  • 11. Data: 2015-12-04 17:58:40
    Temat: Re: GPS w samochodzie
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-12-04 o 14:13, Bolko pisze:
    > Szwagier jakiś czas temu jechał do szpital JPII w Krakowie.
    > zabłądził GPS źle zaprowadził
    >
    > Znajomy ostatnio pojechał do szpitala onkologicznego w Gliwicach.
    > zabładził GPS źle zaprowadził
    >
    > Ja w tym samym szpitalu byłem wczoraj.
    > Sidałem wcześniej na gogle maps.
    > Wydrukowałem.
    > Dojechałem a nigdy tam nie byłem.
    >
    > Czasami słyszę że ktoś zabładził bo GPS.
    >
    > Dlaczego?

    Podsumowując przedpiśców - trzeba wraz z GPS-em używać mózgu. Warto
    przejrzeć trasę w zbliżeniu, czy rzeczywiście prowadzi tam, gdzie
    chcemy, w dalszych podróżach - także z mapą. Wtedy jest szansa na
    wyłapanie błędów (głównie oprogramowania i map).
    T.

  • 12. Data: 2015-12-04 18:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

> [...]
    > Wydrukowałem.
    > Dojechałem a nigdy tam nie byłem.
    >
    > Czasami słyszę że ktoś zabładził bo GPS.

    Bo google maps ma wiele miejsc w złych miejscach :)

  • 13. Data: 2015-12-04 18:38:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-04 o 15:26, AL pisze:

    > bo maja nieaktualne mapy, część ulic została lub jest w przebudowie
    > (a gps z nieaktualnymi mapami tego nie wie)
    > zle wpiszą adres,
    > wpisując adres nie spojrzą na mapę, czy gps poprawnie go zlokalizował
    > może parking jest z drugiej strony szpitala i jest ddo niego inny dojazd
    > niż przed główne wejście (wystarczy więc przestawić wskaźnik miejsca
    > docelowego ręcznie), ....

    Programy mają ewidentne błędy.
    I trzeba samemu myśleć, zwłaszcza jak ileś kilometrów przed celem
    nawigacja każe nam skręcić w jakieś zadupia.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2015-12-04 21:03:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-04 o 17:48, J.F. pisze:
    > Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup

    > Akurat tu moze nie pomoc - w wiekszej perspektywie widac "skret w lewo".
    >
    > Dlatego lubie Automape - w niej dziala automatyczny zoom, trzymam
    > szerszy widok, a jak trzeba, to ona sama powieksza.

    Przy okazji Automapa zmieni trasę, jeśli gdzieś wydarzy się wypadek, wie
    o robotach drogowych i korkach, po oddaniu nowej trasy/mostu/wiaduktu
    prowadzi przezeń już kilka minut po otwarciu przejazdu itd.

    Ale czasem prowadzi "obok" trasy. Przykład: Warszawa, trasa S8 od mostu
    Grota w kierunku Poznańskiej, na wysokości Babic każe wskakiwać na
    przejazd przez światła z ul. Warszawską, a później znów wskakuje na trasę.

    Spotkałem sporo osób nie znających tak prostych ułatwień, jak np.
    jednokrotne przyciśnięcie strzałki kierunkowej (pokazuje mapę na 15 km)
    i dwukrotne wciśnięcie (pokazuje całą trasę).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2015-12-04 21:18:27
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-04 o 14:13, Bolko pisze:
    > Ja w tym samym szpitalu byłem wczoraj.
    > Sidałem wcześniej na gogle maps.
    > Wydrukowałem.
    > Dojechałem a nigdy tam nie byłem.

    W tych Gliwicach 2 razy się zgubiłem. Co prawda raz w ulewę a raz o 5
    rano. Też onkologia. Jechałem z Łabęd.
    Może już skończyli roboty bo nawigacje uparcie mnie prowadziły nie
    oddanym jeszcze odcinkiem.

    > Czasami słyszę że ktoś zabładził bo GPS.
    >
    > Dlaczego?

    Bo te wszystkie nawigacje ułomne są tak jak i ludzie. Wystarczy za
    szybko skręcić.

  • 16. Data: 2015-12-04 21:45:56
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 4 Dec 2015 21:03:35 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    >Przy okazji Automapa zmieni trasę, jeśli gdzieś wydarzy się wypadek, wie
    >o robotach drogowych i korkach, po oddaniu nowej trasy/mostu/wiaduktu
    >prowadzi przezeń już kilka minut po otwarciu przejazdu itd.

    O ile ta droga jest naniesiona na mapę. I o ile urządzenia ma dostęp
    do internetu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 17. Data: 2015-12-04 21:56:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-04 o 14:44, PiteR pisze:

    > Bo nie patrzą na trasę w widoku mapy z góry tylko z widoku rejestratora
    > jazdy i w sumie do ostatniej chwili nie widzą gdzie są.

    Dlatego trzeba mieć dwa ekrany. Jeden z google maps a drugi z nawigacją.
    Na jednym masz ogarnięty większy obszar mapy a na drugim nawigacja
    wyświetla zakręty, ograniczenia, pasy, fotoradary... znaczy w tle
    yanosik ;-)

  • 18. Data: 2015-12-04 23:37:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** z pisze tak:

    > Dlatego trzeba mieć dwa ekrany. Jeden z google maps a drugi z
    > nawigacją. Na jednym masz ogarnięty większy obszar mapy a na
    > drugim nawigacja wyświetla zakręty, ograniczenia, pasy,
    > fotoradary... znaczy w tle yanosik ;-)

    Chyba chciałeś napisać

    Na jednym mieć ogarnięty większy obszar mapy a na drugim nawigacja
    wyświetla zakręty, ograniczenia, pasy, fotoradary... znaczy w tle
    yanosik ;-)

    :)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 19. Data: 2015-12-04 23:38:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-04 o 21:45, j...@i...pl pisze:

    > O ile ta droga jest naniesiona na mapę. I o ile urządzenia ma dostęp
    > do internetu.

    Oczywiście, AM musi mieć dostęp do Internetu.
    Natomiast nowe drogi są z reguły dużo wcześniej w AM, ale zablokowane.
    Są odblokowywane przez Internet w czasie bliskim rzeczywistemu. Albo
    blokowane - jak np. most Łazienkowski po spaleniu.

    Bez dostępu do Internetu prowadzi wg ostatniej aktualizacji.

    Jeszcze jedno:
    AM ma adresy rzeczywiste.

    Natomiast sporo innych map ma adresy wyliczane - czyli przykładowo ul.
    Nowa zaczyna się od nru 2, kończy na 60. Jeśli ktoś chce jechać jakimś
    starym Tom-tomem pod nr 30, to navi poprowadzi do środka tejże ulicy, bo
    tak sobie wyliczy.
    Natomiast AM wie, że nr 2 i nr 4 to zakłady produkcyjne na działkach o
    długości 2 km, i poprowadzi wprost po 30, który jest naprzeciwko nru 51.

    Wracając do tematu: w AM da się poprowadzić też trasę do parkingu przy
    szpitalu. Trzeba tylko wcześniej wiedzieć przy większych szpitalach,
    które wejście i który parking.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2015-12-05 01:14:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 4 Dec 2015 05:13:15 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > Czasami słyszę że ktoś zabładził bo GPS.
    >
    > Dlaczego?

    Bo winny musi się znaleźć.
    A przecież nikt nie powie że się zgubił bo jest ofermą :)

    A obecnie najwygodniejszy winny to źle działający GPS ;)