  • 31. Data: 2021-10-15 18:34:30
    Temat: Re: Gdzie kupić i zgrzać ogniwa?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-10-15 o 16:25, ToMasz pisze:

    > co będzie za 5 lat z jakimkolwiek ogniwem - to zgadywanka. wczoraj

    Nie, to nie jest zgadywanka.
    Zgadywanka by była gdyby to były akumulatory Li-Ion.
    A to inna technologia. To nie akumulator.
    To Litowe jest ogniwo.

    CR2032 na płycie głównej wymieniasz co rok? Nie. 5 lat mu nie straszne.
    Też litowe.
    I takie zadanie ma ten komplet co mam. Ma jak najdłużej być w gotowości
    bez doładowywania. I wytrzymało 5 lat patrząc na wypisaną datę
    uruchomienia na nim.
    LiIon tego nie potrafi, NiCd czy NiMn też. Ołowiowe kwasowe czy AGM
    akumulatory też.
    Ogniwo litowe tak.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 32. Data: 2021-10-15 18:38:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-10-15 o 15:21, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > To bardzo wygodne urządzonko. Dotykasz ->piszczy, że za chwilę odpali ->
    > odpala. Default ustawienie to "10", które jest słabe, ale "13"
    > wystarcza, żeby łatwiej było taśmę Ni porwać, niż oderwać.
    > Jako źródło prądu musi być akumulator samochodowy, zasilacz 10A z
    > elektrolitem 35mF nic nie zdziałał. Jak za tę cenę, na poje potrzeby
    > wystarczy na zawsze.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    Chodziło mi o ten do trafa, na przykład:
    https://www.aliexpress.com/item/32972549757.html

    ten na 12V na baterie polimerowe czytam ludziom za często mosfety pali.
    No i wolę trafo z mikrofali niż tachać z auta kwasiaka, bo na takim AGM
    z UPS'a to nie da rady.

    --
    Irokez

  • 33. Data: 2021-10-16 17:42:50
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-10-15 o 18:38, Irokez pisze:
    > tachać z auta kwasiaka

    Akumulator używam taki, co to raz był w stanie zakręcić rozrusznikiem
    może 15s. Do samochodu się już nie nadaje, ale żeby strzelić wiele razy
    w zgrzewarkę, to jeszcze posłuży.
    Dokładnie takie urządzonko mam, tam jest chyba 5 MOS-FETów równolegle:
    https://pl.aliexpress.com/item/1005001907569169.html
    ?spm=a2g0o.productlist.0.0.3f2d7c8fXcQL8K&algo_pvid=
    ca32f9da-31e9-410f-a5be-cb81c96b6aab&algo_exp_id=ca3
    2f9da-31e9-410f-a5be-cb81c96b6aab-51&pdp_ext_f=%7B%2
    2sku_id%22%3A%2212000018080731463%22%7D

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 34. Data: 2021-10-18 18:07:18
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 14 października 2021 o 12:30:58 UTC-5 ToMasz napisał(a):

    > TRZY sekundy grzania grota OBOK ogniwa i JEDNO krótkie dotknięcie.

    Spoko. Ale nadal trzeba taka lutownice miec i wiedziec ze jak w sekunde czy dwie sie
    nie zalutuje i pobieli to trzeba przestac.

    > OT: to niszczy dyskusje. ktoś mówi żeby śrubokrętem wbijać gwoździe -
    > albo nie komentuj, albo napisz w czym widzisz problelm. jeśli napiszesz
    > - to co powyżej - stawiasz sie w roli wyroczni, która wszystkie rozumy
    > zjadła, a adwersarza uważasz za miernotę.

    Nie, po prostu nie lubie jak ktos sugeruje rozwiazania ktore moga byc szkodliwe bez
    wyjasnienia jak mitygowac wady czy jak kontrolowac sytuacje.
    OP jest jeden i czyta ale poza nim te informacje przeczytaja ci co sie nie odzywaja.

    > Tym bardziej ze "miskę" podałem jako przykład roboty ekstremalnej.

    Spoko, Ale jednak bez wyjasnienia jak ogarnac i czemu jednak lepiej unikac.

    > ilu procentowe? czy zależne od czasu lutowania?

    No, widzisz, jednak masz swiadomosc co i jak.

    > A teraz inaczej - na ile rozgrzewa zgrzewarka do blaszek? zero? Nie
    > prawie zero. a na ile lutowanie? Na tyle ze na 100% nic się nie stanie.

    Zgrzewarka zrobiona dobrze dziala raz a dobrze.
    Lutowanie dziala na tyle dobrze na ile ogarniety jest operator.

> [...]
    > pytający. Domniemam że padł mu akumulator składający się z ogniw 14500 i
    > może albo kupić nowy, raczej drogo, albo kupić same ogniwa i pozgrzewać
    > blaszki. o ile zgrzewanie ma w cenie - nie ma problemu i tematu. a jakie
    > ma inne opcje? Kupić samemu ogniwa - drogo i (jak widzę i się dziwię)
    > prądy jakieś mikroskopijne, następnie kupić/zbudować zgrzewarkę i
    > walczyć samemu. alternatywa to dać komuś kto potrafi zlutować te ogniwa
    > i nie zastanawiać się czy nastąpi zapłon (ha-ha-ha) czy spadnie
    > pojemnośc. jeszcze inne rozwiązanie, to wpakować te 14500 w kosze na

    Tu sie zgadzam, rozwiazan czy podejsc jest pare i kazde ma swoja specyfike.

    > Tak ze... rady, radami. mnie wydają się być dobre, ale zdaję sobie
    > sprawę że pytający może z nich skorzysać lub nie. ale jak ty lub inni
    > będziecie każda radę wyśmiewać, nie krytykować tylko wyśmiewać, to nikt
    > już nie będzie nic radził, powieje wiatrem z forum "elektroda" i grupa
    > całkiem umrze.

    Radzic trzeba tak aby czytajacy mial swiadomosc pulapek jakie na niego czekaja.
    Jesli odniosles wrazenie ze wysmiewam Twoje rady to nie bylo to moja intencja.

    Tak po prostu reaguje jak ktos radzi komus cos co moze sie skonczyc zle.
    Ale skoro doszlismy do wspolnego konsensusu to dyskusja jest owocna.