  • 11. Data: 2010-01-26 15:55:21
    Temat: Re: Gdzie wiarygodne testy prędkości łącza?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Tylko jedna zasada: zawsze testujemy na serwery
    > zagraniczne - polskie czasami prędkość zaniżają

    A czy spotkałeś się aby speedtest.net zawyżał prędkość? Mi wychodzi średnia
    czasami 38Mbps mimo iż łącze mam 30M, co zresztą potwierdzają testy FTP
    (jednoczesne ściąganie 2-3 plików z różnych szybkich serwerów). W związku z
    tym zdewaluował się w moich oczach ten tester.

  • 12. Data: 2010-01-26 16:44:41
    Od: olo <o...@n...com>

    Marek pisze:
> [...]
    > testy FTP (jednoczesne ściąganie 2-3 plików z różnych szybkich
    > serwerów). W związku z tym zdewaluował się w moich oczach ten tester.

    nie chcę generalizować, ale odniosłem wrażenie, że na nieco słabszych
    kompach (lub obciążonych jakimś zadaniem) wynik faktycznie był zawyżony.
    Np. na łączach 512kbit (przyciętych prawidłowo do tej prędkości) wynik
    potrafił skoczyć na np. 1Mbit na zasadzie jednej (lub czasami kilku)
    szpileczki, przez co łącze udawało szybsze niż w rzeczywistości.

    Testy wykonywałem już u różnych operatorów i wyniki najbardziej zbliżone
    były do tego co ma być

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    ZAPRASZAMY!!

  • 13. Data: 2010-01-26 16:51:44
    Od: olo <o...@n...com>

    olo pisze:
> [...]

    aha i jeszcze jedno. Czesto operator w przypadku łączy xdsl zarówno do
    negocjacji prędkości jak i na routerze brzegowym ustawia większe
    wartości niż wynika to z umowy. Pewnym standardem z którym się spotkałem
    to +25% - przynajmniej jeśli chodzi o samo zestawienie łącza dsl (256 ->
    320, 512 -> 640, 768 -> 960, 1024 -> 1280 itd). Dzięki temu przy
    pobieraniu plików z sieci prędkość pobierania potrafi przy łączu 1Mbit
    wynosić np. 130-135kb/s, dzięki czemu klienci nie marudzą, że "miało być
    1 mega czyli sciągać się ma 128kb/s" i słuchać nie chcą, że poza samymi
    danymi musi lecieć coś więcej. W takiej sytuacji taki tester zamiast
    1Mbit pokazuje 1,2Mbit, a zamiast 30Mbit pokazuje 37,5Mbit :)

  • 14. Data: 2010-01-26 18:15:01
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    No i wtedy przychodzę ja i marudzę, że mam za szybko :-))))
    A tak na serio to mam tyle ile mi dano bo FTP prawdę powie. Korzystam z
    UPC - może znasz ich politykę?
    Wariant obciążonego komputera jakimś zadaniem jest godny sprawdzenia. Być
    może to właśnie ma miejsce. Wyłączę antywirusa itp.

  • 15. Data: 2010-01-26 19:18:39
    Od: olo <o...@n...com>

    Marek pisze:
> [...]
    > Wariant obciążonego komputera jakimś zadaniem jest godny sprawdzenia.
    > Być może to właśnie ma miejsce. Wyłączę antywirusa itp.

    tylko zwroc uwage podczas pobierania ftp jak wyglada wysylanie jak idzie
    pelna parą. Podpowiem: nie jest to 0 bajtów :)

    Nie wiem jaka jest metoda pomiaru przy speedtescie, ale mogą uwzględniać
    po prostu nie tylko prędkość samego przesyłu interesujących Cię danych
    ale także tych, które Cię nie interesują a są niezbędne przy transmisji.

    Jakoś szczególnie nie mam zamiaru bronić tej strony bo nie jestem z nią
    w żaden sposób związany. Po prostu póki co nie zawiodłem się na niej