  • 1. Data: 2010-01-23 18:15:12
    Temat: Gdzie wiarygodne testy prędkości łącza?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Do niedawna testowałem sobie prędkość łącza za pomocą speedtest.net.
    Niestety coś się zepsuło i pokazuje mi przez chwilę ok 8 Mbps a potem
    licznik wyskakuje poza skalę. Średnia prędkość staje się abstrakcyjna.
    Chciałbym zdobyć jakiś adres "miernika" nie zawyżającego parametrów łącza i
    to w drastyczny sposób. FTP nie chcę używać gdyż procedura musi być łatwa do
    przejścia dla mniej niż przeciętnego internauty.

  • 2. Data: 2010-01-23 19:16:31
    Temat: Re: Gdzie wiarygodne testy prędkości łącza?
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Tu masz taki w JS:

    http://ziin.pl/pl/online_speed

    Ale on raczej zaniza :)

    lamer

  • 3. Data: 2010-01-23 19:39:52
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > http://ziin.pl/pl/online_speed
    >
    > Ale on raczej zaniza :)

    Faktycznie masz rację. Tylko nie uprzedziłeś mnie, że aż stukrotnie :-D

  • 4. Data: 2010-01-23 21:43:42
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@s...interia.pl> napisał w wiadomości

    > Faktycznie masz rację. Tylko nie uprzedziłeś mnie, że aż stukrotnie :-D

    U mnie zaniza o jakies 30%. Zauwaz tez, ze wynik jest w kB a nie kbit.

    lamer

  • 5. Data: 2010-01-25 09:18:07
    Od: "Tomek" <news@_WIADOMO_CO_Z_TYM_zrobic_zdjeciawkrysztale.pl>

    dsl.cz

  • 6. Data: 2010-01-25 15:55:54
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > U mnie zaniza o jakies 30%. Zauwaz tez, ze wynik jest w kB a nie kbit.

    A tak, faktycznie - masz rację. Czyli jest tylko rząd wielkości różnicy. Gdy
    ściągam FTPem pliki binarne to mam średni transfer 2.3-2.8 MB/s. Czyli plik
    o wielkości 100MB ściąga się w ok 40 sekund. Tymczasem ten "miernik".
    pokazuje mi prędkość 360 - 430 kBps czyli jeśli dobrze rozumuję jest to
    różnica rzędu 2.5/0.4 = mniej więcej 6x

  • 7. Data: 2010-01-25 16:00:16
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > dsl.cz

    Dzięki :-) Choć widze, że o 17tej wskaźnik nasycił się chyba na poziomie
    8MBps. Albo łącza pośredniczące o tej porze są przytkane albo miernik nie
    wyrabia się przy łączach o tranferze 30-50Mbps.

  • 8. Data: 2010-01-25 16:43:13
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

> [...]
    > pokazuje mi prędkość 360 - 430 kBps czyli jeśli dobrze rozumuję jest to

    No to faktycznie 6 razy za malo pokazuje.
    Masz za szybkie lacze, ot co :P

    lamer

  • 9. Data: 2010-01-25 17:10:59
    Od: olo <o...@n...com>

    Marek pisze:

    > Dzięki :-) Choć widze, że o 17tej wskaźnik nasycił się chyba na poziomie
    > 8MBps. Albo łącza pośredniczące o tej porze są przytkane albo miernik
    > nie wyrabia się przy łączach o tranferze 30-50Mbps.

    dsl.cz jest z tego co wiem miernikiem prędkości jakiegoś czeskiego
    operatora dsl. Czyli o kant dupy potłuc - chyba wiadomo, że zrobią tak,
    żeby ich łącza testowały się jak należy a konkurencji do niczego. Nigdy
    nie miałem zaufania do tej strony.

    Natomiast u wszystkich klientów testujemy łącze właśnie na stronie
    speedtest.net, poza pojedynczymi przypadkami nieprawidłowości (a testów
    na pewno wykonaliśmy już dziesiątki jeśli nie setki) zawsze wszystko
    działało prawidłowo. Tylko jedna zasada: zawsze testujemy na serwery
    zagraniczne - polskie czasami prędkość zaniżają

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    ZAPRASZAMY!!