: 2015-12-04 15:26:19
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-12-04 14:13, Bolko wrote:
> [...]
    > Wydrukowałem.
    > Dojechałem a nigdy tam nie byłem.
    >
    > Czasami słyszę że ktoś zabładził bo GPS.

    bo maja nieaktualne mapy, część ulic została lub jest w przebudowie
    (a gps z nieaktualnymi mapami tego nie wie)
    zle wpiszą adres,
    wpisując adres nie spojrzą na mapę, czy gps poprawnie go zlokalizował
    może parking jest z drugiej strony szpitala i jest ddo niego inny dojazd
    niż przed główne wejście (wystarczy więc przestawić wskaźnik miejsca
    docelowego ręcznie), ....

  • 6. Data: 2015-12-04 15:32:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Sidałem wcześniej na gogle maps. Wydrukowałem.
    >Dojechałem a nigdy tam nie byłem.
    >Czasami słyszę że ktoś zabładził bo GPS.

    Ale jaka dokladnie mieli nawigacje ?

    One ogolnie doprowadzaja do celu, ale:
    -trasa niekoniecznie jest dobra, tym niemniej doprowadza,

    -adres celu trzeba wprowadzic dobrze,
    -cel trzeba sprawdzic ... Olsztyn ... ten pod Czestochowa ?
    -szpitale niekoniecznie znaja - dobrze jest znac adres uliczny,
    -niektore maja wyszukiwanie rozszerzone - szpitale znajda, ale JP2 -
    szpital, ulica, plac, szkoła ?
    -no wlasnie - we Wroclawiu mamy ul Pilsudskiego i plac Pilsudskiego.
    Ulice Cybulskiego i Skwer Cybulskiego. (Wojciecha i Zbigniewa).
    Cel trzeba sprawdzic.

    -jak kiepska mapa, a ulice jednokierunkowe, o czym nawigacja nie wie,
    to moze prowadzic pod prad
    -nie tylko jednokierunkowe - barierki, rowy, polne drogi
    -jak mapa dobra i nawigacja jednokierunkowe zna ... to i tak nie wie,
    ze drogowcy remont robia i jest kompletna dezorganizacja ruchu :-)

    -z natury nawigacja prowadzi wyliczona optymalna droga ... i jak z
    niej zjedziesz, to cie nadal bedzie usilowala z powrotem na te
    "optymalna droge" sprowadzic.
    Droga rozkopana, a ona cie uparcie bedzie w te rozkopy prowadzila.

    -drobne zaklocenia w sygnale i nawigacja sie myli o kilkadziesiat
    metrow.
    Rzadko sie zdarza, ale w miescie to moze byc inne krzyzowanie.

    -trzeba swoja nawigacje troche poznac, ile sie spoznia z podpowiedzia,
    czy "za 200m" to za 200, czy za 150,
    -na rondach latwo sie pomylic, szczegolnie jak nowa droga doszla.
    -teraz modne rozne nawigacje on-line w telefonach, one dobrze prowadza
    poki jedziesz po wyznaczonej trasie, jak z niej zjedziesz,
    przeliczenie potrafi trwac, zanim wznowia prace,
    to mozna przejechac istotne skrzyzowanie. Off-line tez to dotyczy, ale
    w mniejszym stopniu.

    -asystenty pasa ruchu nie zawsze dobrze dzialaja, a wezly nam sie
    rozbudowaly i skomplikowaly - chcesz w lewo, a trzeba zjechac w prawo,
    zjedziesz w prawo, a nie nalezalo na skrajny, tylko drugi od prawej.
    itp.
    ale sprobuj bez nawigacji czy bez asystenta :-)

    Tak czy inaczej - odwrotu jakby nie ma.
    Na papierowe mapy nie ma co liczyc, zreszta pokazna skrzynke by ich
    trzeba miec. Na drogowskazy tez nie ma co liczyc.

    Google tez nie zawsze dobrze sobie radzi - rok temu np wpisuje
    "Dlugosza Wroclaw" ... a on pokazuje ul. Długosza w Żernikach
    Wroclawskich. Teraz cos poprawili.

    A tak z drugiej strony - dalem ojcu nawigacje, bo sie wybieral w
    nieznane strony. Nigdy nie uzywal. W komputerach tez nie ma obycia.
    Dalo sie skonfigurowac tak, ze tylko wlaczyl i prowadzila.
    I dojechal, i nie zabladzil, i bardzo chwalil ze go jak po sznurku
    zaprowadzila :-)

    No ale sprawdzilem, dokad prowadzi :-)

    J.

  • 7. Data: 2015-12-04 15:35:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 4 Dec 2015 05:13:15 -0800 (PST), w
    <5...@g...c
    om>, Bolko
    <s...@g...com> napisał(-a):

    > Czasami słyszę że ktoś zabładził bo GPS.

    Bo powinno się używać nawigacji (najlepiej dobrej), a nie GPS.

  • 8. Data: 2015-12-04 15:55:13
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-12-04 o 15:32, J.F. pisze:

    > -cel trzeba sprawdzic ... Olsztyn ... ten pod Czestochowa ?

    Władysławowo - to pod Elblągiem? Autentyk. I jeszcze pytający o drogę
    kierowca nie uwierzył, że trzeba jednak "na siódemkę i kierunek Gdańsk /
    Gdynia / Hel, tylko po chwili zawrócił :)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 9. Data: 2015-12-04 17:04:18
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-12-04 15:32, J.F. wrote:
> [...]
    > droge" sprowadzic.
    > Droga rozkopana, a ona cie uparcie bedzie w te rozkopy prowadzila.

    niektóre nawigacje mają wykrycie pętli - jak zrobisz pętlę, to nawigacja
    przyjmuje, że jednak nie możesz tędy jechać i próbuje z automatu
    zaserwować trasę alternatywną.

> [...]
    > zjedziesz w prawo, a nie nalezalo na skrajny, tylko drugi od prawej. itp.
    > ale sprobuj bez nawigacji czy bez asystenta :-)

    dlatego oprócz słuchania dobrze od czasu do czasu zernąć na mapę
    (najlepiej mieć większą perspektywę)

  • 10. Data: 2015-12-04 17:48:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-12-04 15:32, J.F. wrote:

    >dlatego oprócz słuchania dobrze od czasu do czasu zernąć na mapę
    >(najlepiej mieć większą perspektywę)

    Akurat tu moze nie pomoc - w wiekszej perspektywie widac "skret w
    lewo".

    Dlatego lubie Automape - w niej dziala automatyczny zoom, trzymam
    szerszy widok, a jak trzeba, to ona sama powieksza.

    J.