  • 1. Data: 2021-10-09 15:10:48
    Temat: monitor z problemami
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    Dzień dobry,

    Pacjent to Philips 273EL, 27 calowy monitor z gatunku tych tańszych.
    Objawy - wejście DVI nie dziala w ogóle, wejście VGA niby działa, ale co
    kilka minut obraz znika i cały wyświetlacz robi się czarny, Trwa to
    kilka sekund, ale jest wyjątkowo irytujące. Do tego obraz na monitorze
    drga w poziomie jeszcze częściej niż robi się czarny.
    Pytanie - wart szukać kogoś kto to naprawi? Czy koszt naprawy będzie
    zbliżony do kosztów kupna podobnego, używanego monitra w tym rozmiarze?
    Jeśli naprawa się nie opłaca to czy jest szansa, że po otwarciu monitora
    będzie łatwo zdiagnozować/wymienić uszkodzone elementy?
    Monitorowi zrobiłem kuku lutując coś na płytce podłączonej przez USB do
    komputera. Komputer już wymieniłem, teraz okazało się że monitor też
    ucierpiał.
    Dziękuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2021-10-09 20:12:10
    Temat: Re: monitor z problemami
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sjs4bm$ens$1$michal@news.chmurka.net>
    user Mchal M. Lechanski pisze tak:

    > Pytanie - wart szukać kogoś kto to naprawi? Czy koszt naprawy
    > będzie zbliżony do kosztów kupna podobnego, używanego monitra w
    > tym rozmiarze?

    Koszt nie będzie zbliżony ale myślę, że nikt ci tego nie naprawi
    bo nie wiadomo ile czasu trzeba będzie polować na płytki.

    Popłynął jakiś prąd na układ wejściowy i uszkodził się.

    > Jeśli naprawa się nie opłaca to czy jest szansa, że
    > po otwarciu monitora będzie łatwo zdiagnozować/wymienić uszkodzone
    > elementy?

    raczej trudno tymbardziej, że uszkodziłeś "trochę" a nie na amen

    > Monitorowi zrobiłem kuku lutując coś na płytce
    > podłączonej przez USB do komputera. Komputer już wymieniłem, teraz
    > okazało się że monitor też ucierpiał.

    możesz sam poszukać w necie podobny ze zbitym ekranem lub płytki
    pcb tej z gniazdami dvi vga i przełożyć samemu.

    kwestia czy znajdziesz

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 3. Data: 2021-10-09 20:38:19
    Od: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 9 października 2021 o 08:10:15 UTC-5 Mchal M. Lechanski napisał(a):
> [...]
    > Monitorowi zrobiłem kuku lutując coś na płytce podłączonej przez USB do
    > komputera. Komputer już wymieniłem, teraz okazało się że monitor też

    1. poszukaj ile kosztuje taka uzywka. Obstawiam ze gdzies miedzy 50 a 150-200pln.
    2. 200pln to juz cena 2-3h pracy serwisanta.
    3. Jak rozbierzesz sam to po prostu obejrz jak to wyglada, spuchniete elektrolity,
    jakas korozja na plytce, tyle naprawisz sam jak masz lutownice i nieco wprawy.
    4. Jak znajdziesz potluczony taki sam to mozesz sprobowac przelozyc plytke glowna.
    5. Jak kupisz zbity to nie ma pewnosci ze sa z tej samej serii i plytka bedzie
    obslugiwac ten dokladny panel bo producent moze sobie wkladac panele rozne w ten sam
    model.
    6. Szukaj produkowanych w tym samym czasie, na naklejce jest szansa znalezc jakis
    numer ktory bedzie swiadczyl o dacie produkcji.

    PS. Znam ten bol. Mam termos ktory byl na kawe i uszczelka nasiakla kawa i po prostu
    smierdzi. Uszczelka nieskomplikowana ale nie do dostania. Silikon w tubce nadajacy
    sie na uszczelke do jedzenia kosztuje 20pln. nowy termos, 35.
    Naprawiac?

  • 4. Data: 2021-10-09 22:29:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 9 października 2021 o 15:10:15 UTC+2 Mchal M. Lechanski napisał(a):

    > Monitorowi zrobiłem kuku lutując coś na płytce podłączonej przez USB do
    > komputera. Komputer już wymieniłem, teraz okazało się że monitor też
    > ucierpiał.

    Hmm, ale chyba ta płytka była podłączona do innego zasilania, 12V albo nawet 230V?
    Ja tak zabijałem kolejne porty równoległe.
    W starszych kompach uszkadzało się po jednym bicie, robiłem patch na uisp i
    przelutowywałem kabelek w przejściówce.
    W nowszych padało po 4 bity.
    Ale głębiej nie przechodzilo.

    Za to niedawno strzelił mi zasilacz w drugim philips 17" - jak włączyłem inny
    zasilacz 230V->13,8V.
    Ciekawe jak naprawić taki zasilacz?