  • 1. Data: 2010-01-20 20:08:01
    Temat: Jak transferować duże pliki poprzez WWW ?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Czy ktoś z Was obszedł w jakiś sposób ograniczenia na wielkość zmiennych
    POST dyktowane przez firmy hostingowe? Chodzi mi o możliwość
    przetransferowania np. 100MB pliku na serwer jeśli w PHP provider ustawił
    max. 20MB. Z tego co gdzieś wyczytałem mogłoby się to dać zrobić we Flashu
    lecz plugin prawdopodobnie ma ograniczenia na ilość zajmowanej pamięci.
    Jeśli wykluczyć Javę to chyba nie ma żadnej alternatywy?

  • 2. Data: 2010-01-20 22:00:58
    Temat: Re: Jak transferować duże pliki poprzez WWW ?
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Marek pisze:
> [...]
    > we Flashu lecz plugin prawdopodobnie ma ograniczenia na ilość zajmowanej
    > pamięci. Jeśli wykluczyć Javę to chyba nie ma żadnej alternatywy?

    w php teoretycznie możliwość są dwie:

    założyć plik .htaccess a w nim wpisać żądaną konfigurację, np.

    php_value upload_max_filesize 500M
    oraz
    php_value post_max_size 500M

    b) w formularzu trzeba dodać pole hidden o nazwie MAX_FILE_SIZE

    Obie opcje są udokumentowane w php - do poczytania.

    Oczywiście obie mogą być zablokowane ...

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 3. Data: 2010-01-20 23:03:43
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    crazy bejbi pisze:

> [...]
    > oraz
    > php_value post_max_size 500M
    >
    > b) w formularzu trzeba dodać pole hidden o nazwie MAX_FILE_SIZE

    AFAIK to nic nie da.

    c) Jeśli ktoś nie ma nic na przeciw Silverlightowi:
    http://slfileupload.codeplex.com/

    artur

  • 4. Data: 2010-01-21 14:09:02
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    "Artur Muszyński" napisał:

    > c) Jeśli ktoś nie ma nic na przeciw Silverlightowi:
    > http://slfileupload.codeplex.com/

    Taki sam cosik jest we Flex/Flash
    nawet fajniejszy.

    Tylko, że jest z tym małe ale.
    To i tak idzie przez POST więc nie obejdzie ograniczenia.
    Za to ma dodatkowy problem. Jest to osadzona
    aplikacja i nie zadziała jak wysyłanie będzie wymagało
    autoryzacji, chyba, że zostanie odpowiednio przerobiony.

    pozdrawiam,
    wr,
    www.isonet.pl

  • 5. Data: 2010-01-21 14:33:28
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > w php teoretycznie możliwość są dwie:
    >
    > założyć plik .htaccess a w nim wpisać żądaną konfigurację, np.
    >
    > php_value upload_max_filesize 500M

    To niestety nie pomoże. Szczerze mówiąc jeszcze nie spotkałem providera
    wśród popularnych na naszym rynku, który pozwalałby na tą modyfikację w
    górę. Jeśli dany serwer ma ustawione np. 10MB na POST'a, to w ten sposób
    mogę komuś zmniejszyć do 8MB ale nie zwiększyć do 20MB.

    > b) w formularzu trzeba dodać pole hidden o nazwie MAX_FILE_SIZE

    To tez nic nie da. Tylko ograniczanie w dół jest możliwe.

  • 6. Data: 2010-01-21 14:39:09
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > c) Jeśli ktoś nie ma nic na przeciw Silverlightowi:
    > http://slfileupload.codeplex.com/

    Hmmm do przemyślenia... W linku, który poałeś nie piszą jawnie, że to o czym
    wspominałem jest do wykonania. Testowałeś upload np. pliku 15MB jeśli PHP ma
    ograniczenie załóżmy do 10MB? Skąd uploader "wie" jakie ograniczenie jest po
    drugiej stronie kabla? Ta wartość byłaby mu potrzebna do segmentacji pliku.

  • 7. Data: 2010-01-21 14:47:16
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Taki sam cosik jest we Flex/Flash
    > nawet fajniejszy.
    >
    > Tylko, że jest z tym małe ale.
    > To i tak idzie przez POST więc nie obejdzie ograniczenia.

    O tym własnie jest wątek: jak obejść to ograniczenie? Widzę tylko 2 opcje:
    segmentacja transferu albo zmiana protokołu na FTP. Tego drugiego nie zrobi
    Flash. Z tym pierwszym być może też ma ograniczenia. Gdzieś wyczytałem, że
    aplikacja Flash nie dostanie więcej pamięci niż chyba 100MB. Czy ktoś z Was
    wie czy to prawda?

    > Za to ma dodatkowy problem. Jest to osadzona
    > aplikacja i nie zadziała jak wysyłanie będzie wymagało
    > autoryzacji, chyba, że zostanie odpowiednio przerobiony.

    To nie problem. Jednakże powyższe nim jest.

  • 8. Data: 2010-01-21 21:45:41
    Od: Tomasz Muszyński <t...@o...pl_nospam>

    W dniu 10-01-21 15:09, iso pisze:

> [...]
    > aplikacja i nie zadziała jak wysyłanie będzie wymagało
    > autoryzacji, chyba, że zostanie odpowiednio przerobiony.

    A skąd wiesz, że nie obejdzie? Sprawdziłeś, czy sobie gdybasz?
    Jakbyś zerknął w kod źródłowy to znajdziesz taką zmienną:

    private long ChunkSize = 4194304;

    Jeśli to jednak za dużo, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby to
    zmniejszyć. Zapewne te flashowe kontrolki robią to w ten sam sposób...

    tm

  • 9. Data: 2010-01-22 14:29:04
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    Marek pisze:

> [...]
    > jeśli PHP ma ograniczenie załóżmy do 10MB? Skąd uploader "wie" jakie
    > ograniczenie jest po drugiej stronie kabla? Ta wartość byłaby mu

    Nie, nie bawiłem się tym, niedawno przypadkowo znalazłem. Tak na oko
    widzę jedną wadę, że niepotrzebnie gość pchał się na początku w WCF i
    wyszła z tego kobyła.
    Uploader nie wie nic na temat ograniczeń serwera - ustawiasz wielkość
    chunku na serwerze w konfiguracji uploadera "ręcznie". Ustawisz 1MB to
    pójdzie wszędzie :-)
    Oczywiście problemem w stosunku do większości innych uploaderów jest
    konieczność wrzucenia specjalnego akceptora po stronie serwera, który
    umie poskładać plik do kupy z kawałków, slfileupload ma gotowce do
    wykorzystania również w PHP.

    artur

  • 10. Data: 2010-01-23 15:47:03
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

> [...]
    > konieczność wrzucenia specjalnego akceptora po stronie serwera, który umie
    > poskładać plik do kupy z kawałków, slfileupload ma gotowce do

    Złożyć plik w całość w PHP to nie jest wyzwanie. Z tym dam sobie radę.
    Jedyna rzecz jakiej obawiam się to jest to, że poświęcę trochę pracy na
    zrobienie uploadera we Flashu a potem okaże się, że też nic z tego bo Flash
    stworzy kolejne ograniczenia. Silver Light raczej będzie kłopotliwe w
    zastosowaniu gdyż sporo kłopotów sprawia przekonanie ludzi do zainstalowania
    bieżącej wersji plugin'a do Flasha a co dopiero do czegoś innego...